In de Witte de Withstraat in Rotterdam is woensdag een politiepaard gewond geraakt bij een aanrijding. Dat gebeurde op de kruising met de Hartmanstraat. De auto werd bestuurd door een vrouw die onderweg was naar het oogziekenhuis in de buurt. Het politiepaard was met zijn ruiter op weg naar een controlepunt vanwege de wedstrijd Feyenoord-Manchester City.
Volgens een getuige knalde het paard tegen de auto aan welke van rechts kwam. Na de botsing sloeg het paard op hol. Aan het einde van de Witte de Withstraat lukte het iemand om het dier weer te vangen. Het lichtgewonde paard is daarna met een veewagen van de politie afgevoerd. Paard en ruiter zijn er beiden met kneuzingen vanaf gekomen.
De auto van de vrouw raakte ook beschadigd, onder meer aan de voorruit. De kruising waar het ongeluk gebeurde is vroeger vaker in het nieuws geweest wegens onveilige situaties.
Knalde het paard tegen de auto, of de auto tegen het paard? Beetje vaag omschreven allemaal, maar natuurlijk wel erg vervelend. Hoop dat het paard (en de andere betrokkenen) er niks aan over houdt!
Het paard tegen de auto als ik het goed heb begrepen. Vind het daar een lastige kruising, het is een 50 zone, maar dan zouden er voorrangstekens op de weg moeten staan. En die staan er dus niet. En begin van zowel Witte de With als de Hartman tonen geen bord dat je een 30 zone in gaat.
Jennyj01
Geplaatst: 14-09-17 11:00
Auto kwam van rechts staat er in het bericht. Dus het paard (de ruiter) heeft geen voorrang verleend.
Goof
Geplaatst: 14-09-17 11:21
Wat een vreselijk slecht geschreven OP zeg. Slechte zinnen, misschien kan er nog iemand naar kijken.
Het paard moest trouwens gevangen worden? Waar was degene die erop zat dan?
De auto heeft wel flinke schade dus dat zal geen zachte klap zijn geweest. Maar het paard liep wel zo de vrachtwagen op dus hopelijk valt de schade (voor alle partijen) mee..
spatter
Geplaatst: 14-09-17 11:48
Zou de ruiter soms op de autoruit gevallen zijn?
Inderdaad vaag verhaal, hopelijk kan iemand het nog verduidelijken.
Ik hou het nieuws in ieder geval in de gaten, mocht er meer informatie vrijkomen dan plaats ik het
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 14-09-17 11:57
Als ze van rechts kwam had ze wellicht voorrang (tenzij er een andere voorrangsregeling is daar.) dus misschien kan de agent haar plek wel in nemen op die afspraak.
Goof; ik vermoed dat die bezig was aan dat kunstwerk van de vooruit.
Anoniem
Geplaatst: 14-09-17 18:55
Goof schreef:
Wat een vreselijk slecht geschreven OP zeg. Slechte zinnen, misschien kan er nog iemand naar kijken.
Het paard moest trouwens gevangen worden? Waar was degene die erop zat dan?
Zou ik dan wel aanpassen in de OP. Dit is nl behoorlijk vaag zo. Alsof het paard met ruiter en al op hol is geslagen en daar door iemand zijn opgevangen.