Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Percentages worden in nieuwsberichten heel vaak afgerond Sannum 
Teletekst schreef:Of reeele prijzen en geen opgeklopte veilingonzin?
anderzijds is het wel echt een mooie gelegenheid voor de "normale" mens om een veulen aan te schaffen uit bewezen sportlijnen zonder dat stad en land voor af te hoeven.Lily_Fee schreef:Sorry maar als veulens weg gaan voor 3200 euro geheel geënt, gechipt, gekeurd, uit een kwpn elite merrie van een goedgekeurde hengst met dekgeld van 1500 euro en meer dan vind ik 3200 euro echt serieus heel weinig... daar moet je dan ook nog een merrie van onderhouden zowel tijdens de dracht en na de dracht een merrie en veulen. Kortom je maakt verlies als fokker...
Lily_Fee schreef:Sorry maar als veulens weg gaan voor 3200 euro geheel geënt, gechipt, gekeurd, uit een kwpn elite merrie van een goedgekeurde hengst met dekgeld van 1500 euro en meer dan vind ik 3200 euro echt serieus heel weinig... daar moet je dan ook nog een merrie van onderhouden zowel tijdens de dracht en na de dracht een merrie en veulen. Kortom je maakt verlies als fokker...
Teletekst schreef:Lily_Fee schreef:Sorry maar als veulens weg gaan voor 3200 euro geheel geënt, gechipt, gekeurd, uit een kwpn elite merrie van een goedgekeurde hengst met dekgeld van 1500 euro en meer dan vind ik 3200 euro echt serieus heel weinig... daar moet je dan ook nog een merrie van onderhouden zowel tijdens de dracht en na de dracht een merrie en veulen. Kortom je maakt verlies als fokker...
Zelfde voor degene die er 1 koopt voor 3500
Jaar opfokt voor 1000
Dan laat rontgenen, cyste in straalbeen en hop, waarde naar 600...
Het is helaas niet altijd een feest, een veulen is al vlug te duur
gomir schreef:Maar als ik ze drie jaar wil verzekeren voor 4000 euro per paard dan kost me dat rond de 350 per jaar per jong paard, als je er meerdere hebt is dat niet meer op te brengen. En dan heb je nog alleen maar dood en arbeidsongeschiktheid verzekerd...
Lily_Fee schreef:Teletekst schreef:Dat is helaas niet te verzekeren.
Bijzonder mijne is verzekerd en ook daarvoor..
Teletekst schreef:Zelfde voor degene die er 1 koopt voor 3500
Jaar opfokt voor 1000
Lily_Fee schreef:Teletekst schreef:Zelfde voor degene die er 1 koopt voor 3500
Jaar opfokt voor 1000
Nou je noemde net dat het veulen 3500 euro kostte...
Daarvoor heb ik mijn veulen laten verzekeren bij Horse Excelent Insurance. Vier sterren premie. Is dus met leven en dood, ongeschrikheid voor fokkerij en sport en verzekerd voor de kliniek. €31,00 euro per maand.
Ik kan elk jaar haar premie verhogen tot een bedrag van 12.000 euro uit mijn hoofd.