Eventing

Foto door MB-Shots
Volgend weekend is het weer zover. De 47e editie van Military Boekelo. Wat klein begon in 1971 is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste internationale evenementen in Nederland met ieder jaar meer dan 60.000 bezoekers. Het hippisch evenement is tegenwoordig een van de grootste business-to-business-events van Nederland en is er ook ruimte voor een week “joie de vivre”.
Zakenrelaties in outdoor lifestyle ambiance
Ondernemers en bestuurders hebben Military Boekelo ontdekt als een uitstekende locatie om zakenrelaties uit binnen- en buitenland uit te nodigen. Sponsoren ontvangen meer dan 20.000 relaties op de dag van de cross country. Gasten worden ontvangen in een informele, outdoor lifestyle-ambiance.
Zien en gezien worden
Maar naast de sport en de zaken is Military Boekelo vooral ook de plek om te genieten van een week vol plezier. Het is zien en gezien worden op dit evenement. Niet alleen de wedstrijd trekt veel bezoekers; er zijn standhouders met exclusieve sieraden, auto’s, wellness en meer. Hier ontdek je lifestyletrends en kun je allerlei aankopen doen.
Koninklijk bloed in de wedstrijden
Toch staat de sport centraal op Military Boekelo. Met deelnemers als Zara Tindall, de kleindochter van koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk, is er koninklijk bloed aanwezig in de wedstrijden (meer lezen: https://www.tubantia.nl/sport-regionaal ... ~a574d77d/).
Nederland goed vertegenwoordigd
Ook Nederland is goed vertegenwoordigd op Boekelo. De ruiters van het Bavaria 0.0 Eventing Team hebben mooie herinneringen aan Boekelo. Helaas moet onze Elaine Pen de wedstrijd aan haar voorbij laten gaan: "Zo balen, Chivers heeft zich verstapt tijdens een galoptraining en ik wil geen risico nemen. Dus moet ik Boekelo missen," vertelt Elaine. "In plaats daarvan heb ik snel een wedstrijd ingeschreven met mijn jonge paarden. Lekker met de baby's op pad vind ik eigenlijk net zo leuk. Maar ik heb wel bijzondere herinneringen aan Boekelo. Ik heb er maar twee keer gereden, beide keren succesvol. In 2012 werd ik daar met Vira Nederlands kampioen. Boekelo is voor iedereen een feestje. Het is supergoed georganiseerd, ook voor de paarden. En het wordt altijd druk bezocht. Echt de perfecte afsluiter van het seizoen. Voor mij loopt dat dus even anders, maar ik wens mijn teamgenoten natuurlijk heel veel succes!"
Voor Jordy Wilken liep Boekelo helaas anders dan gepland. Tijdens zijn debuut stond hij er goed voor na de dressuur, maar kwam helaas in de cross ten val met zijn paard: "Gelukkig waren de gevolgen van de val niet heel ernstig, maar ik baalde er natuurlijk extreem van. Het is zo'n bijzonder concours. De ambiance van Boekelo maak je nergens anders mee. Ik heb het in ieder geval nog op welk ander concours gezien. Dus ik verheug me er weer erg op."
Tim Lips, misschien wel Nederlands bekendste eventingruiter, heeft al vaak meegedaan aan Boekelo. Toch is het nog niet helemaal “zijn” wedstrijd: “Ik kijk er altijd ontzettend naar uit om Boekelo te starten, maar ik heb daar nog niet mijn beste prestaties neer kunnen zetten. De mooiste herinneringen heb ik aan de allereerste keer. Ik had nooit per se al grootste dromen om Boekelo te rijden, zoals alle andere eventingruiters dat wel hebben. Maar toen ik er daadwerkelijk ging rijden, begreep ik die ruiters helemaal. Er is immens veel publiek en als Nederlander word je extra toegejuicht. Daarnaast is alles optimaal geregeld voor ruiter en paard. Vergelijkbaar met Aken en Badminton misschien, maar je kan dus gerust zeggen dat je dat maar zelden meemaakt.”
Live uitzending
Kun je er volgende week zaterdag niet bij zijn? De cross-country van zaterdag is live te volgen via RTV Oost: http://www.rtvoost.nl/tv/military-boeke ... 017/443302
Vanaf 09:00 tot ongeveer 16:30 zal de cross uitgezonden worden. Zondag 08 oktober is er om 20:20 een uitgebreide samenvatting van het evenement.
Gerelateerde berichten:
[VN] Military Boekelo heeft weer prachtig deelnemersveld
Nieuwsredactie @ [VN] Finale KNHS-Schaap en Citroen Eventing Cup in Boekelo