Ans (81) stapt nog één keer op het paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ans (81) stapt nog één keer op het paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 17:26

BN de Stem
Overige

Dit was het laatste op haar bucketlist. Nog één keer paardrijden. ,,Gewoon om te weten hoe het ook alweer voelt om op een paard te zitten”, aldus de 81-jarige Ans Bello-Witkam uit Zegge. Verder heeft ze naar eigen zeggen alles gedaan in haar leven wat ze wilde doen.

En dus worden in het Hippisch Centrum Rucphen de paarden gezadeld. Wel de grote. Want pony’s, daar houdt Ans niet zo van. Het moet een ‘echt paard’ zijn. Eigenaresses Carla (59) en dochter Sophie (29) Baggerman moeten even grinniken. Carla: ,,We snappen haar wel. Maar we moeten ook rekening houden met haar veiligheid. Het is toch weer even geleden dat ze heeft gereden.”

Lees het gehele artikel en bekijk foto's op www.bndestem.nl

Anoniem

Re: Ans (81) stapt nog één keer op het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:38

Hoe was het?
"Het viel zwaar tegen"

:')

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:54

Hehe ja lekker eerlijk :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:17

Geweldig gewoon, lijkt me een mooie ervaring als je zo oud bent. Voor mijn oma was het helaas niet meer mogelijk, had het haar ook nog zo gegund!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:18

Geweldige dame om te zien en te horen. Heerlijk eerlijke uitspraak.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:24

Mooi om te zien, ze geniet er duidelijk van!

Bij ons op de rijvereniging is een heer van 85 die nog zo'n 4x per week rijdt. Hij heeft zich 5 jaar geleden weer een jong paard gekocht toen zijn merrie was overleden aan koliek. Vorige week heeft hij een nieuwe knie gekregen, want hij kreeg er verdomd veel last van met rijden en dat moest maar eens over zijn _O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:50

suffie schreef:
Mooi om te zien, ze geniet er duidelijk van!

Bij ons op de rijvereniging is een heer van 85 die nog zo'n 4x per week rijdt. Hij heeft zich 5 jaar geleden weer een jong paard gekocht toen zijn merrie was overleden aan koliek. Vorige week heeft hij een nieuwe knie gekregen, want hij kreeg er verdomd veel last van met rijden en dat moest maar eens over zijn _O-

Geweldig! Ik word altijd blij van zulke mensen

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 08:00

Zo’n 10 jaar geleden vroeg mijn Engelse buurman of ik een braaf paard had. Ja hoor, maar hoezo?
Zijn oma van 82 kwam naar Frankrijk en wilde nog zo graag een keer een ritje maken.
Jeetje wat was zij nog vitaal. Eenmaal een paar rondjes in de bak, zullen we naar buiten gaan? Ehhhh? Weet je het zeker?
Een 15 minuten later gingen we n volle galop door het bos. Tranen over de wangen van blijdschap. Ze had het zo gemist. Toen ze 75 was is haar paard overleden. Gezien haar leeftijd vond ze het niet reeel om nog een nieuw paard aan te schaffen. Na het afstappen was de vraag: wat kost dit paard?
Sorry deze is niet te koop, maar twee weken later stonden er twee paarden bij haar op stal. Dochter van in de 60 en moeder van 82 hadden de smaak helemaal te pakken.nog 10 jaar heeft ze genoten van het rijden. Met 92 is se gestopt, het paard had te veel kwaaltjes. Nog 3 jaar rustig samen genoten en toen is oma overleden. Paardje een jaar daarna. Ik hoop zo oud te mogen worden.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 08:55

Ik hoop dat dan ook nog te kunnen. Zou zo gaaf zijn!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:18

Ik hoop gewoon als ik 85 ben nog te duiken. Paardrijden weet ik niet, maar duiken vind ik belangrijker. Gewoon nog lekker grotduiken. Vorig jaar heb ik met iemand van 77 in de grotten in Florida gedoken. Iemand bij mij op de club is 85 en duikt ook nog. Dat wil ik ook. En als ik dan nog duik, dan kan ik ook nog wel paardrijden. Ik word gezond oud of ik word niet oud zeg ik altijd.

arnoud64

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:55

Wat een super leuk initiatief en inderdaad zit Ans er met haar 81 nog super netjes kaarsrecht op, daar kunnen veel 'jonkies' nog van leren! Leuk ook om Sophie even op beeld terug te zien, net als ik een Arabieren fan maar nu naast een Fries :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:58

XLeandrosX schreef:
...Met 92 is se gestopt, het paard had te veel kwaaltjes.

_O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:08

Wat doet ze dat nog goed ! Zo mooi dat dit mogelijk gemaakt werd <3

Heerlijke verhalen komen hier ook voorbij van andere kranige oudjes :D !

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:56

Ach wat leuk!
Mijn opa zat op 80-jarige leeftijd voor het eerst van zijn leven op een paard :)) Wel alleen in stap hoor :Y)