EK Gothenborg: Madeleine Witte-Vrees beste Nederlandse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

EK Gothenborg: Madeleine Witte-Vrees beste Nederlandse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 19:49

KNHS
Dressuur

Op de laatste dag van het EK Dressuur in het Zweedse Gothenburg is vandaag de Kür verreden. Voor Nederland kwamen Madeleine Witte-Vrees en Diederik van Silfhout aan de start. Zij eindigden op een respectievelijk 8e en 15e plaats. De Duitse Isabelle Werth won goud. Haar landgenoot Sönke Rothenberger kreeg het zilver omgehangen. Met zijn Nederlandse achtergrond en Nederlandse paard zat er nog een mooi oranje tintje aan deze medaille.

Ook al liep niet alles volgens plan, Madeleine Witte-Vrees kijkt toch met trots terug op de laatste proef en het gehele EK. ”Het was niet m’n beste kür ooit, maar er zaten ook hele mooie dingen in”, vertelt de amazone. “Toen ik klaar was dacht ik gelijk, voor de 80% heb ik net een stukje extra nodig. Het was geweldig om voor Nederland uit te mogen komen. Dat is de droom van iedere ruiter. Ik heb er in het verleden heel vaak dichtbij gezeten, dat het nu is gelukt is geweldig. Helaas had ik op de eerste dag een beetje veel fouten. Natuurlijk ga je met het land voor een medaille, maar het gaat niet altijd precies zoals je wilt. Toch kijk ik dik tevreden terug op dit gezellige, leuke en geweldige evenement.”

Ook Diederik van Silfhout heeft vrede met de resultaten. “Four Seasons is nog een jong en onervaren paard. In de laatste proef was het kwartje echt op. Op het voorterrein had ik al rustig aan gedaan en veel gestapt. Maar het was gewoon klaar. Dan kom ik nog wel een soort van foutloos door de proef heen, behalve dan de galopserie, maar meer niet. Dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Ik was gewoon de druk kwijt die je nodig hebt. De eerste twee dagen hield hij het heel goed vol. Vandaag bleef hij wel super braaf zijn werk doen, maar het mooie is er dan af.“

Zilveren medaille met een oranje randje
Sönke Rothenberger was de ster van de wedstrijd. Zijn paard Cosmo werd gefokt door Stan Serrarens uit het Limburgse Stramproy, Sönke’s moeder Gonnelien Gordijn-Rothenberger is Nederlandse en zijn vader Sven reed na zijn huwelijk met Gonnelien ook jaren met veel succes voor Nederland. “Ik ben half Nederlands inderdaad en kom al sinds mijn ponytijd voor Duitsland uit. Maar aan deze zilveren medaille zit een oranje randje”, laat Rothenberger weten.

Uitslag Grand Prix Kür EK Dressuur Gothenburg:
Goud: Isabell Werth (Dui) – Weihegold, 90.982%
Zilver: Sonke Rothenberger (Dui) – Cosmo, 90.614%
Brons: Cathrine Dufour (Den) – Atterupgaards Cassidy, 84.561%
8. Madeleine Witte-Vrees (Schijndel) – Cennin, 77.511%
9. Diederik van Silfhout (Lunteren) – Four Seasons, 72.657%

HorseTimeXL

Re: EK Gothenborg: Madeleine Witte-Vrees beste Nederlandse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:42

Wat een kür van Sonke zeg, kreeg echt kippenvel. Hopelijk kan ik hem ergens nog eens terug kijken.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:26

HorseTimeXL schreef:
Wat een kür van Sonke zeg, kreeg echt kippenvel. Hopelijk kan ik hem ergens nog eens terug kijken.

Hij staat op de facebook van horsetelex dacht ik. Heb m net weer gekeken, nogmaals kippenvel. Top combinatie, als 22 jarige met een 10 jarig paard 90% scoren, diep respect _O_

Isabel vind ik ook fantastisch, maar voor mij was Sonke de winnaar van vandaag :o

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:27

Ik vond eigenlijk ook dat Sonke de winnaar was...hij had als combinatie een hogere gunfactor ook.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:28

HorseTimeXL schreef:

Mee eens! Had ook verwacht dat hij zou winnen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:24

Ja, vond het zo mooie combinatie. Zo veel harmonie. Cosmo is echt een leuk paard zeg.

Chester23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:27

Sonde was fantastisch maar had een fout. Isabel was zo goed....liet zien dat ze nog even de bovenste baas is!!!

En Madeleine.....tja met 13 % verschil ten opzichte van de winnaars moet ze de boodschap begrijpen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:31

Sonke was voor mij de nummer 1
Catrine Dufour de nummer 2 en heel dicht bij Sonke zijn percentage.
Isabell nummer 3.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:40

Urbiezira schreef:
Ik vond eigenlijk ook dat Sonke de winnaar was...hij had als combinatie een hogere gunfactor ook.

Helemaal met eens. Prachtige muziek, harmonie, aanleuning perfect en correcte piaffe. <3 Dit zie ik 100x liever dan een Gal.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:42

Super voor Isabel! Ik gun het haar van harte! Wat is ze goed!

Sonke zijn tijd om op nr 1 te staan komt nog wel! Super knap gedaan van die jongen! :-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 05:53

Prachtige proef van Sonke met Cosmos. Echt dansen met je paard in een flow, wat werkten deze twee mooi samen.
Een kadootje om naar te kijken.

En een klein beetje trots....want Cosmo komt uit de foklijn via Aktion en Pion uit Irma La Douce. Irma was jarenlang mijn verzorgpaard en met haar heb ik leren rijden. Zo gaaf om te zien hoe uit zo'n foklijn zulke top sportpaarden komen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 06:03

Chester23 schreef:
En Madeleine.....tja met 13 % verschil ten opzichte van de winnaars moet ze de boodschap begrijpen toch?

Want :-) ? Ze was 8e en beste nederlandse met n 10 jarig paard. En 90% is wel echt heel erg hoog, er zijn er niet veel die dat lukt. Als 77% waardeloos zou zijn, kunnen er een hoop combinaties beter mee ophouden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:33

Cosmo was geweldig! als hij net even niet die kleine foutjes/ hakkeltjes had gehad had hij terecht gewonnen. Maar hun tijd komt nog wel, zit nog zat groei in.

Vond het niveau sowieso erg hoog van de beste 5, heb er van genoten!