Geen wedstrijdafdracht voor afgelaste wedstrijden door weer

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Geen wedstrijdafdracht voor afgelaste wedstrijden door weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 13:51 Tip de Nieuwsredactie

KNHS
Wedstrijd, KNHS

Afbeelding
Foto door Shanna Alderliesten

Het afgelopen weekend zijn veel KNHS-wedstrijden afgelast vanwege het extreme winterweer. De wedstrijdafdrachten van deze geannuleerde wedstrijden worden niet in rekening gebracht of gecrediteerd door de KNHS. Deze regeling voor wedstrijdorganisaties geldt zolang KNMI code oranje of rood afgeeft.

Voor wedstrijdorganisaties adviseert de KNHS gedurende code oranje en rood de veiligheid van paarden en ruiters voorop te stellen bij de besluitvorming over het laten doorgaan van wedstrijden en coulant om te gaan met inschrijfgelden van deelnemers die zich afmelden. Zo willen ze onnodige risico’s voorkomen en de veiligheid voorop stellen.

Rex_Rolfo

Re: Geen wedstrijdafdracht voor afgelaste wedstrijden door weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:09

Goed besluit van de KNHS Afbeelding

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:54

Goed besluit.
En wat gebeurt er met wedstrijden die niet door de organisatie worden afgelast? En waar deelnemers die de veiligheid van mens en dier voorop stellen en dus afmelden wel het inschrijfgeld moeten betalen?
Misschien dat de KNHS daar ook een richtlijn voor de organiserende verenigingen voor kan opstellen!

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:55

Lees net het hele bericht op de KNHS site. Goed besluit. Hopelijk wordt dit door de organiserende verenigingen opgepikt.
Bedankt KNHS!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:21

Ik ben van mening dat je het om die afdracht niet hoeft te laten om een wedstrijd af te lassen
Wij betalen bij een afgelaste wedstrijd iets van 14 euro
Dat is voor ons als vereniging geen reden om onnodig risico te nemen.

Wat betreft de inschrijfgelden die betaalt moeten worden als je zelf afmeld is het wel lekker makkelijk van de KNHS
Op het moment dat je wel draait komen er heel wat meer kosten bij kijken
Als wij als vereniging dan maar coulant moeten zijn en geen inschrijfgeld moeten rekenen is krom.
Uiteraard kan ik op het secretariaat niet beoordelen of jij al afmeldende deelnemer inderdaad niet kan komen door de sneeuw of het weer
Of dat je je afmeld omdat je geen zin hebt of iets dergelijks

Ik ben bang dat mensen nu 'gebruik' gaan maken van het feit dat de KNHS roept dat we coulant moeten zijn

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:35

ponyparadijs schreef:
Ik ben bang dat mensen nu 'gebruik' gaan maken van het feit dat de KNHS roept dat we coulant moeten zijn

De knhs heeft het erover dat coulance op zijn plaats is wanneer er weeralarm afgegeven is, niet bij iedere willekeurige wedstrijd waar iemand zich voor afmeld.

Die code rood en oranje zijn er gelukkig nou ook weer niet zo vaak. ;)

Ik vind het alleen een beetje mosterd na de maaltijd om het na het weekend te melden ipv voor het weekend. :o

[o]

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 01:18

Netjes! Nu nog met besmettelijke ziektes. Dat hier rhino was en ik de meiden niet liet gaan omdat ik drachtige merries heb staan en de stal waar het was wel erg dicht bij was (binnen straal van 5 km) mochten zij mooi betalen. Wedstrijd was binnen straal van 12 km van de stal waar rhino was. Mijn dierenarts was des duivels. De wedstrijd had niet eens door mogen gaan! Je weet immers niet wie er allemaal al in contact is geweest en wat je allemaal binnenhaalt ookal zijn de dieren nog niet ziek.

drachtige merries mooi verspreid Volgtopic♧
◇2020 met ☆Hamletts magnum xl☆ en ☆Djémo☆ gedekt◇
Laila
♤ork ork ork... mest ruim je met een vork♤

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:18

cobiie schreef:
De knhs heeft het erover dat coulance op zijn plaats is wanneer er weeralarm afgegeven is, niet bij iedere willekeurige wedstrijd waar iemand zich voor afmeld.

Dat is zo maar toch ben ik er bang voor

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:25

ponyparadijs schreef:
cobiie schreef:

Dat is zo maar toch ben ik er bang voor

Dat snap ik niet?
Het is code rood of oranje!!! Dat kan jij ook weten..

Als ik afgelopen zondag had afgemeld vind knhs dat een vereniging vanwege die code oranje of rood dat een vereniging coulant moet opstellen.

Als het volgende week geen code oranje of rood is en ik meld mij bij jou af, dan hoef je dus ook niet coulant te zijn.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:40

ponyparadijs schreef:
Ik ben van mening dat je het om die afdracht niet hoeft te laten om een wedstrijd af te lassen
Wij betalen bij een afgelaste wedstrijd iets van 14 euro
Dat is voor ons als vereniging geen reden om onnodig risico te nemen.

Wat betreft de inschrijfgelden die betaalt moeten worden als je zelf afmeld is het wel lekker makkelijk van de KNHS
Op het moment dat je wel draait komen er heel wat meer kosten bij kijken
Als wij als vereniging dan maar coulant moeten zijn en geen inschrijfgeld moeten rekenen is krom.
Uiteraard kan ik op het secretariaat niet beoordelen of jij al afmeldende deelnemer inderdaad niet kan komen door de sneeuw of het weer
Of dat je je afmeld omdat je geen zin hebt of iets dergelijks

Als er weercode oranje of rood is waarom besluit je dan als vereniging wel te gaan draaien? Neem je verantwoordelijkheid als organisatie en annuleer de wedstrijd.
Mss kort door de bocht maar wel duidelijk voor iedereen en veilig.

Aeshah Carré, een team vanaf 08/2015: Inmiddels Z startgerechtigd en internationaal prijswinnaar @ ANC/Aachen❤️
[IM] Our lovely little Angel flew away much too soon

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:19

daantjuhhh schreef:
Dat snap ik niet?

Als ik afgelopen zondag had afgemeld vind knhs dat een vereniging vanwege die code oranje of rood dat een vereniging coulant moet opstellen.

Als het volgende week geen code oranje of rood is en ik meld mij bij jou af, dan hoef je dus ook niet coulant te zijn.

Omdat er altijd mensen zijn die het bericht maar half lezen, verder vertellen of onthouden.
Wat dus zou kunnen betekenen dat ze bij een beetje wind al roepen dat je van de KNHS coulant moet zijn.

Judith_VB schreef:
Als er weercode oranje of rood is waarom besluit je dan als vereniging wel te gaan draaien? Neem je verantwoordelijkheid als organisatie en annuleer de wedstrijd.

Zeg het is waarschijnlijk niet zo bedoelt maar dit kom bij mij heel aanvallend over
Alsof wij onze verantwoordelijk niet nemen
Want afgelopen zondag hebben wij de wedstrijd afgelast hoor
Wij laten de deelnemers niet onnodig risico lopen.
En wat betreft afmeldingen zijn wij naar mijn idee ook behoorlijk coulant

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:56

ponyparadijs schreef:
daantjuhhh schreef:
Dat snap ik niet?

Omdat er altijd mensen zijn die het bericht maar half lezen, verder vertellen of onthouden.
Wat dus zou kunnen betekenen dat ze bij een beetje wind al roepen dat je van de KNHS coulant moet zijn.

Judith_VB schreef:

Zeg het is waarschijnlijk niet zo bedoelt maar dit kom bij mij heel aanvallend over
Alsof wij onze verantwoordelijk niet nemen
Want afgelopen zondag hebben wij de wedstrijd afgelast hoor
Wij laten de deelnemers niet onnodig risico lopen.
En wat betreft afmeldingen zijn wij naar mijn idee ook behoorlijk coulant

Als je coulant bent wat is dan je probleem?
Met een beetje wind heb je geen code rood.
Met een flinke storm met rukwinden waardoor het niet veilig is om de weg op te gaan kan er code rood zijn.

Ik denk dat jij meer beren op de weg ziet dan er zijn.

Als iemand af belt omdat er een beetje wind is hoef je niet coulant te zijn,
Als een deelnemer dat wel van jou verwacht is dat zijn probleem

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie