Bokt community, Horse Event

Op zaterdagmiddag om 2 uur kwam dan eindelijk het verlossende woord: Horse Event op zondag ging door! Ons geluk kon niet op. We konden dus toch naar Horse Event. Het slechte weer op de vrijdag dreigde bijna roet in het eten te gooien voor het gehele weekend, maar uiteindelijk bleef het beperkt tot alleen de zaterdag gesloten. We hebben een mooie dag gehad ondanks alle tegenslagen waarop we mooie shows hebben gezien en daar mooie foto’s van gemaakt hebben.

Zondag ochtends stapte ik (aMomentLT) al vroeg in de auto om naar het station te gaan. Hier zouden we mijn medefotograaf fleurjacbs ophalen voor een dagje reporten voor Bokt.
Onderweg belandden we al snel in een file, hier hebben we ruim drie kwartier gestaan. Maar uiteindelijk kwamen we dan toch op Horse Event aan. Snel pakten we onze spullen en haastten we ons naar de ingang. Daar heb ik Marylon (Leo) gebeld, zodat ze ons op kon komen halen en ons, onze VIP bandjes kon overhandigen. Na een kort praatje gehouden te hebben konden we van start.
We liepen richting de KNHS hal, hier was een clinic bezig van het Eventing team Bavaria 0.0. Hier was te zien hoe smalle hindernissen gesprongen werden, en hoe je je paard kan laten wennen aan de smalle hindernissen. Dit lieten ze zien doormiddel van olievaten, ze begonnen met 4 vaten op een rij, en uiteindelijk was er nog maar 1 over. Vervolgens gingen ze over tot containers. Eerst lagen deze plat, maar deze werden natuurlijk ook smaller gemaakt.

Na deze clinic hadden we een hele kleine clinic die we moesten bezoeken, wij waren te vinden op het hondenplein bij de clinic ‘’met je hond tussen de paarden’’. Persoonlijk vond ik deze clinic wat minder interessant, omdat ik eigenlijk niks met honden heb, maar hier werd wel heel duidelijk en mooi uitgelegd hoe dat je je hond kan laten wennen aan het paard en andersom.
Hierna was het voor ons even tijd voor een korte pauze waarin we iets gingen eten in de VIP lounge, waar we enkele kopstukken uit de paardenwereld troffen. Het is mooi om te zien hoe zij op Horse Event even een rustig momentje voor zichzelf kunnen nemen
Vervolgens hadden we opnieuw een clinic in de KNHS hal. Hier was de Bokt kennismaking clinic ‘’polocross’’ te zien. Hier reden diverse Bokkers mee. Ook hebben we later op de dag nog een interview gehad met iemand van de Polocross, hier volgt later nog een uitgebreid verslag over.
Onze informatieve Clinics zaten er op. Nu konden we mooie spectaculaire, en vooral interessante shows gaan kijken. We begonnen bij de suprise show van Nalanta. Hier kwam de prachtige Schwartzwalder Fuchs hengst Modus, samen met een hele trotse Eva op zijn rug de piste binnen gedraafd. Modus is de vader van de nieuwe Merrie van Eva, Rede. Bij deze clinic hadden we een mooi plekje weten te bemachtigen, namelijk in de Piste, dit kon dankzij onze reporterskaart!

Niet veel later was de volgende show aan de beurt. Het afscheid van Penny’s Shadow. Wat heeft Shadow een prachtig afscheid gehad! Hij zette deze show zijn beste beentje nog één keertje voor. Wat heb ik genoten, en hier vooral mooie foto’s van kunnen maken.

We vervolgden onze weg richting de stokpaardjesdressuur. Het is en blijft een aparte tak van de paardensport. Stiekem moest ik er wel een beetje om lachen.

En of je het nou verwacht of niet, maar het was echt zo. Lucky Luke en de Daltons waren dit jaar ook aanwezig om een hele mooie show te geven. De voltigeurs van het Dutch Vaulting Show Team hadden weer hun best gedaan, en het resultaat mocht er zijn. Jaar op jaar overtroffen ze zichzelf. Dit jaar was er onder anderen een Fries die aangespannen was, en daar werd zelfs op gevoltigeerd.

Na het Dutch Vaulting Show Team was het dan zover, de show waar we stiekem de hele dag naar uit hadden gekeken. De eindshow, de laatste show van Horse Event. Clémence Faivre kwam op met haar prachtige Lusitano Fuego. Ze zette een prachtige eindshow neer, waarbij je duidelijk de band tussen haar en haar paard kon zien. Ze waren helemaal 1. Het paard wilde graag werken voor haar. Het was werkelijk een prachtig gezicht.

Al met al kunnen wij terug kijken op een dag met vele indrukken, en we hebben veel informatie en kennis opgedaan. Maar al met al hebben we vooral genoten. Horse Event 2017 was echt te gek ondanks de Zaterdag die letterlijk in het water viel.