Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ayasha schreef:Gewoon afschaffen. Er zijn al te veel doden gevallen in de steeplechase. Dat de jocky's lekker haagjes gaan springen als ze die er perse in willen houden maar laat die dieren met rust. Om van te![]()
Bah bah bah.
terpentijn schreef:Holy Moly, wanneer houdt dit eens op, dit is geen sport maar een afvalrace... waarbij de paarden er dus NIET zelf voor gekozen hebben om hieraan te moeten meedoen.
What will it take tot stop this... echt vreselijk en onnodig weer deze slachtoffers.
Art_Ificious schreef:Een goed opgeleid springpaard kan die haagjes wél springen.
Maar een racepaard is niet getraind op het springen en dat zie je ook als je de beelden bekijkt, die paarden blijven rennen maar van een goede sprong is geen sprake.
Ik zeg dan.ook, afschaffen die steeplechase/haagjes en laat ze gewoon racen. Dát is soms al erg genoeg.
.
ruitje schreef:Jij denkt dat die dieren niet getraind worden op het springen? Dat zou echt heul erg dom zijn van de trainers.
Persoonlijk vind ik het een ' te vermoeiende' sport, waarbij als de dieren verzuren de kans op ongelukken gewoon te groot word. Ze zouden de races moeten inkorten of het laatste stuk hindernisvrij moeten doen denk ik

Die kan helemaal niet breken, wel scheuren. Maar door die zin te beginnen met een zware breuk krijg je meer mensen boos natuurlijk. petraaken schreef:Tja mijn DA vertelde eens dat hij bij een paard werd geroepen dat een ontplofte knie had en die liep gewoon in de wei. Dus ook daar kunnen ze zware verwondingen oplopen.
Woogy schreef:Goed bezig bokt, vooral de negatieve berichten delen![]()

Hij is omgeschoold geweest tot eventingpaard. Na maandenlang zonder te oefenen kon ik met 2 vingers in de neus een foutloze cross lopen. Hagen, oh nee dat was vreselijk... Nee, dus hij ging er helemaal voor. Hagen vloog hij erover. En ik denk dat alle mensen met renpaarden er gemakkelijk over kunnen meespreken. Die paarden lopen écht graag. Mensen die nooit een (ex-)vluchter hebben gehad/getraind/gereden kunnen er niet echt hetzelfde over meespreken vind ik persoonlijk. En renpaarden bij goede trainers hebben een koninklijk leven. Ik zou dan geen kermispony willen zijn.
En als je dan toch het grote verschil wilt maken, DOE DAN IETS. Ipv achter een scherm boze berichten te tikken.