Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Juist omdat er zoveel, vaak meiden, zijn die denken dat dit echt hun droombaan is kunnen ze mensen uitbuiten. Over de hele wereld , niet alleen in Engeland. En er zijn genoeg jonge meiden die maar wat graag dit werk doen en kappen ze er mee dan staat er alweer een nieuwe lichting klaar. Natuurlijk zijn er ook bedrijven die wel normaal een minimumloon betalen maar over het algemeen moet je voor het geld niet in de paarden gaan werken. En dat is niet nu maar was vijftig jaar geleden ook al zo.
Een jaartje de hort op geweest als stalruiter en groom. Tegen kost, inwoning en zakgeld. Mooie ervaringen als je nog jong bent. Maar om je beroep van te maken is amper te doen. bigone schreef:Juist omdat er zoveel, vaak meiden, zijn die denken dat dit echt hun droombaan is kunnen ze mensen uitbuiten. Over de hele wereld , niet alleen in Engeland. En er zijn genoeg jonge meiden die maar wat graag dit werk doen en kappen ze er mee dan staat er alweer een nieuwe lichting klaar. Natuurlijk zijn er ook bedrijven die wel normaal een minimumloon betalen maar over het algemeen moet je voor het geld niet in de paarden gaan werken. En dat is niet nu maar was vijftig jaar geleden ook al zo.
Schoentje schreef:Je moet niet in de paardenwereld werken hè. Je wilt het omdat het leuk is en het minimumloon neem je dan op de koop toe.
Als meer mensen daarvoor zouden passen, dan gaat dat loon vanzelf omhoog.
Net zoals het loon van een hele goede werknemer vanzelf omhoog gaat, omdat elke stal die wil hebben.
Gelukkig houden we bij ons op stal mijn collega's lang genoeg. Ook hier beginnen ze met het minimum, maar bij blijk van onmisbaarheid stijgt dat salaris vanzelf.
Mijn concoursgroom, die een kwart van mijn prijzengeld krijgt bovenop haar salaris, heeft daarmee zelfs een zeer dik loon.

Ailill schreef:Kabayo schreef:Als dat netto is heb je inderdaad niets te klagen en zit je zelfs een fractie boven het minimum. Is het echter bruto, dan betalen ze je fors onder (zo'n 20%).Ik herken mijzelf totaal niet in dit verhaal
19 jaar. 32 uren, 600 per maand. Geen weekenden.
Ik heb niks te klagen hoor