[VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:35

Goh dus iedereen heeft een prachtig groen weiland? Lijkt me onmogelijk in de herfst/winter, op voer en water plekken en vaak langs de draad word veel gelopen, dus modder...

Tja en een gebroken been kan zo gebeuren. Ze kan er sochtends om 08:00 wel zijn geweest en dat paard er om 08:30 met een gebroken been stond...

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:41

Nou, ik kan mij niet voorstellen dat er niets aan de hand was. Zo snel worden dieren niet in beslag genomen. Vaak zelfs laat.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:44

Het valt me een beetje tegen van de nieuwsredactie dat ze een artikel plaatsen dat rammelt aan alle kanten, waarvan beide partijen iets heel anders beweren; kortom: een bericht dat uitnodigd tot speculatie van hoog niveau, en daar is men in dit topic alvast mee begonnen.

Zodoende worden er allerlei zaken aan deze vrouw geplakt die haar in haar verdere leven zoudrn kunnen achtervolgen.

Ik vind het niet netjes van de nieuwsredactie en ronduit stijlloos van eenieder die de moeite heeft genomen allemaal onbewezen en lasterlijke beweringen over deze vrouw te uitten.

Dat laatste geldt overigens niet alleen voor de reacties op bokt. ;)

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:50

Amy schreef:
Tja en een gebroken been kan zo gebeuren. Ze kan er sochtends om 08:00 wel zijn geweest en dat paard er om 08:30 met een gebroken been stond...

Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je weet dat je vijanden hebt, die aan je dieren zitten, moet je zorgen dat je dieren veilig zijn en een of twee keer op een dag gaan kijken is dan niet genoeg. Lijkt mij. Helemaal niet als je weet dat ze zorgen dat ze zonder water komen.
Ik zou ze dan echt wel (laten) bewaken op de een of andere manier of zorgen dat ze ergens kunnen staan waar ze veiliger zijn.

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:53

Dit staat op Facebook:
Rechter gaat zijn oordeel geven! wink-emoticon;) Dieren komen terug, en de betreffende organisatie die de zieke ponny onrechtmatig in een vrachtwagen heeft word vervolgd voor dierenleed en dood door schuld! Zieke dieren mogen alleen per Dierenambulance worden getransporteerd!

Het dier had een wond aan de knie (in het draad getrapt), op het moment van Transport was ze niet in staat haar evenwicht goed te behouden en is ze in de vrachtwagen omgevallen waardoor de heup is gebroken (zijn geen tussenschotten gebruikt! Is wel verplicht)

De betreffende instanties hebben hier grote fouten gemaakt, en de rechter gaat zijn/haar oordeel hier over geven.

Rekeningen van o.a dierenartsenm waterbedrijven, hooi / voedsel leveranciers zijn allemaal aanwezig (complete boekhouding)

Gerechtigheid gaat komen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:07

De winter is amper begonnen en dat weiland bestaat nu al voor de helft uit modder. M.i. zijn de dieren op tijd weggehaald, voor er geen droge plek meer is om te staan?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:09

Maar dan kunnen ze er in Nederland veel weg gaan halen.
Van mij mag het hoor als ze niets anders hebben dan modder.
Maar dan denk ik dat je hier ook heel wat bokkers gaan piepen.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:57

Akhal_Teke schreef:
Dit staat op Facebook:
Rechter gaat zijn oordeel geven! wink-emoticon;) Dieren komen terug, en de betreffende organisatie die de zieke ponny onrechtmatig in een vrachtwagen heeft word vervolgd voor dierenleed en dood door schuld! Zieke dieren mogen alleen per Dierenambulance worden getransporteerd!

Het dier had een wond aan de knie (in het draad getrapt), op het moment van Transport was ze niet in staat haar evenwicht goed te behouden en is ze in de vrachtwagen omgevallen waardoor de heup is gebroken (zijn geen tussenschotten gebruikt! Is wel verplicht)

De betreffende instanties hebben hier grote fouten gemaakt, en de rechter gaat zijn/haar oordeel hier over geven.

Rekeningen van o.a dierenartsenm waterbedrijven, hooi / voedsel leveranciers zijn allemaal aanwezig (complete boekhouding)

Gerechtigheid gaat komen!

Dat is goed nieuws voor haar.
Dat het dier niet goed vervoerd is, is kwalijk en zo´n stichting zal daar inderdaad voor vervolgd worden, maar dat lijkt mij een aparte zaak? Voor zover ik weet houden rechtbanken aanklachten strikt gescheiden. Dus A gaat het om in beslagname die teruggekeerd moet worden en B gaat het over ondeugdlijk vervoer met kwalijke gevolgen. En C, gaat er een schadeloosstelling vor de dood van het dier volgen?

Mijn bezwaar blijft: Deze dieren zijn blijkbaar, ook naar haar eigen woorden, niet veilig voor vandalen. Wordt daar ook nog wat aan gedaan door mevrouw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:05

Ik vraag me af waar ze deze informatie vandaan heeft want het is grote onzin. De gemiddelde Dierenambulance mag namelijk behalve reeën en herten helemaal geen hoefdieren vervoeren. Er zijn uitzonderingen maar veel Dierenambulances hebben de mogelijkheid niet eens om een pony te vervoeren, dus naast dat er aparte vergunningen nodig zijn om pony's te mogen vervoeren is het materiaal er vaak ook niet. Dat een zieke pony alleen door een Dierenambulance vervoerd mag worden klopt dus niet, zou ook lekker worden want als je dan zelf naar de kliniek moet zou je het dier ook niet zelf mogen vervoeren..

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:10

dees_daan schreef:
Ik vraag me af waar ze deze informatie vandaan heeft want het is grote onzin. De gemiddelde Dierenambulance mag namelijk behalve reeën en herten helemaal geen hoefdieren vervoeren. Er zijn uitzonderingen maar veel Dierenambulances hebben de mogelijkheid niet eens om een pony te vervoeren, dus naast dat er aparte vergunningen nodig zijn om pony's te mogen vervoeren is het materiaal er vaak ook niet. Dat een zieke pony alleen door een Dierenambulance vervoerd mag worden klopt dus niet, zou ook lekker worden want als je dan zelf naar de kliniek moet zou je het dier ook niet zelf mogen vervoeren..

Ik neem alles van haar met een korreltje zout, omdat ze emotioneel betrokken is, maar het blijft dat een dier wel deugdlijk vervoerd moet worden en niet zodanig dat het kan vallen, lijkt mij?
Valt er overigens te bewijzen wanneer exact een heup gebroken is?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:19

De vraag is natuurlijk of het dier uberhaupt gevallen is. Weet je...als iedereen door elkaar heen gaat schreeuwen weet niemand op een gegeven moment meer wat feiten zijn en niet...ik zie het al gebeuren met het stuk van facebook wat hier net boven geplaatst is. Iemand reageert daar op: goed nieuws voor haar...maar het zijn geen feiten..zo wordt het gepresenteerd door de eigenaresse. Het is haar wens of verwachting die ze als feit presenteert.

Ik blijf erbij dat ik de ponys er niet slecht uit vind zien.

Maar..door het gedrag van de eigenaresse ben ik inmiddels wel geneigd te denken dat er meer speelt...het hele niveau van alles wat zich ermee bemoeit is trouwens om te janken. Dat modder gooien maar elkaar via fb heb ik sowieso nooit gesnapt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:30

Lusitana schreef:
dees_daan schreef:
Ik vraag me af waar ze deze informatie vandaan heeft want het is grote onzin. De gemiddelde Dierenambulance mag namelijk behalve reeën en herten helemaal geen hoefdieren vervoeren. Er zijn uitzonderingen maar veel Dierenambulances hebben de mogelijkheid niet eens om een pony te vervoeren, dus naast dat er aparte vergunningen nodig zijn om pony's te mogen vervoeren is het materiaal er vaak ook niet. Dat een zieke pony alleen door een Dierenambulance vervoerd mag worden klopt dus niet, zou ook lekker worden want als je dan zelf naar de kliniek moet zou je het dier ook niet zelf mogen vervoeren..

Ik neem alles van haar met een korreltje zout, omdat ze emotioneel betrokken is, maar het blijft dat een dier wel deugdlijk vervoerd moet worden en niet zodanig dat het kan vallen, lijkt mij?


Natuurlijk moet dat, maar het feit dat ze aangeeft dat het vervoer fout gegaan is ómdat het niet door een Dierenambulance gebeurd is klopt gewoon niet. Je kan je dan ook afvragen hoe de pony echt vervoerd is. Het zijn geen leken die het vervoer doen maar vaste mensen die samenwerken met dierenpolitie/dierenbescherming.
Dat gaat zo strikt allemaal dat ze ze echt niet zomaar de trailer in rammen en gaan rijden.. Zelfs bij honden en katten brengt niet iedere Dierenambulance de dieren naar het opvangadres en als zij die taak niet hebben wordt er ook niet verteld waar de dieren heen gaan. Zij houden de dieren dan alleen even tijdelijk 'vast' als niet alles tegelijk vervoerd kan worden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:51

Er is toch een foto dat ze los op de vrachtwagen staan.
Dus leken in vervoer lijken ze toch wel.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:03

Hoe wil jij deze pony's weghalen tijdens een inbeslagname dan? 2 tegelijk en met een trailer heen en weer blijven rijden? Terwijl de sfeer tijdens zoiets niet echt gezellig is en de kans er is dat er mensen op af komen die het je niet makkelijker gaan maken en de kans dus groot is dat het gaat escaleren? Dan is het verstandiger de dieren te verplaatsen zodat dat stukje wegvalt lijkt mij. Daarnaast is niet eens zeker dat ze zo vervoerd zijn, vanuit deze vrachtwagen kan ook gekeken zijn hoe ze het vervoer precies aan zouden pakken. Dat gebeurd vaker en zoals ik al zei, ook met honden en katten, voorkomen dat er chaos ontstaat en de dieren in ieder geval zover klaar hebben dat je kan vertrekken voor het geval dat nodig is.

rachellevis
Berichten: 56
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Overdinkel

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:18

2300 kilo hooi per week! Voor 15 Shetlanders en 1 paard. Knap hoor! Zo’n grote baal weegt ca 300 kilo, dus dat zijn zeker 7 grote balen per week. Eigenlijk geloof ik dat niet helemaal.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:23

Met meerdere auto's tegelijk komen.Of een fatsoenlijke vrachtauto met schotten.
Maar zo de paarden laden is niet hoe het hoort.
En gezien de berichten zal er zo ook wel aangereden zijn.

Het is niet de eerste keer dat inbeslagname ook erg knullig gaat hoor. En paarden er wonden van krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:09

Want dat kost ook niks.. meerdere auto's is meerdere chauffeurs, je moet dan maar net die auto's plus trailers plus chauffeurs beschikbaar hebben. Mij lijkt het veel logischer dat ze in beslag genomen zijn omdat die pony de breuk al had. Als er dan een inspecteur ter plaatse komt en het besluit genomen word dat ze in beslag genomen worden dan heb je niet een paar dagen de tijd om dat allemaal te regelen.
Een luxe paardenvrachtwagen incl genoeg tussenschotten is ook niet te betalen als elke regio er één zou moeten hebben. Zo vaak komt het ook niet voor dat er zoveel pony's in beslag genomen worden dus het is gewoon niet te doen om alles voor te zijn financieel gezien. Maar goed, het is makkelijk oordelen vanaf de zijlijn, het is niet bekend hoe ze er precies aan toe waren (aangezien niet alle dieren op de foto's staan) en het is ook niet zeker hoe ze vervoerd zijn. Wie zegt dat er niet met meerdere voertuigen gereden is? Maar 8 auto's plus trailers en chauffeurs (als je 2 bij 2 zou doen en dan één alleen) is gewoon niet te doen op zo'n korte termijn.
Mevrouw neemt gewoon geen verantwoordelijkheid in dit verhaal, roept een hoop waarvan een gedeelte gewoon niet waar is en schuift het af op de instanties. Waar de dieren heen gegaan zijn, hoe ver het rijden was, hoe ze vervoerd zijn enz. weten we gewoon niet. Dat een dier een wond op loopt tijdens een inbeslagname kan gebeuren, het gaat niet zoals bij een verkoop in een rustige situatie met relaxte mensen, en niet alle dieren zijn gewend om überhaupt vervoerd te worden.
Maar goed, ik blijf er bij, het zijn geen leken die hier bij betrokken zijn en een inbeslagname gaat echt wel volgens de regels en die zijn strikt. De situaties vragen er soms alleen om het wat sneller te doen omdat het uit de hand kan lopen, eigen veiligheid gaat nog altijd voor en als je weg kan zijn voordat er een aantal mensen verhaal komt halen en het tegen wil houden dan is dat heel logisch dat daar voor gekozen word lijkt mij. Van wat ik gelezen heb is mevrouw ook geen lieverdje en is er al een steekincident geweest, dan zit je echt niet te wachten op 'vriendjes' die even komen helpen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:05

Als je niet fatsoenlijk kunt transporteren, dan niet doen.
Ik denk dus wel dat het personen zijn geweest die te veel leek waren.
Dat zie je aan de vrachtwagen foto.
En de regels zijn niet strikt gevolgd want dan mag vervoer zo niet.
Je weet dat je beslag gaat leggen, dan is bij voorbaat die vrachtwagen geregeld die wel voldoet.
Kost geen extra tijd dan.
En ja dat kost wat, maar dat hoort er bij als je wil handhaven.

Ik ben de laatste die beweert dat mevrouw zo netjes is, maar ik denk dat de instanties hier elkaar ook ook indekken.

In het verleden weten we ook dat op andere plaatsen in beslag names ook niet zijn gegaan zoals het hoort en paarden wonden hebben opgelopen.
Puur door de onkunde van de instanties.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:13

@dees_daan. Wat ik al zei, ik neem haar woorden met een korreltje zout. Als je bij zoiets betrokken bent, ben je geneigd om dingen in je voordeel te verdraaien en voor de ander in hun nadeel.

Er zijn voor de grotere dieren, dus ook die met het zere been, op de foto wél tussenschotten. Die kleintjes vallen niet zomaar om, hun gewicht is dicht bij de grond en op elke hoek een been, zeg maar.

Enfin, laat de rechter er zich maar over buigen, wat betreft het paard dat afgemaakt is. Ik denk niet dat er te bewijzen valt dat er tijdens het vervoer iets gebeurd is.

@rachellevis ik heb ook zitten rekenen en het is allemaal wel heel ruim voor sobere kleine dieren.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:16

bruintje123 schreef:
Je weet dat je beslag gaat leggen, dan is bij voorbaat die vrachtwagen geregeld die wel voldoet.

Er zal heus overleg geweest zijn, en gezien het feit dat ze maat schaap hebben, denk ik dat los vervoeren zelfs voor de wet geen probleem is, omdat je dat ook doet met schapen, kalveren, geiten, varkens, noem maar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:22

Ik had op fb op het politibericht gereageetd of ze soms de verkeerde fotos hadden geplaatst. Omdat ik geen extreem magere dieren zag
Daarop reageerde een medewerker van de politie dat ze de ergste fotos bewust niet hebben geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:34

bruintje123 schreef:
Als je niet fatsoenlijk kunt transporteren, dan niet doen.
Ik denk dus wel dat het personen zijn geweest die te veel leek waren.
Dat zie je aan de vrachtwagen foto.
En de regels zijn niet strikt gevolgd want dan mag vervoer zo niet.
Je weet dat je beslag gaat leggen, dan is bij voorbaat die vrachtwagen geregeld die wel voldoet.
Kost geen extra tijd dan.
En ja dat kost wat, maar dat hoort er bij als je wil handhaven.

Ik ben de laatste die beweert dat mevrouw zo netjes is, maar ik denk dat de instanties hier elkaar ook ook indekken.

In het verleden weten we ook dat op andere plaatsen in beslag names ook niet zijn gegaan zoals het hoort en paarden wonden hebben opgelopen.
Puur door de onkunde van de instanties.


Nee, ze zullen er voortaan voor zorgen dat de dieren blijven waar ze zijn, want dagelijkse verwaarlozing is natuurlijk altijd beter dan een ritje in een schone, droge wagen waarbij er een paar kleine pony's die samen stonden en elkaar dus kennen zonder tussenschot in een wagen staan waarna ze de verzorging wel kunnen krijgen die ze nodig hebben, hoe halen ze het in hun hoofd om zoiets te bedenken? De 2 paarden achterin staan wel achter een schot, een gewone vrachtwagen is dit dus sowieso niet en op basis van 1 foto en verhalen van iemand die niet zuiver is oordelen over de kunde van mensen die erbij betrokken zijn is ook wel heel makkelijk. Instanties hoeven elkaar niet in te dekken, het moet gewoon niet te lang duren, zeker niet als de kans groot is dat het gaat escaleren en mensen eerder al betrokken zijn geweest bij een steekincident.
Het zijn allemaal aannames en ik denk dat de politie zelf wel weet hoe de dieren wel of niet vervoerd mogen worden en dat dat echt wel volgens de wet gebeurd, alleen al om een hoop gedonder tijdens een rechtszaak te voorkomen.
Daarnaast kan een inbeslagname op dezelfde dag als het besluit gebeuren, is de pony met een breuk aangetroffen dan kan dat de druppel zijn en dan is het heel snel rond, maar ze hadden de dieren nog een week moeten laten lopen zo te lezen om een luxe vrachtwagen te kunnen hebben. Vreemde prioriteiten zijn dat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:35

Ik ken de dame in kwestie niet, dus doe daar geen uitspraken over.

Maar ik zie geen (te) magere pony's, wintervacht of niet op die foto in de trailer.
En het is dan wel voor het eerst dat de politie bewust de ergste foto's niet laat zien, om hun punt te kunnen maken.
En helaas heb ik het ook van dichtbij mogen meemaken, hoe dat er door telefoontjes naar bv de NVWA door de oorspronkelijke mishandelaars (ja zo gek was het echt!), de eigenaren van de dieren niet meer van de NVWA af konden komen. Waren nog prive paarden ook, niet geschikt voor slacht, dus wat die lui daar in godsnaam mee te doen hadden mocht joost weten, maar zeker weten dat ze jarenlang hun dikke neus in andermans zaken hebben gestoken. En er mocht geen strootje verkeerd liggen, want dan had je ze gelijk nog 3x in dat jaar onverwacht op bezoek. Je zou er bijna je paarden voor wegdoen...

Dus ja ik geloof wel dat het soms heel vies fout gaat en dat dan vooral de instanties geen gezichtsverlies willen lijden en dat dit ten koste gaat van de eigenaar en de dieren.

De waarheid zal wel in het midden liggen vermoed ik...

Anoniem

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:54

Pff krijg het ff benauwd.. De witte (grotere) pony lijkt sprekend op mijn oude pony waar ik hard naar op zoek ben.. Kan op de foto's net niet goed het hoofdje of de hoeven/benen zien maar verder is het haar sprekend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:05

Als ze het hebben over mager en onverzorgd hadden ze beter de eigenaresse zelf in beslag kunnen nemen geloof ik. :+

Maar nou zonder gekheid: ik vind ze er op de foto's ook niet slecht uitzien.

Wat me wel opviel is dat de zwarte shet op de foto op drie benen staat, met het onbelaste achterbeen raar naar buiten gedraaid. Wel een typische stand voor een heupfractuur. En ik begreep uit het verhaal dat dat de pony is die ze hebben laten inslapen.... Dus of die fracuur nou echt op de vrachtwagen gebeurd is? http://img.rtvoost.nl/T3/440860.jpg?w=3 ... lor=fafbfd

Ach, het blijft allemaal gissen. Maar gelukkig staan ze nu goed en als er niets aan de hand blijkt te zijn krijgt ze ze wel weer terug van de rechter.

2300 kilo hooi per week voor 15 ponys is trouwens 22 kg per pony per dag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-17 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt