Voorzitter AVS legt functie per direct neer na bedreiging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Voorzitter AVS legt functie per direct neer na bedreiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 11:11

Bokt.nl / AVS
Overige

Afbeelding
Foto door SSDesign

De voorzitter van het Arabisch Volbloedpaarden Stamboek, de heer Bakker, heeft zijn functie per direct neergelegd. De oorzaak hiervan is een uit de hand gelopen zakelijk conflict tussen twee leden van het AVS. Het is duidelijk geworden dat sommige leden de Nederlandse shows, maar zelfs ook buitenlandse shows, misbruiken om onderlinge geschillen ter plekke met bedreigingen en fysiek geweld denken op te moeten lossen. Met name tijdens het laatste NK is dit uit de hand gelopen.

Het AVS veroordeelt dit ten strengste en heeft dan ook naar alle betrokken partijen een waarschuwing verstuurd om dit soort onaangename vertoningen buiten het AVS en geassocieerde evenementen te houden. Indien het bestuur heldere bewijzen onder ogen krijgt van fysiek of verbaal geweld naar leden danwel andere bezoekers van enig Arabisch Volbloedpaarden evenement in binnen- of buitenland of bestuursleden, kunnen de daders rekenen op een juridische aangifte van verstoring van de publieke orde én een onmiddelijke schorsing van het AVS lidmaatschap van minimaal 1 jaar wanneer het leden of geassocieerden van leden betreft. Een schorsing betekent dat het AVS geen diensten zal verlenen aan het betreffende lid gedurende de schorsingsperiode waaronder, maar niet beperkt tot, het registreren- en overschrijven van paarden en het deelnemen aan enig evenement van het AVS. Tevens zal via een gebiedsverbod de toegang tot AVS evenementen worden geweigerd.

Het bestuur benadrukt in een brief aan alle leden en op de website dat er op geen enkel moment voorkeur is uitgesproken voor één van de strijdende partijen noch is er ooit gehandeld om iemand te beschermen of een voordeel te geven. Er is geen sprake van vriendjespolitiek, integendeel, beide partijen zijn meerdere malen gewaarschuwd door voorzitter Bakker om hun conflict buiten het AVS op te lossen echter daar is geen gehoor aan gegeven. Na het incident tijdens het NK heeft dhr. Bakker dit nogmaals openbaar uitgesproken t.a.v. een aantal betrokken leden. Helaas is in het "heetst van de strijd" taal gebruikt die op zijn zachtst spijtig te noemen is. Dhr. Bakker heeft daar zijn conclusies uit getrokken en in overleg met het bestuur besloten om zijn functie als voorzitter van het AVS per direct neer te leggen.

Op 8 oktober is een Buitengewone Algemene LedenVergadering gepland, waar het bestuur bereid is alle vragen te beantwoorden.

Kuggur

Re: Voorzitter AVS legt functie per direct neer na bedreiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:41

Wat? Fysiek geweld...? Gezellig clubbie....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:54

Gewoon royeren die mensen.
Gek volk (af en toe), dat paardenvolk

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:10

senna21 schreef:
Gewoon royeren die mensen.
Gek volk (af en toe), dat paardenvolk

't zijn net mensen :+

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:19

Lekker extreem... Heftig hoor, als zoiets aan de gang is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 16:59

Triest dit!!

Zo zie je maar weer, ook in de Volbloed Arabierenwereld zitten gekke paardenvolk.

Iemand die ik ken was aanwezig op het NK en was er helaas getuige van, het was al jaren gaande wist ze.

Hopelijk is het nu klaar!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:16

Ik ben blij dat ik al heel lang geen lid meer ben van die club. Was jaren geleden al een schimmig wereldje.
En ik durf desondanks (of misschien wel dankzij mijn ervaringen uit het verleden) wel een naam op één van de twee kemphanen te plakken. En misschien wel op alle twee trouwens... En dat zijn dan namen die je dus als bestuur niet durft te royeren...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:16

Ohhhh ik heb wel eens "bijzondere" ledenvergaderingen bijgewoond bij het KWPN :+
Maar dit spant de kroon.

Hoop voor deze club dat het hiermee afgedaan is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:21

Dat betwijfel ik, want twee leden lijken nog steeds een zakelijke ruzie op openbare shows uit te vechten. Daar gaat een nieuwe voorzitter ook niet 1-2-3 een oplossing voor vinden. Of hij moet écht z'n nek durven uitsteken en een paar grotere fokkers (want daar zal het echt wel om draaien) durven te royeren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:25

Nou dan ben je daar mooi klaar mee als vereniging.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:42

Probleem is dat degene die fysiek geweld op z'n plaats vond geen lid is, dus royeren is niet mogelijk.

Ik vind het heel jammer dat ons mooie ras en onze gezellige vereniging op deze manier in het nieuws komt. Gelukkig was het grootste gedeelte van het publiek al naar huis, maar via social media wordt het allemaal nog even wat groter gemaakt.

Jammer dat er niets wordt vermeld over alle mooie show- en dressuur kampioenen, want het was een goed gevulde show :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:17

De titel is trouwens vreemd. Hierdoor lijkt het alsof de voorzitter is bedreigd en daardoor is afgetreden, maar dat is niet het geval (blijkt ook uit artikel).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:47

ik lees het meer als dat er best wel botte dingen zijn gezegd ipv bedreigingen :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:20

minikatje schreef:
ik lees het meer als dat er best wel botte dingen zijn gezegd ipv bedreigingen :)

In het artikel wel ja, in de kop niet.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:25

Je zou denken dat liefhebberij verbroedert, maar dat is duidelijk naïef van mij...

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:33

Ik heb 4 verschillende paarden in mijn leven gehad en alle stamboeken waren even vreselijk.prijs mij gelukkig met mijn vuilnisbakje van nu :Y)