Hoe gaat het nu met de boktveulens? 5e hengstveulen 2005

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Hoe gaat het nu met de boktveulens? 5e hengstveulen 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 01:48

Bokt.nl
Bokt community

Deze maand in 'Hoe gaat het nu met de boktveulens?' lees je over Rephartox Caio, van bokker MarijeR, die in 2005 de 5e prijs won bij de hengstveulen verkiezingen.

Afbeelding
Rephartox Caio, de foto waarmee hij met de veulenverkiezing meedeed.

Rephartox Caio is geboren in 2005 dus hij is nu 12 jaar.
Als jaarling heb ik hem verkocht en de nieuwe eigenaren zijn met hem in 2008 als 3 jarige naar de HK van het Ned. Welsh Pony Stamboek gegaan waar hij werd goedgekeurd met een 1e premie en beste 3 jarige in NL gefokte hengst.
Daarna ben ik hem eigenlijk uit het oog verloren. Ik weet dat hij later gecastreerd is voor de sport en ik dacht dat hij in een tweespan op wedstrijden uit komt.
Zijn moeder heb ik een paar jaar later ook verkocht, ik ben toen gestopt met de welsh cob fokkerij en overgestapt op minipaardjes.
Tot nu toe is het mij niet gelukt om te achterhalen waar hij nu staat.

Afbeelding

__Sannne

Re: Hoe gaat het nu met de boktveulens? 5e hengstveulen 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 05:36

Uhm.. wil niemand voor z'n schenen schoppen maar is het hele idee van deze rubriek niet dat we juist te weten komen hoe het nú met de veulens gaat? Als je dat niet weet, prima. Maar zoek dan een ander veulen om een stukje over te schrijven.

Vind dit echt heel karig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 07:57

__Sannne schreef:
Uhm.. wil niemand voor z'n schenen schoppen maar is het hele idee van deze rubriek niet dat we juist te weten komen hoe het nú met de veulens gaat? Als je dat niet weet, prima. Maar zoek dan een ander veulen om een stukje over te schrijven.

Vind dit echt heel karig.

Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 08:25

Amandavd schreef:
Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.

Me too.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 09:19

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:36

Kijk, ook weer opgelost, zo weet de fokker waar hij gebleven is!!!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 11:12

Wij hebben dat laatste stuk er bewust uitgelaten in de OP omdat we niet weten of hij genoemd wilde worden :)

Het gaat er in de rubriek om, dat we benieuwd zijn naar hoe het met de veulens gaat. Bij het grootste deel is dat bekend maar bij sommige dus niet. Dat wil niet zeggen dat niemand dan benieuwd is naar het veulen. Zonder verhaal weten we dus ook niet of het veulen nog in bezit is of niet.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:37

Ik vind dit echt een vreemd topic. Net een verkapte versie van opsporing verzocht.. Ik denk dat de gemiddelde bokker verwacht had een topic te zien met wat foto's van toen naar nu en hoe het nu gaat met het dier. Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat die insteek mij ook veel meer zou aanspreken. :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 11:41

Dat is meestal ook de bedoeling ja :) Echter is er bij sommige veulens nu eenmaal minder bekend. Sommige mensen zijn misschien wel benieuwd naar hoe het met het veulen is gegaan. Dan kan het zijn dat het veulen nog in bezit is en dat je de vorderingen ziet of dat het veulen na een bepaalde tijd verkocht is.
De een vind dat niet interessant om te weten maar een ander weer wel :j
Daarbij is het ook mogelijk dat anderen het veulen/paard nu wel kennen en zo kunnen reageren.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:46

Mondy schreef:
Wij hebben dat laatste stuk er bewust uitgelaten in de OP omdat we niet weten of hij genoemd wilde worden :)

Het gaat er in de rubriek om, dat we benieuwd zijn naar hoe het met de veulens gaat. Bij het grootste deel is dat bekend maar bij sommige dus niet. Dat wil niet zeggen dat niemand dan benieuwd is naar het veulen. Zonder verhaal weten we dus ook niet of het veulen nog in bezit is of niet.

Dus die beste meneer een mailtje doen was teveel werk? Of hoe moet ik dat zien?

Als er al zo weinig te vertellen is, doe dan twee veulens in 1 keer.

Hoe je het ook went of keert; deze rubriek heet "Hoe gaat het nu met..." - als dat niet bekend is, wat heeft dit dan voor toegevoegde waarde?

Ja, we weten nu hoe het met hem gaat, maar ook alleen maar doordat een bokker de naam gegoogled heeft. Ik blijf erbij dat ik dit een erg karig topic vind.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:55

Oh Sanne relax :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 12:08

Zoveel mensen zoveel wensen ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:22

Mondy schreef:

De helft van het verhaal van deze pony ging over toen hij al niet meer van de fokker was, is bij die oud eigenaar dan wel gevraagd of dat gezegd mocht worden?
Er had toch makkelijk gezegd kunnen worden dat hij geruind is en voor de wagen loopt nu?

Ik vind het ook zonde dat dit topic aan gemaakt is terwijl er haast niets te vertellen was.

Ik ben het ook eens met Sanne.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 10-12-17 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:24

Toch ben ik het wel met sanne eens :=
Vreemd stuk ook echt _O-

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:32

Ja sorry, maar ik ben het ook met Sanne eens.
Als dit ook is om voor voormalige eigenaren te zien hoe het nu gaat met de spruit, kan je beter een apart topic met opsporing verzocht maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:35

Mondy schreef:
Dat is meestal ook de bedoeling ja :) Echter is er bij sommige veulens nu eenmaal minder bekend. Sommige mensen zijn misschien wel benieuwd naar hoe het met het veulen is gegaan. Dan kan het zijn dat het veulen nog in bezit is en dat je de vorderingen ziet of dat het veulen na een bepaalde tijd verkocht is.
De een vind dat niet interessant om te weten maar een ander weer wel :j
Daarbij is het ook mogelijk dat anderen het veulen/paard nu wel kennen en zo kunnen reageren.

De rubriek heet toch 'hoe gaat t nu met...'?

Maar uit t stuk blijkt uit niks hoe t met het veulen gaat. Dat slaat de plank toch mis?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:41

Ik moet zeggen dat ik dit ook een vreemde rubriek vind. Als je geen achtergrond informatie wilt opzoeken, plaats dan gewoon het topic niet. Nu is het onvolledig en slaat het de plank volledig mis.
Sowieso vind ik het vreemd dat nr 5 van de boktverkiezing nog eens langs moet komen. Ik heb niets tegen de fokker of eigenaar hoor, maar hou het dan gewoon bij de top 3. Of komt straks nr 20 ook nog voorbij?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:45

Boras schreef:

Oh ik ben heel relaxed hoor! Ik vind deze rubriek normaal gesproken erg leuk, en lees hem daarom ook graag. Ik vind alleen dit verhaal niet bij deze rubriek passen, en vind dat dat best gezegd mag worden. :)

Maar goed, ik heb mijn zegje gedaan. Ik hoop dat de volgende weer wat interessanter/passender is. :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:49

__Sannne schreef:
Boras schreef:

Oh ik ben heel relaxed hoor! Ik vind deze rubriek normaal gesproken erg leuk, en lees hem daarom ook graag. Ik vind alleen dit verhaal niet bij deze rubriek passen, en vind dat dat best gezegd mag worden. :)

Maar goed, ik heb mijn zegje gedaan. Ik hoop dat de volgende weer wat interessanter/passender is. :)

Compleet met je eens!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:55

Mondy schreef:
Zoveel mensen zoveel wensen ;)

Er ook niks mis mee met een rubriek aanpassen als blijkt dat het toch niet zo aanslaat als gedacht in de voorafgaande brainstorm. :)
Je kunt het ook zo bekijken: wat willen jullie bereiken met deze rubriek? Welke reacties verwachten jullie? Wat had je verwacht dat mensen in dit topic zouden zeggen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 14:23

Het verhaal is wat door de fokker van de veulens is doorgestuurd :) Daar gaan wij zelf niet veel meer aan sleutelen.
Tot nu toe hebben we veel informatie gehad van de vorige veulens en dus een groter stuk kunnen plaatsen.
Tot nu toe werd er op 1 topic na weinig gereageerd op de topics dus is het ook niet altijd even duidelijk wat er wel of niet graag gelezen wordt.
Uiteraard is het niet de bedoeling om telkens een kort stukje te hebben en is het leukste als je er veel over kan vertellen.
Echter bestaat de kans ook dat een veulen van toen nu niet meer leeft. We proberen er zoveel mogelijk rekening mee te houden maar soms kom je het toch nog tegen.
Zo weten de mensen die benieuwd zijn naar de veulens toch nog wat er verder mee is gebeurd.

Top 5 van de jaren heen houden we aan. Aangezien sommige stemmen vrij dicht bij elkaar lagen.

Dus ik hou er zeker rekening mee dat de meeste verhalen meer info hebben maar wil er ook voor kiezen om te kunnen laten weten als er een paard wel uit het oog verloren is.

@gini de rubriek slaat volgens mij prima aan, er zijn nu alleen een paar die deze minder vinden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:34

Dus er wordt op 1 topic na weinig gereageerd, maar de rubriek slaat wel prima aan?
Wat er wel of niet graag gelezen wordt is natuurlijk aan het team om die analyse te maken.
Waarom wil je het laten weten wanneer een paard uit het oog verloren is? Wat is daar de meerwaarde van voor Bokkers?
Ik zou liever 5 verhalen plaatsen die wel allemaal interessant zijn, dan 15 verhalen waarvan diezelfde 5 interessant zijn. Maar nogmaals, dat is afhankelijk van de strategie achter deze rubriek. Ik kan me voorstellen dat er toch wel een doelstelling bepaald werd en als die gehaald wordt, dan zal ik niet meer moeilijk doen. :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 15:01

De bedoeling is om mensen te laten weten hoe het met de veulens van toen is. Dat in zijn dat er veel info is en in een enkel geval helaas wat minder. Door dit topic kan er miss wel meer info weer komen door bokkers die een verloren paard wel kennen.
Het is zeker niet de bedoeling er veel van deze tussen te hebben. Dus 5 van de 15 die wel interessant zijn is ook overdreven :)

De bedoeling is informeren... de info die er komt is afhankelijk van wat ik binnen krijg.

Er zal dus zeker iets met de input gedaan worden. Hou er echter wel rekening mee dat er ook andere meningen zijn :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:07

Mondy schreef:
De bedoeling is om mensen te laten weten hoe het met de veulens van toen is. Dat in zijn dat er veel info is en in een enkel geval helaas wat minder. Door dit topic kan er miss wel meer info weer komen door bokkers die een verloren paard wel kennen.
Het is zeker niet de bedoeling er veel van deze tussen te hebben. Dus 5 van de 15 die wel interessant zijn is ook overdreven :)

De bedoeling is informeren... de info die er komt is afhankelijk van wat ik binnen krijg.

Er zal dus zeker iets met de input gedaan worden. Hou er echter wel rekening mee dat er ook andere meningen zijn :)

Waar is de info in dit topic dan?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:22

Sorry Mondy, maar ik heb helemaal niet het gevoel dat er wat met de info gedaan zal worden, omdat je alleen maar aan het verdedigen bent waarom dit zo geplaatst word
En je zegt zelf dat de vorige topics geen reacties had en nu zie je hier dat men er wel degelijk naar kijkt en alle reacties die je hier leest zijn allemaal reacties over hoe ze de vorige topics leuker vinden dan deze.
Dus hoezo, zoveel mensen zoveel wensen?
Je slaat gewoon compleet de plank mis.
En daar is niets mis mee, maar je kan het ook gewoon toegeven ipv in de verdediging te gaan.

Ik hoop dat je er wel echt iets doet met de input die mensen je geven