Paard en Buitenleven verhuist naar Balkbrug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paard en Buitenleven verhuist naar Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 08:54

Hardenberg.nu
Sport

Afbeelding
Foto door Agnes Tenwolde

Paard en Buitenleven (voorheen Paard Hardenberg) verhuist in 2018 van Hardenberg naar de Diamanthal in Balkburg. Het hippisch evenement vindt plaats met de aangepaste naam 'Paard Balkbrug' van 7 tot en met 11 februari. De organisatie komt in handen van Stichting Paard die het stokje overneemt van Evenementenhal.

In de afgelopen jaren is het paardenevenement uitgegroeid tot een concours van hoogstaand niveau. Het aantal inschrijvingen was altijd aanzienlijk en de ruiters vergeleken de kwaliteit zelfs met Jumping Amsterdam. Al enkele jaren is het evenement voor Evenementenhal, als eindverantwoordelijke en exploitant van Paard en Buitenleven, niet rendabel. De kosten voor het realiseren van een compleet concours met onder meer tribunes, paardenbakken en showprogramma wegen niet op tegen de inkomsten.

Evenementenhal ziet daarentegen de waarde van het evenement voor de regio, de ruiters en de paardenliefhebbers en is vandaar in gesprek gegaan met Stichting Paard. Er is gezamenlijk gekeken naar een mogelijkheid om het evenement rendabel weg te zetten, zodat deze niet hoeft te verdwijnen van de KNHS-agenda. Vanuit deze gesprekken is besloten om het concours voort te zetten in de Diamanthal in Balkburg en geef Evenementenhal het stokje door aan Stichting Paard. De locatie is volgens de organisatie zeer geschikt voor een concours en beschikt als manege over de benodigde faciliteiten.

Naast het concours blijft er ruimte voor bedrijven om zich te presenteren als standhouder. De beurs zal komen te vervallen, maar Stichting Paard wil in samenwerking met belangstellenden een zogenaamd ‘strodorp’ vormen waar deelnemers hun producten/diensten aan het publiek kunnen tonen. Kijk voor meer informatie op http://www.paardbalkbrug.nl.

Molfre

Re: Paard en Buitenleven verhuist naar Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:59

Dan hoop ik dat ze de entree ook afschaffen, vond de laatste jaren al behoorlijk prijzig voor wat er te doen was als bezoeker.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:33

Molfre schreef:
Dan hoop ik dat ze de entree ook afschaffen, vond de laatste jaren al behoorlijk prijzig voor wat er te doen was als bezoeker.

Op Facebook zag dat ik een bericht dat er geen toegangsprijs meer is.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:52

Er is geen entree meer simpelweg omdat het geen beurs meer is. Alleen concours met wat kraampjes. That's it.

Eigenlijk wat het vorig jaar ook al was...

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:59

Vreselijk balen.
Ik vond de kraampjes al een ramp in Hardenberg, maar ging ook wel heen om even een tijd op de tribune te zitten voor het springen. Misschien dat ik wel langs ga om te kijken, aangezien er gratis entree is.. Maar ben bang dat het niks word..
Ik weet ook niet hoe ze het voor zich zien..
De evenementenhal gebruikte altijd 3 grote hallen. Maar dat heeft de Diamantenhal niet :').

Al hoop ik gewoon op heeeeel veel kraampjes. Maar ben er bang voor :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:32

Ik vind het jammer.
Ik snap wel dat het er niet uit kan, maar naar de diamanthallen? Over kille boel gesproken.
Vind dat zn niet gezellige hal!

Nou wordt het met het sinterklaasconcours altijd wel leuk aangekleed, maar het blijft een kille hal.

Lindor92

Re: Paard en Buitenleven verhuist naar Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:51

Heel jammer inderdaad. Diamanthal is echt geen geweldige hal, kil inderdaad. Concours zal lang niet zo groot kunnen worden als in evenementenhal lijkt mij.