Veulen gevonden in Itegem, België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Veulen gevonden in Itegem, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 15:09

Bokt.nl / Kenny Aelbrecht
Ingezonden door Bokker speurneusc

Afbeelding

Vanochtend werd een jong veulen gevonden in Itegem, België. Het jonge dier liep alleen op straat, de eigenaar is nog niet gevonden. Het veulen is overgedragen aan de politie van Heist op den Berg.

Informatie over het veulen kan doorgegeven worden aan de politie van Heist op den berg.

Laurora

Re: Veulen gevonden in Itegem, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:12

Och jee zo'n arm klein babypaardje moederziel alleen zonder mama |(
Arm klein ding, hoop dat zn eigenaren en mama snel gevonden worden!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:37

Ohhh das echt nog een kleintje :o Ik dacht aan een brutale enter ofzo...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:44

Hopelijk word moeders snel gevonden tis echt een kleine en nog niet oud

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:17

Lijkt haast wel een pasgeboren dier?? Die mis je toch en dan ga je toch heel snel de politie bellen of het is gesignaleerd??

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:39

hoeft niet, als pony net geboren is en men er niet bij woont en dus bij wijze van pas vanavond gaat kijken word het dier nog niet gemist.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:43

Ik zie net dit op facebook voorbij komen. Is dezelfde zo te zien.

Afbeelding

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:56

Zucht.... Arm dingske.. Hopelijk vind het een fijn plekje met een pleegmoeder maar het seizoen zit hem ook niet echt mee :n

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:57

Op Facebook gaan ze ervan uit dat hij gedumpt is, vind ik een aparte aanname eigenlijk. Paar dagen oud, lijkt me logischer dat die onder/door de draad is gegaan en verdwaald is geraakt.
Pleegmoeders worden aangeboden maar beestje moet op locatie in asiel blijven. Mensen zijn ook niet zo gek om merrie dan maar af te geven, dus ben bang dat dat het niet gaat worden.

Hoop dat de situatie snel kan worden opgelost, vooral voor het beestje.

Lijkt een fewspot te zijn, heeft dan dus een appaloosa moeder. Maakt de zoektocht misschien makkelijker

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:58

Jeetje wie dumpt zo'n kleintje nou?
;(

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:59

jammer dat er gelijk conclusies worden getrokken

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:15

Eigenlijk ook beetje egoïstisch dat een asiel die kleine perse bij zich wil houden.....
Zo'n hummeltje kan toch nergens beter zijn als bij een pleegmoeder?
Maakt dan toch niet uit waar die staat,het veulen zou moeten primeren over wat hun nu denken.....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:24

als ie door/onder het draad door had gegaan, had je wel de gillende moeder gezien ernaast, of iig gehoord.als ze al niet heeft geprobeerd mee te komen.
zo ver lopen kan en doet ie niet..

maar gedumpt lijkt me ook sterk,
het is een mini appaloosatje, en toch nog wel wat waard..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:30

aanname dat ie gedumpt is is nog niet zo gek, daar omwonende in de verste verte geen weide met pony weten en zo'n kleintje niet vrolijk km kan maken

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:33

Of iemand die hem in een ingeving meenam en onderweg bedacht dat het toch niet handig was.

Misschien komen ze er wel nooit achter waar ie van weg komt en hoe dat gegaan is.

Veulen zonder moeder is nooit ideaal, maar hij is gelukkig nog helemaal heel gevonden en wordt nu goed opgevangen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:35

denk dat deze nog maar hooguit 1 tot enkele dagen oud is (misschien eventueel zelfs nog biest moet?), dus hoop dat het asiel ervaring heeft met een flessenveulen....

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:41

Het veulentje heeft geen bescherming en warmte van de moeder en ligt nu in een open kalverhut? Egoïstisch om het veulen daar te houden ipv bij een pleegmoeder maar ik begrijp wel dat het dan lastig kan worden het weer bij de eigen moeder te zetten als die gevonden wordt.

Zie trouwens op de foto een omgevallen boom op de parkeerplaats achter het veulen liggen. Is het daar slecht weer geweest? Dan zou je zeggen dat het veulen aan het dwalen is gegaan.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 08-09-17 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:42

Vind het best een redelijke aanname dat hij gedumpt is. Zo ver wandelen veulens niet weg van hun moeder... Hopelijk krijgt hij iig snel een pleegmoeder, gelukkig is hij in ieder geval op tijd gevonden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:43

Bravura schreef:
Het veulentje heeft geen bescherming en warmte van de moeder en ligt nu in een open kalverhut? Egoïstisch om het veulen daar te houden ipv bij een pleegmoeder maar ik begrijp wel dat het dan lastig kan worden het weer bij de eigen moeder te zetten als die gevonden wordt.

Zie trouwens op de foto een omgevallen boom op de parkeerplaats achter het veulen liggen. Is het daar slecht weer geweest? Dan zou je zeggen dat het veulen aan het dwalen is gegaan.

Dan is t wel een erg lange boom... volgens mij is het een hek van boomstammen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:56

'' Het lag ergens aan een kruispunt waar geen ponies staan '' ... lijkt me sterk dat zo'n kleintje op z'n ééntje naar zo'n plek wandelt... :?
Arm dutske... hopelijk vinden ze snel zijn/haar mama of een pleegmams :(:)

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:44

Voor zover ik kon lezen. Heeft het veulen nu een pleegmama en staat op stal en krijgt het flessen melk. Niet in de inglo. De reden dat het veulen daar in het asiel blijft is omdat het te zwak is om nog eens te vervoeren. Daarmee dat ze een pleegmama zochten die naar daar wilde komen.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:01

llora schreef:
Voor zover ik kon lezen. Heeft het veulen nu een pleegmama en staat op stal en krijgt het flessen melk. Niet in de inglo. De reden dat het veulen daar in het asiel blijft is omdat het te zwak is om nog eens te vervoeren. Daarmee dat ze een pleegmama zochten die naar daar wilde komen.

diegene die het veulen nu opvangt staat al bekend omwille zijn manier van zaken doen.. als de mama van het veulen gevonden worden, dan zal de rechtmatige eigenaar het veulen niet zo gelijk terug krijgen omwille 'het dumpen', terwijl het veulen gewoon onder een draad heen gegaan kan zijn.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:14

Prosecco schreef:
llora schreef:

diegene die het veulen nu opvangt staat al bekend omwille zijn manier van zaken doen.. als de mama van het veulen gevonden worden, dan zal de rechtmatige eigenaar het veulen niet zo gelijk terug krijgen omwille 'het dumpen', terwijl het veulen gewoon onder een draad heen gegaan kan zijn.

Dat weet ik niet. Normaal gezien moet een dier in belgie een bepaalde periode in het asiel blijven zodat de rechtmatige eigenaar het dier nog kan komen ophalen. Na die periode mag het ter adoptie aangeboden worden. Dacht dat dat iets van een maand was. Maar daar kan ik verkeerd in zijn. Hopelijk weten ze snel meer over het diertje. Ik dacht dat die opvang goed was?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:18

Wat er ook gebeurd is, twee dieren zijn hier de dupe van. Het veulen en de moeder. Kan het nog zijn dat de moeder is overleden en ze niet wisten wat met het veulen te doen? Dus dan maar dumpen in de hoop dat een goede ziel zich erover ontfermd?

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:23

Maar dan begrijp ik nog altijd niet waarom je het dan zou dumpen. Dan weet je toch dat het veulen het niet gaat redden. Zo een jong veulen kan echt niet lang zonder moeder. Doe dan een oproep via sociale media ofzo voor een pleegmoeder of bel naar bepaalde instanties. Hopelijk wordt de mama nog gevonden.