Voormalig FEI toppaard van Rieky Young, Brady Chex, is vorige week overleden. Rieky Young en Brady Chex hebben een aantal goede resultaten op hun naam gezet. Zo behaalden ze in 2015 brons op het FEI Europees Kampioenschap met het Nederlandse team, maar ook wonnen ze een aantal nationale en internationale titels. NRHA lifetime earnings van Brady Chex staat op $ 53.387,61. Daarnaast deed hij dienst als dekhengst.
Eind 2015 werd de hengst verkocht aan de familie van Zwol. Lot van Zwol was in 2016 lid van het Nederlandse Young Riders team en ze eindigde op plaats zes van de FEI wereldranglijst. Ook wonnen ze onder andere het NQHA Nederlands kampioenschap in de klasse amateur.
"Brady Chex was een uitstekende hengst in zowel de showarena als de dekdienst", laat Rieky Young op haar Facebookpagina weten. "Hij was mijn vriend en nu op weg om een goede band op te bouwen met Lot van Zwol. Helaas heeft hij een ongelukkige blessure gekregen en is besloten om hem in te laten slapen. Ik zal hem missen, maar zijn nalatenschap zal door onze herinneringen en zijn nakomelingen blijven bestaan. Moge het gras op buikhoogte zijn en de zon altijd op je rug mijn vriend."