Hongaarse Chacco Boy en Timpex gedrogeerd door teamgenoot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Hongaarse Chacco Boy en Timpex gedrogeerd door teamgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 20:54

Mariann Hugyecz
Overige

De Hongaarse springamazone Mariann Hugyecz laat op Facebook weten waarom ze haar paard, Chacco Boy, terug moest trekken van het EK in Göteburg.

Een teamgenoot van Mariann werd betrapt tijdens het drogeren van Chacco Boy op de World Cup Show in Bratislava twee weken voor het EK, waardoor hij erg gestrest en compleet onhandelbaar werd. Naast Chacco Boy zou ook Timpex, het paard van teamgenoot Gábor Szabó gedrogeerd zijn.

Beide paarden zijn positief getest op een zeer sterk verdovingsmiddel. Ze denken dat beide paarden hierop reageerden tijdens het Europese Kampioenschap in Göteburg waardoor ze niet zichzelf waren.

Mariann geeft aan dat ze niet begrijpen waarom hun teamgenoot tegen ze is gekeerd, en waarom dit gebeurd is. Ze laat het nu rusten en werkt aan de gezondheid van Chacco Boy

karuna
Drukke kabouter

Re: Hongaarse Chacco Boy en Timpex gedrogeerd door teamgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:08

Eh ok dan zit er toch een serieuze steek aan je los als je bewust paarden van je eigen team drogeert. Hopelijk tijdelijk van de leg

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 05:42

Wat een raar verhaal. Het klinkt niet echt logisch.
En hoe zo, laat je het rusten? Ik zou woest zijn. Ik neem aan dat er toch veel meer aan de hand is dan hier wordt toegelicht

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:05

En als je paard niet zichzelf is, laat je hem niet onderzoeken en ga je toch maar naar het EK?

Ik denk dat we hier lang niet alle informatie hebben om er een kloppend verhaal van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:11

janouk schreef:
Wat een raar verhaal. Het klinkt niet echt logisch.
En hoe zo, laat je het rusten? Ik zou woest zijn. Ik neem aan dat er toch veel meer aan de hand is dan hier wordt toegelicht

Dit dus. Als je teamgenoot zich tegen je keert en je paard bewust drogeert wat je dus je EK kost (althans zo lees ik het) dan laat je dat toch niet rusten..?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:38

Equipro schreef:
En als je paard niet zichzelf is, laat je hem niet onderzoeken en ga je toch maar naar het EK?

Ik denk dat we hier lang niet alle informatie hebben om er een kloppend verhaal van te maken.

Precies dit. Verhaal hangt met ogen en haken aan elkaar zo.
Gedrogeerd met een sterk verdovingsmiddel en dan zeer gestressed worden... :? En dit alles zou 2 weken voor het EK gebeurd zijn.
Ik volg niet helemaal denk ik :x