Fürst Jazz naar Diederik van Silfhout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Fürst Jazz naar Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 10:58

Equnews
Dressuur

Diederik van Silfhout verwelkomt een nieuwe troef in zijn stallen. De KWPN gefokte en in Duitsland gekeurde Fürst Jazz is door eigenaar Joop van Uytert aan van Silfhout toevertrouwd.

De vierjarige Fürst Romancier-zoon behoorde tijdens de hengstenshow van Schockemöhle tot de publiekslievelingen. De voshengst liep de test in Schlieckau en dit voorjaar in Verden ook de sporttest. In Sclieckau kreeg Fürst Jazz 8,24 voor de dressuuronderdelen en in de sporttest slaagde hij met 7,77. Ook in Verden haalde de hengst mooie punten.

Fürst Jazz werd geboren bij Pegasus Stables onder de naam Inverness P. De moeder is een halfzus van de KWPN-hengst Zhivago (v. Krack C). In 2015 werd de hengst goedgekeurd voor het Mecklenburger stamboek in Redefin. Verder is hij eveneens erkend voor de stamboeken in Rheinland, Hannover, Oldenburg en Westfalen.

Tazzey

Re: Fürst Jazz naar Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:33

Dat is een machtig mooi paard, loopt waanzinnig. Fijn dat hij bij Diederik terecht gekomen is. Van Uytert is niet alleen eigenaar van deze hengst, de andere helft is van Paul Schockemöhle.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:02

ik heb het filmpje idd gezien, en wat een fijn dier om te zien zeg.

ben idd benieuwd hoe die zich gaat ontpoppen als een ware atleet onder Diederik van Silfhout
:j :j :j :j <3 <3 <3 *\o/* *\o/* *\o/*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:13

Ik vind het ook een zeer aansprekende hengst met een heel mooi bewegingsmechanisme, hoop dat ze er zuinig op zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:15

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:23

lijkt me een heel stoer paard. Vraag me af, waarom ze die niet "gewoon" in Duitsland houden?