[FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:29

Lisitano schreef:
Indestal schreef:
Mdh...die foto spreekt voor zich, diegenen die ook zo rijden vinden vast van niet...not my cup of tee....

Heb je ze weleens live gezien?
Is echt aan te raden. En ik denk dat je er dan ook wel anders over denkt. De rust en balans tussen ruiter en paard is echt bizar te noemen. Geen gepluk, getrek of gepor.

Precies dit...

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:14

Nou inderdaad. In augustus in Wenen geweest bij een training en dat gaat er echt heerl fijn en rustig aan toe.

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:13

Ik snap die haat over de Spaanse rijschool nooit zo.. Leg het me eens uit? Ik heb juist het idee dat het er heel rustig en netjes aan toe gaat in vergelijking met sommige paardensporten..
Maar goed, zondag mag ik het met eigen ogen bewonderen <3

tootje71

Berichten: 5112
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 00:38

Zat vanavond te genieten tot er iemand op de tribune begon te roepen wat er nu gebeurde geen idee maar ze verstoorde alles wel. Ze werd ook meteen door de bewaking mee genomen. Verder was het een mooie show mochten eerst een uur naar Friezen kijken..

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 00:46

Genoten vanavond. Prachtig spel. Zat op de 1e rij van de noord tribune. Die schreeuwer op de zuid tribune was zeer irritant.

Beatrix zat ook te genieten met gaar klein mindere.

Whizz
Berichten: 1048
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 01:12

Ik heb ook genoten. Het viel me wel op dat ik geregeld open monden zag. Evengoed vind ik het wel heel knap om die zware oefeningen zo uit te voeren.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 02:51

Ja die schreeuwer! Iemand een idee war er nou aan de hand was?

Verder enorm genoten! En enorm respect voor de ruiters, om zo keurig stil te zitten!

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:40

Zat er gewoon iemand zo erg te schreeuwen.. zonde van je entreegeld on eruit gezet te worden.

En iritant voor de overige bezoekers

lideli

Berichten: 2445
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:50

De man achter de schreeuwster vroeg haar om niet te filmen waarop zij tegen hem begon te schreeuwen en hem een klap in het gezicht verkocht.

Wij hebben ook genoten, hadden erg mooie plaatsen op tribune noord. Het werken aan de hand was ik niet erg weg van. Bastiaan de Recht vond ik erg goed. Had het allemaal niet willen missen!

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:59

Ik heb gisteren avond meegereden met phaidra Friezencarrousel. Wat was dat onwijs gaaf! Zondag middag mag ik nog een keer en kan niet wachten. Heb tussen door al wel stukjes van de rest van de show gezien. Vanavond ben ik reserve, dus ga ik lekker op de tribune de hele show kijken!

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:34

Wij zaten ook onwijs te genieten! Zaten helemaal voorin in de VIP-loges, met Prinses Beatrix op 3 meter afstand. Erg bijzonder om mee te maken!

Vond eerlijk gezegd wel de voorshow ‘spectaculairder’ dan de Spaanse Rijschool. Vooral de show van Phaidra, wow!

Leo

Berichten: 50158
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:37

lideli schreef:
De man achter de schreeuwster vroeg haar om niet te filmen waarop zij tegen hem begon te schreeuwen en hem een klap in het gezicht verkocht.

Wij hebben ook genoten, hadden erg mooie plaatsen op tribune noord. Het werken aan de hand was ik niet erg weg van. Bastiaan de Recht vond ik erg goed. Had het allemaal niet willen missen!


Dat is ook wat :=
Wij hoorden haar idd wel schreeuwen "doe effe normaal". Maar wat er nou gebeurde, geen idee. Wij zaten aan de andere kant op noord.

Wij hebben een mooie avond gehad :j ik kan heel kritisch zijn maar ik vond dat de paarden netjes en met veel respect gereden werden. Doodstille handen en zit. Ik was onder de indruk van de rijkunsten van de ruiters. Opvallend vond ik ook dat de paarden echt beloond werden na de sprongen.

Bastiaan de Recht was idd weer erg goed. :j

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:27

xDaim schreef:
Wij zaten ook onwijs te genieten! Zaten helemaal voorin in de VIP-loges, met Prinses Beatrix op 3 meter afstand. Erg bijzonder om mee te maken!

Vond eerlijk gezegd wel de voorshow ‘spectaculairder’ dan de Spaanse Rijschool. Vooral de show van Phaidra, wow!


Dat is goed om te horen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:12

Dyanne_z schreef:
Genoten vanavond. Prachtig spel. Zat op de 1e rij van de noord tribune. Die schreeuwer op de zuid tribune was zeer irritant.

Beatrix zat ook te genieten met gaar klein mindere.

Dus toch wel Beatrix! Ik zag heel veel bewaking staan bij het VIP vak, en de mensen achter mij hadden het erover, maar ik heb haar niet opgemerkt tussen al die mensen. :')

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:25

Ik ga morgen! Ben benieuwd! :)

Benzo
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-11-12

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:49

Gescheld op de tribune . Ik zat pal achter die dame , we hadden al meerdere malen gevraagd haar tel. weg te doen , maar dat deed ze niet. Haar buurman vroeg het nog een keer ( heel beleefd ) en toen begon de dame nogal lelijk te schelden . Dat pikte de buurman niet en sloeg de tel uit haar handen . De heer in questi is zelf weggegaan om erger te voorkomen .

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:39

Ik heb het genoegen om 4 dagen achter de schermen mee te mogen maken (rij in het voorprogramma) en ik zie niks waar ik me zorgen over maak. Er heerst rust en openheid, wij staan gewoon naast de paarden met onze eigen paarden. Natuurlijk zal er in de opleiding of als paard niet luistert wel eens iets gebeuren maar daar maak ik me ook schuldig aan Paarden staan heel happy op stal!

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:53

Ik ben gisteren ook geweest, heb genoten van de stille zit en handen van de ruiters. Alles zonder getrek of geduw. Kunnen we in de NL sport nog veel van leren.

Ik ben heel benieuwd hoe hun de paarden zo wit houden, hebben ze van die pyama's aan of gaan ze elke dag door de groene zeep?

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:42

Ik ben er nu, tribune noord midden eerste rij, toppie plaatsen. Dat wordt weer genieten!

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:46

Veel plezier, geniet ervan! Het was echt een avond om nooit te vergeten! :D

Valerie_MxF

Berichten: 4
Geregistreerd: 29-10-17
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:35

Ik ben daar gisteren heen geweest, het was heel mooi en knap om die paarden en ruiters dat allemaal te zien doen. Ze gaven ook een stukje geschiedenis tijdens de show. Het enige wat ik iets minder vond is dat het show-element ontbrak. Appasionata doet het op dat opzicht beter maar ik vind deze show ook heel gaaf!

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:56

Heb weer genoten, het was prachtig. Vond het voorprogramma ook top, wat zijn Friese paarden toch plaatjes!

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:36

Gister geweest. Genoten van de spaanse rijschool, zag er allemaal vriendelijk uit en zeer werkwillge paarden. Geen stangegebruik gezien!
Voorprogramma daarin tegen..... had van mij weggelaten mogen worden.

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Re: [FOTO]Achter de schermen bij de Spaanse Rijschool in Ahoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:20

Ik ben ook gisteren heen geweest. Ik heb zo enorm genoten. Zelfs het voor programma was mega interessant, erg leuk. Vooral Bastiaan de Recht van het voorprogramma vond ik het erg leuk uitvoeren en we hebben veel geleerd over waar de dressuur oefeningen nou eigenlijk vandaan komen. En daarna natuurlijk waar we voor kwamen: de Spaanse rijschool. Ik heb zelden zó iets indrukwekkends gezien! Prachtige paarden, 8 witte en één bruine (de mascotte - die geluk brengt - van de Spaanse Rijschool). Alles zeer netjes uitgevoerd, heel bijzonder. Ik zag inderdaad écht de harmonie tussen ruiter en paard. Ik heb geen geweld, getrap, getrek of iets in die richting gezien. Het was wonderbaarlijk mooi!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:22

Dallista schreef:
Ik ben er nu, tribune noord midden eerste rij, toppie plaatsen. Dat wordt weer genieten!


Daar zaten wij ook, leuk!
Rij 9, stoel 58 en 59 als ik het goed heb....