Horse Event sluit af met uitverkochte zondag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14060
Geregistreerd: 20-04-16

Horse Event sluit af met uitverkochte zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 11:42

Persbericht Horse Event
Bokt community

Afbeelding
Foto door Marjoow - MBShots
De weergoden zaten Horse Event afgelopen weekend niet mee. Na langdurige zware regenval werd het toch al natte terrein van Horse Event zaterdag onbegaanbaar. Vanaf zaterdagmiddag werd het droog en na het aanbrengen van duizenden meters vlonders en rijplaten, kon de zondag van Horse Event gelukkig toch doorgaan. De zestiende editie werd afgesloten met een uitverkochte dag waarmee het totaal op 25.000 bezoekers kwam in plaats van de beoogde 42.500.

De slotact van Clémence Faivre was een van de vele hoogtepunten in het veelzijdige programma. Met haar nieuwe showpaard Fuego bezorgde ze het publiek een adembenemende show. De bekende Shadow uit de bioscoopfilm Penny’s Shadow nam afscheid van het publiek. Het leger, waaruit een deel van de paardensport voortkomt, presenteerde zich met paarden, kanonnen en wapens in het Defensiedorp en verschillende pistes. En VHL Stables uit Asten werd tijdens het Ondernemerscongres verkozen tot Hippisch Ondernemer van het jaar. Opvallend was de nog altijd toenemende populariteit van diverse Vloggers en YouTubers, die voor het eerst samen kwamen in hun ‘eigen’ YouTube Piste.

“Met pijn in het hart hebben we vrijdagnacht de beslissing genomen die voor mij als organisator een ware nachtmerrie is,”, aldus organisator Gijs Bartels. “We hebben de hele week met man en macht gewerkt om in te spelen op de vele regen. Helaas liet het weer ons vrijdagnacht wederom in de steek met een onophoudelijke hoosbui. In drie uur viel meer dan 50 milimeter, het hele terrein was één grote vijver. Midden in de nacht hebben wij met onze ploeg het noodscenario in gang gezet, dat ongelofelijk snel en goed tot uitvoering is gebracht. De ticketkosten van zaterdag worden aan alle kopers teruggestort. Vandaag was nauwelijks nog iets te zien van de enorme ravage die het weer had aangericht. Ondanks de financiële strop sluiten we dus toch met een goed gevoel af.”

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Horse Event sluit af met uitverkochte zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:44

En wat was het weer tof! Vorig jaar was ik een stuk minder enthousiast maar dit jaar zag je zeker nieuwe dingen! Dat hebben ze wel nodig. Ik hoop ook dat ze dit doorzetten en elk jaar wat nieuws introduceren. Al mag er van mij nog altijd meer spektakel in de shows. Zoals bv eens kozakkenvoltige ipv het gewone voltige.