Carl Hester over winnende vorm – op de racebaan

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Carl Hester over winnende vorm – op de racebaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 19:09 Tip de Nieuwsredactie

*Bokt.nl / Horse & Hound
Overige

Afbeelding
Carl Hester. Foto: Liz Gregg /FEI

Olympisch dressuurruiter Carl Hester vierde afgelopen zaterdag een overwinning in een andere discipline dan de dressuur. Hester maakt deel uit van The Dramatic Partners, het syndicaat dat racepaard Dramatic Pause in bezit heeft. De 4-jarige ruin van Oscar, die momenteel in training staat bij Tom Symonds, kwam als eerste over de finish bij de 3.50 National Hunt race in Chepstow.

"Ik heb het een beetje geheim gehouden", zegt Hester. "Ik heb altijd gezegd dat ik op een dag graag een racepaard zou willen hebben. Het is een droom van iedereen om eigenaar te zijn van een 'Saturday-winner'. Vroeger reed ik een paard genaamd Toblerone voor Trish Andrews, eigenaar van Smad Place en vele racepaarden. Dus ik heb het racen altijd wel gevolgd, het is erg leuk."

Het syndicaat The Dramatic Partners, waartoe ook Trish en Peter Andrews lid zijn, net als Mel en Phil Rowley, hebben de ruin gevonden. Bereden door Alex Edwards, tartte Dramatic Pause zijn 20/1 kansen en won met 3 lengtes van de 10/11 favoriet Blue Flight. "Hij lagvoor het grootste gedeelte van de race achteraan en ik begon me zorgen te maken toen ineens hij langs de favoriet schoot. Ik maakte de domme fout om niet op hem te wedden omdat ik dacht dat het ongeluk zou brengen om op mijn eigen paard te wedden", zegt Hester.

"Dramatic Pause is ontzettend opwindend. Hij zal niet veel meer doen dit seizoen, Tom laat hem verder ontwikkelen en houdt hem aan voor volgend jaar als vijfjarige. Ik kreeg wel wat vreemde blikken toen ik aankwam in Chepstow", voegde Carl toe."Ik volg het racen zeker, dus het is niet zo’n verrassing voor de mensen die mij kennen, maar voor de mensen die mij niet kennen is dat het waarschijnlijk wel. Overigens zie ik het bezitten van een racepaard als een ander bewijs dat ik oud word."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie