Olympische Spelen 2024 officieel in Parijs

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Olympische Spelen 2024 officieel in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-17 10:05 Tip de Nieuwsredactie

*Bokt.nl / Grandprix Replay / Nu.nl
Olympische Spelen

Afbeelding
Anky van Grunsven en Salinero, OS 2012. Foto door ellsea64 via Flickr

In augustus besloot Los Angeles zich officieel terug te trekken als gaststad voor de Olympische Zomerspelen in 2024. Het was al zo goed als zeker dat Parijs de organisatie zou overnemen en gisteren werd dit ook daadwerkelijk bevestigd tijdens de vergadering van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) in Lima (Peru). Zowel de burgemeester van Parijs, Anne Hidalgo, als medevoorzitter van Parijs 2024, Tony Estanguet, reisden af naar Lima.

Het zal de 30e editie worden van de Zomerspelen die voor het eerst in 1896 werden georganiseerd. Voor Parijs is het een historisch moment. Ook in 1924 organiseerde de stad de Spelen en 100 jaar later mogen zij opnieuw de organisatie op zich nemen.

Los Angeles heeft aangegeven zich te focussen op de spelen van 2028. Los Angeles had zich ook kandidaat gesteld voor de organisatie van de Spelen van 2024, maar zegde het IOC in juli toe dat het vier jaar langer kan wachten. Daarvoor ontvangt de Amerikaanse stad een bedrag van 1,8 miljard dollar (omgerekend ruim 1,5 miljard euro). Het comité ging begin juli akkoord met het voorstel om twee Spelen tegelijk toe te wijzen, iets wat slechts één keer eerder is gebeurd. In 1921 bepaalde het IOC dat Parijs de Spelen van 1924 zou krijgen en Amsterdam die van 1928. "Dit is een win-winsituatie voor Parijs, Los Angeles en de gehele olympische beweging", jubelde IOC-voorzitter Thomas Bach. "Het is bijna onmogelijk om een betere situatie te bedenken. Het is buitengewoon dat er de komende elf jaar stabiliteit is voor de Olympische Spelen en voor de sporters."

SillyB

Re: Olympische Spelen 2024 officieel in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:24

Cool :) dat is mooi dichtbij!

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:07

Leuk! Dat is nog eens een normale afstand.
Ik ken een aantal turnmeisjes die hier hun pijlen al op gericht hebben. Tokio zal nog te vroeg komen. Nu maar hopen dat ze heel blijven en de progressie blijft doorzetten.

In de paardensport kan er zomaar een underdog opduiken die er naar toe gaat. Laten we hopen op een sterk team tegen die tijd. Over 7 jaar kan dat zomaar een heel nieuw team zijn natuurlijk. Misschien lopen de talenten nog wel in de wei nu!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:20

Dat wordt sparen :P ik wil zo graag 1x bij willen zijn

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:32

Oeh dat word sparen ja := , heerlijk dichtbij

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie