OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Westbroek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:47

Dat ben ik met je eens. Maar dat verandert niets aan de verantwoordelijkheid van de volwassen eigenaar.

Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:54

Nou je kunt je afvragen of een 40 jarige die zich aangetrokken voelt tot een minderjarig meisje, en daarop handelt, verantwoordelijkheidsgevoel heeft...
Dan kan je als ouders, als je het dus blijkbaar in de gaten hebt, ook je verantwoordelijkheid nemen. Sterker nog, als je het niet wil, dan MOET je dus je verantwoordelijkheid nemen...
En zeggen "nou, doe dat maar niet het vriend" is dan wellicht niet voldoende.

Waarbij ik me afvraag in hoeverre het meisje echt geschaad is.. maar dat is meer omdat de huidige jonge meiden wat anders in het leven staan dan die van pak m beet 35 jaar geleden... althans, zo lijkt het.

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:00

Goed, dat het leeftijdsverschil behoorlijk groot is en er een redelijk 'machtsverschil' was, ok.
Maar een viezerik, smeerlap, toekomst van het meisje verpest?

Het gros van de 15 jarigen heeft tegenwoordig allang sex (en we weten niet wat er precies gebeurd is), zoenen en andere zaken is op die leeftijd al helemaal niet schokkend meer.
En ook de jongens zijn lang niet allemaal van dezelfde leeftijd.

De leeftijd van zn huidige vrouw is ook niet reuze schokkend toch?
Zat (paarden)mannen van in de 40 of 50 die een 15 à 20 jaar jongere vriendin hebben.

Wel had de stalhouder zn grenzen moeten kennen en zn verantwoordelijkheid moeten nemen, afgezien van het feit dat het strafbaar is.

xxSchimmiexx
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-08-13

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:03

en ik zit precies in hetzelfde riedeltje....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:04

xxSchimmiexx schreef:
en ik zit precies in hetzelfde riedeltje....


Huh? wat een vreemd en vaag bericht...

xxSchimmiexx
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:05

Cayenne schreef:
xxSchimmiexx schreef:
en ik zit precies in hetzelfde riedeltje....


Huh? wat een vreemd en vaag bericht...


want?

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:20

Cer schreef:
Nou je kunt je afvragen of een 40 jarige die zich aangetrokken voelt tot een minderjarig meisje, en daarop handelt, verantwoordelijkheidsgevoel heeft...

Of het is gewoon een viezerik. Ik vind het niet normaal dat een man van in de veertig het met een meisje van 15 wil doen.

Maar ik ben wellicht niet objectief, ik heb een dochter die over 3 maanden 15 wordt.

Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:26

Diablo schreef:
Cer schreef:
Nou je kunt je afvragen of een 40 jarige die zich aangetrokken voelt tot een minderjarig meisje, en daarop handelt, verantwoordelijkheidsgevoel heeft...

Of het is gewoon een viezerik. Ik vind het niet normaal dat een man van in de veertig het met een meisje van 15 wil doen.
Maar ik ben wellicht niet objectief, ik heb een dochter die over 3 maanden 15 wordt.


Ja Diablo, dat is dan toch hetzelfde :?
Jij vind het niet normaal, ik zeg dat ie geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft..

En sja, wij vinden het hier viezerikken.. andere mensen vinden het normaal.. Het is ook maar net hoe je opgegroeid bent denk ik..

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:28

Cer schreef:
Waarbij ik me afvraag in hoeverre het meisje echt geschaad is.. maar dat is meer omdat de huidige jonge meiden wat anders in het leven staan dan die van pak m beet 35 jaar geleden... althans, zo lijkt het.


Ach ja, te natuurlijk "niks" dat het hele dorp weet dat je met de staleigenaar "bent geweest" . Dat beide voor de rechter staan voor uitleg en dat het hele dorp (en erbuiten) erover praat....
Vind het wel erg dat je dat hier zo steld.


Daarbij staat er in het artikel dat het meisje bang was om haar vriendinnen en paardrij- plekje kwijt te raken, wat nu dus is gebeurd.
In hoeverre er dwang was, daar probeert de rechter achter te komen, want psychisch kun je ook veel dwang uitoefenen zonder iemand te bedreigen. Een puber heeft het emotioneel gezien al zwaar met al die hormonen, beetje onzekerheid daarbij en je hebt een relatief makkelijk beïnvloedbaar persoon.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:30

@Cer, ik denk dat de kinderen, die in culturen opgroeien waar volwassen mannen wel aan kinderen mogen zitten, het ook niet zo leuk vinden, ook al zijn ze zo opgegroeid.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 28-09-17 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:31

Cer schreef:
En sja, wij vinden het hier viezerikken.. andere mensen vinden het normaal.. Het is ook maar net hoe je opgegroeid bent denk ik..


En juist omdat de cultuur hier is dat het niet wordt geaccepteerd, is het maatschappelijk en geestelijk heel schadelijk voor een kind.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:32

sneeuwpop schreef:
Cer schreef:
Waarbij ik me afvraag in hoeverre het meisje echt geschaad is.. maar dat is meer omdat de huidige jonge meiden wat anders in het leven staan dan die van pak m beet 35 jaar geleden... althans, zo lijkt het.


Ach ja, te natuurlijk "niks" dat het hele dorp weet dat je met de staleigenaar "bent geweest" . Dat beide voor de rechter staan voor uitleg en dat het hele dorp (en erbuiten) erover praat....
Vind het wel erg dat je dat hier zo steld.


Daarbij staat er in het artikel dat het meisje bang was om haar vriendinnen en paardrij- plekje kwijt te raken, wat nu dus is gebeurd.
In hoeverre er dwang was, daar probeert de rechter achter te komen, want psychisch kun je ook veel dwang uitoefenen zonder iemand te bedreigen. Een puber heeft het emotioneel gezien al zwaar met al die hormonen, beetje onzekerheid daarbij en je hebt een relatief makkelijk beïnvloedbaar persoon.

Zeker weten. Die kinderen praat je nog van alles aan, ook al denken ze zelf dat ze al heel wat zijn.

Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:35

sneeuwpop schreef:
Cer schreef:
Waarbij ik me afvraag in hoeverre het meisje echt geschaad is.. maar dat is meer omdat de huidige jonge meiden wat anders in het leven staan dan die van pak m beet 35 jaar geleden... althans, zo lijkt het.


Ach ja, te natuurlijk "niks" dat het hele dorp weet dat je met de staleigenaar "bent geweest" . Dat beide voor de rechter staan voor uitleg en dat het hele dorp (en erbuiten) erover praat....
Vind het wel erg dat je dat hier zo steld.


Mag ik even de quote zien waar ik zeg dat het "niks" is ? :j

Dan is het nog de vraag wiens idee het is om te gaan rechten.. ze gaan rechten omdat ze geschaad is, omdat het gewoon niet mag, of is er iets anders mis gelopen?
En ja, een dorp.. ik heb er geen ervaring mee...

@Diablo: dat lijkt mij wel zeker ja... En daar is het vaak ook nog dwang. Was dat hier ook zo?
Of was het dwang omdat ze bang was haar paardrijplek kwijt te raken?

Nou ja, ik weet het fijne er niet van.. ik weet wel dat kinderen heel goed een eigen waarheid kunnen hebben. En nogmaals, het mag hier gewoon niet, dus als volwassene moet je je dat HEEL goed realiseren. Ik denk dat 75% van de gevallen waarbij er iets gebeurd tussen een minderjarige en een meerderjarige echt niet in het nieuws komt... waarmee ik dus niet zeg dat het goed is, zeker niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:37

Niet wíllen nadenken over evt consequenties, of het niet kúnnen overzien is ook wel een verschil.
Xxschimmiexx bedoel je dat jijzelf minderjarig bent en dit meemaakt?

xxSchimmiexx
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:38

.
Laatst bijgewerkt door xxSchimmiexx op 28-09-17 09:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:42

Oei wat heftig schimmie.
Goed dat er stappen overnomen zijn.

xxSchimmiexx
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:43

.
Laatst bijgewerkt door xxSchimmiexx op 28-09-17 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30245
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:43

Cer schreef:
Waarbij ik me afvraag in hoeverre het meisje echt geschaad is.. maar dat is meer omdat de huidige jonge meiden wat anders in het leven staan dan die van pak m beet 35 jaar geleden... althans, zo lijkt het.


Meisje voelde zich kennelijk niet vrij in haar doen en laten omdat ze bang was anders niet meer te kunnen rijden. Als volwassene kun je daar misschien gemakkelijker je keuzes in maken, als puber ligt dat net even anders. En daardoor ontstaat echt wel schade, zelfs als het hier over een meisje gaat dat er 'tegenwoordig anders in staat', ze heeft niet in vrijheid op een plezierige manier haar eerste seksuele ervaringen op kunnen doen. Nog los van het feit dat ik denk dat dat er hartje Amsterdam anders uitziet dan in het niet altijd bruisende Westbroek.

Het is niet voor niets dat die leeftijdsgrenzen er zijn, en de oudere heeft daar altijd de verantwoordelijkheid in, maar daar waren we het al wel over eens.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:45

@Cer, ik ken de zaak niet, ik weet niet hoe hij haar zo ver heeft gekregen. Het gaat er mij eigenlijk ook niet om of het dwang is geweest. Een man van in de veertig moet gewoon van kinderen af blijven, simpelweg omdat ze dit zelf niet goed kunnen overzien.

Heb je 'Spreekrecht' gezien? Waar die jongen in zat die op zijn 12e misbruikt is? Daar zeiden de daders ook dat er geen dwang was, dat hij het zelf wilde. Walgelijk. En daarom moet dit niet toegestaan en bestraft worden. Gewoon de schuld bij een kind neerleggen, onbegrijpelijk...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:47


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:51

Misschien kun je je bericht beter verwijderen schimmie, voor de rechtszaak..
In elk geval sterkte er mee, hoe dan ook.

Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:56

Ik vind wel even dat een aantal mensen GOED moeten lezen wat ik schrijf...
alsof ik het goedkeur... werkelijk :n
En ik hoop al helemaal niet dat je suggereert dat ik de schuld bij het meisje neerleg..

Uiteraard moet een man van 40 van minderjarigen afblijven, zo is de wet.

@Selka: waarom zeg je "iedereen"?? Ik heb het nergens over "iedereen heeft sex" gehad.. wel dat ze anders in het leven staan. En dat zou de schuld zijn van social media. Hoewel ik nu lees dat dezelfde social media zorgt voor minder sex, dus het spreekt zichzelf wel tegen..
Hoewel ik me van mn schooltijd kan herinneren dat klasgenootjes soms ook een 'ding' hadden met jongens van een hogere school (en dus meerderjarig), of die al werkten...

Zelf zie ik helemaal niet hoe iemand het kan doen... :n
Niet met jonge kinderen, niet met minderjarigen (dit voor de voordehandliggende redenen) en niet met een enorm leeftijdsverschil (maar dat is persoonlijk)... en dan zowel mannen als vrouwen..

Wat echter ook wel eens voorkomt (en ik wil zeker niet zeggen dat dat hier het geval is, want het nieuwsbericht lijkt vrij duidelijk) is dat de waarheid ergens in het midden ligt. Je moet wel als man goed uitkijken waar je je bevindt, met een minderjarig meisje, en als je ergens aan twijfelt, altijd zorgen dat er anderen in de buurt zijn om de boel in de gaten te houden.
Laatst bijgewerkt door Cer op 28-09-17 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xxSchimmiexx
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:56

.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:03

Schimmie heb je berichten niet meer kunnen lezen maar wil je toch veel sterkte wensen :(:)

xxSchimmiexx
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:08

spatter schreef:
Schimmie heb je berichten niet meer kunnen lezen maar wil je toch veel sterkte wensen :(:)


dankje, kijk ik begrijp echt wel waarom mensen zou denken, waarom iedereen vindt dat de verdachte opgesloten moet worden, maar als je echt van die persoon houdt.... is het zo ontzettend moeilijk. Je wilt dan gewoon niet dat er ook maar iets gebeurd