[VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:08

Cowgirl schreef:
dees_daan schreef:


Normaal gesproken zijn die afspraken dus wel heel 'streng'.. mag een collega dierenambulance niet eens weten welke instantie de opvang verzorgt, maakt de instantie niet bekend dat ze opvang verzorgen (ook niet na die tijd) en zijn er binnen die instantie een paar mensen die de dieren verzorgen en komen er verder geen mensen bij. Ik ben dus ook echt verbaasd dat dit mag en dat zij inderdaad die opvang verzorgen omdat je van pubermeisjes niet kan verwachten dat ze zich bijvoorbeeld op school stil houden over de dieren die er zijn. Ook is de rechtszaak nog niet geweest en is het gewoon niet handig om dan uitspraken te doen over de dieren. Ik heb het stukje inbeslagname via verschillende kanten meegemaakt en kan gelukkig zeggen dat het hier in de omgeving een stuk beter geregeld is qua discretie en professionaliteit. Toch grappig dat meneer hoog van de toren blaast over wat er allemaal fout zou gaan tijdens de verzorging van dieren die in beslag genomen zijn terwijl hij dus zelf ook opvangt..


Als ambu medewerker heb ik ook wel dieren naar een depot gebracht maar het zijn idd voor de buitenstaanders onbekende plekken. Het mag ook niet bekend worden ivm onderzoek etc etc dus het filmpje verbaasd mij ook ontzettend.

Paard zoekt Baas heeft waarschijnlijk de beste bedoelingen. Ik wil best geloven dat ze daar goed staan. Maar dit op youtube zetten is echt zo onwijs dom.
Door het puber gedrag heb ik maar ff heen gekeken trouwens. :x


Daarom vraag ik mij ook af hoe streng die regels van hun zijn. Het is over het algemeen bekend waar hun zitten, en als je dat niet weet met een beetje hulp van Google ben je daar zo achter.
Lijkt me dan dat dit niets meer te maken heeft met veiligheid voor vrijwilligers etc.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:24

Wordt dit nu serieus het 3e reltopic over paard zoekt baas in de afgelopen, wat was het, 3 weken? Als zij in de video vertellen dat de video van te voren gecheckt is en dat ze toestemming hebben om het te plaatsen dan zal het wel zo zijn toch. Of het verstandig is is een tweede maar goed.. Ik denk niet dat we hier nu weer een pzb-rel moeten willen starten.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16154
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:08

Moderatoropmerking:
Om maar meteen op het bericht hierboven in te haken.... We snappen dat dit topic gevoelig ligt. Toch willen we jullie vragen respectvol te blijven reageren. Het reilen en zeilen van PaardzoektBaas staat hier niet tot discussie

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:21

Essie73 schreef:
Om maar meteen op het bericht hierboven in te haken.... We snappen dat dit topic gevoelig ligt. Toch willen we jullie vragen respectvol te blijven reageren. Het reilen en zeilen van PaardzoektBaas staat hier niet tot discussie


Missen julie nu niet het punt?Het gaat niet over het reilen en zeilen van paardzoektbaas maar wel over het feit dat ze een filmpje uitbrengen over paarden die zogezegd anoniem moeten staan en over die paarden gaat dit topic.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16154
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:23

Dat ontgaat ons zeker niet. Zoals je ziet grijpen we ook niet in op die berichten.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:44

2300 kilo.
Voor 16 pony’s is dat iets meer dan 20 kilo oer dag.
Dat is bijna 1 kleine hooibaal per pony. Ik kan me niet voorstellen dat zon shet zoveel eet. Mijn twee welsh merries eten samen misschien een halve baal per dag.

Ik vind het een sterk verhaal en ben van mening dat de pony’s het bij anderen beter kunnen krijgen. Ze zien er niet uit alsof er veel mee gebeurt. En 16 pony’s voor 1 persoon? Beetje veel

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:09

sanso schreef:

De ponies mogen niet herkenbaar in beeld.

"Dit is Whizzard"

Lianne veel sterkte. Wat vreselijk voor jou om dit te moeten zien.

Mocht de eigenaresse van de ponies dit zien lijkt me dat voor haar ook allerminst leuk.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:14

Misschien zijn het zelf verzonnen namen?

De paarden zijn door de DA nagekeken, krijgen de verzorging die ze nodig hebben en komen in de wei.

Pony's zijn niet voor niks in beslag genomen, en ik vind het echt top dat ze nu de nodige zorg krijgen. Dat er een paar jongere meiden omheen lopen doet er helemaal niet toe, en dat Henk een beweging maakt die misschien niet handig was ook niet want wij doen nooit wat verkeerd zolang de pony's het maar goed hebben.

Er is al genoeg discussie geweest over PZB, laten we het dan hierbij ook stoppen.

waaiertje
Berichten: 332
Geregistreerd: 09-02-13
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:16

Jongens Jongens Jongens zijn jullie weer bezig ;) Zou direct de 1e en laatste reactie plaatsen en wat dingen uitleggen. Ik vind het heel erg lastig om mijn emotie te bedwingen dan ga ik altijd lachen hoe verdrietig ik ben kan ik zelf ook niet veel aan veranderen. Dit is door verschillende deuren gegaan en heeft groen licht gekregen dus wees maar niet bang. Voordat jullie een oordeel trekken van dit en dat, jullie weten het volledige verhaal niet en krijgen jullie ook niet te weten. Als je het zo erg vind dit en dat kijk je er niet meer naar. Ga veder ook helmaal naar dit bokt topic kijken. Want ik kan je nu al vertellen dat het weer een REL topic word. Fijne avond

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:17

Zelfverzonnen? Hoe kan het dan dat net een bokker meldt dat de donkere pony inderdaad Memory heet?

En waarom zouden ze namen verzinnen voor ponies die niet van hun zijn?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:20

Maak je je hier nou echt druk om?

Ik heb toevallig net een van de meisjes van PZB gesproken over de pony's omdat de pony's die in beslag genomen zijn 5min van mij afstonden, en zij heeft vertelt dat de namen (niet alle namen) niet hun echte namen zijn. Ze gaan cijferen is ook niet dier-waardig.
Laatst bijgewerkt door Change3x op 04-11-17 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:25

Als dat de echte namen zijn is het echt ultrastom dat ze die noemen.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:26

Sorry typfout! Dat het niet hun echte namen zijn moest er staan. Zal het even aanpassen.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:32

Ik ben niet echt fan van paard zoekt baas ofzo, maar ik ben echt heel blij dat ze goed voor deze paardjes zorgen <3
Dat filmpje lijkt mij ook geen slimme zet, ik had hem gezien voor dit topic maar ik heb srs de eerste 6 minuten doorgespoeld :')

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:46

Het topic gaat toch over de krokodillentranen van de eigenares? En toch niet over de opvang? Veel te veel dieren op een te kleine en te natte plek. Daarbij komt nog dat het er niet veilig is voor de dieren door mensen die niet blij met haar zijn. Ik ben blij dat er een aantal nog redelijk goed uitzien en er niet gewacht is tot ze allemaal uitgemergeld zijn.

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:36

idd. ging niet over de opvang. Is alleen een vermoeden geuit dat er daar een paar gestald zijn.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 04:30

waaiertje schreef:
Jongens Jongens Jongens zijn jullie weer bezig ;) Zou direct de 1e en laatste reactie plaatsen en wat dingen uitleggen. Ik vind het heel erg lastig om mijn emotie te bedwingen dan ga ik altijd lachen hoe verdrietig ik ben kan ik zelf ook niet veel aan veranderen. Dit is door verschillende deuren gegaan en heeft groen licht gekregen dus wees maar niet bang. Voordat jullie een oordeel trekken van dit en dat, jullie weten het volledige verhaal niet en krijgen jullie ook niet te weten. Als je het zo erg vind dit en dat kijk je er niet meer naar. Ga veder ook helmaal naar dit bokt topic kijken. Want ik kan je nu al vertellen dat het weer een REL topic word. Fijne avond


Waarom is je mening geven over iets nu weer rellen? Dat het lachen uit emotie is was wel duidelijk...heb ik zelf ook last van en is best irritant, maar als je dus serieus genomen wilt worden is het niet zo handig om dat dan dus te filmen.
En juist het feit dat het filmpje groen licht gekregen heeft baart me dus zorgen...ik vind het verre van professioneel.

eszsie86
Berichten: 115
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 05:43

rachellevis schreef:
2300 kilo hooi per week! Voor 15 Shetlanders en 1 paard. Knap hoor! Zo’n grote baal weegt ca 300 kilo, dus dat zijn zeker 7 grote balen per week. Eigenlijk geloof ik dat niet helemaal.



Ze vertelde in het filmpje dat ze een baal van 320 kilo per week voerde dus niet elke dag maar zelfs dat lijkt nog ongeloofwaardig want dat zijn 21 kilo per dag. Als ik dat aan mijn paarden gaf kon ik ze rond rollen.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 06:49

eszsie86 schreef:
rachellevis schreef:
2300 kilo hooi per week! Voor 15 Shetlanders en 1 paard. Knap hoor! Zo’n grote baal weegt ca 300 kilo, dus dat zijn zeker 7 grote balen per week. Eigenlijk geloof ik dat niet helemaal.



Ze vertelde in het filmpje dat ze een baal van 320 kilo per week voerde dus niet elke dag maar zelfs dat lijkt nog ongeloofwaardig want dat zijn 21 kilo per dag. Als ik dat aan mijn paarden gaf kon ik ze rond rollen.

320 gedeeld door 7 is ergens rond de 45 kilo per dag. Dat vind ik niet veel voor 16 dieren. Die twee van mij kauwen in de winter tegen de 20 kilo per dag weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 07:24

Ze zei 2300 kilo per week. Dat is 22kg per pony per dag.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:11

Dat zou best kunnen kloppen.
Van die 22 wordt in de modderzooi natuurlijk ook een deel vertrapt.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:22

Ik snap niet dat er in Nederland niet een landelijk punt is waar dit soort dieren heen gaan. Waar alles professioneel wordt aangepakt door volwassenen .

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:24

Omdat met een landelijk punt je de beveiliging wel heel hoog op mag schroeven.
Niet elke eigenaar is zo'n schatje na een inbeslagname. Ze horen ergens te staan waar niemand van weet.
Daarom ook des te meer onbegrijpelijk dat dit filmpje nu online staat.

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:30

Ter verduidelijking de namen zijn verzonnen.
k zij dat ik de ponyy herkende niet de naam!


pzb heeft de paarden ook niet herkenbaar in beeld de vrouw zelf heeft besloten haar gezicht te tonen .

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:02

lianne304 schreef:
Ter verduidelijking de namen zijn verzonnen.
k zij dat ik de ponyy herkende niet de naam!


pzb heeft de paarden ook niet herkenbaar in beeld de vrouw zelf heeft besloten haar gezicht te tonen .


De paarden zijn gewoon herkenbaar in beeld...jouw pony was al te herkennen aan de deken en loshangende bilkoord en de fractuur natuurlijk. daarbij als je in een filmpje 19 oktober noemt is 1 plus 1 2. Ga nou niet recht lullen wat krom is...dit slaat gewoon helemaal nergens op wat ze doen. En die vrouw heeft er niks mee te maken..daar heeft niemand het over...