Dressuur

Foto door Amanda
Met een geweldige Kür op Muziek heeft Daphne van Peperstraten de Europese dressuurtitel bij de junioren veroverd. "Het is echt fantastisch. Het voelt echt heel onwerkelijk." Met goud sluit Daphne een heel succesvol EK af. Ze reed Greenpoint’s Cupido naar de derde plaats in de landenproef, naar teamzilver en individueel zilver op zaterdag en de bekroning in de finale.
"Ik wil iedereen om me heen bedanken. Maar het meest nog wel Cupido", vertelt Daphne in de persconferentie. "Vorig jaar oktober ben ik met hem begonnen. Mijn eerste juniorenseizoen was echt fantastisch."
Onder leiding van Coby en Marlies van Baalen reeg Daphne de successen aaneen met de sterke zoon van Johnson. De climax kwam zondagmiddag bij een met veel publiek omzoomde ring bij Den Goubergh in een prachtige Kür op Muziek waarin Cupido prachtig naar boven bleef lopen en overtuigde op alle onderdelen. "Onze Kür is echt gemaakt voor mij en Cupido. Ik rijd hem heel graag."
De won met overtuiging met de prachtige score van 78.800%. Dit is 2% meer dan de nummer 2, de Duitse Linda Erbe, die met een score van 76.858% het zilver won. De Spaanse Alba Albollo Fontela ging er verrassend met het brons vandoor. Zij reed een score 76.700%, wat net niet genoeg was voor het zilver. Thalia Rockx heeft een tijd bovenaan in het klassement gestaan, maar helaas moest ze uiteindelijk genoegen nemen met de achtste plaats. Met Verdi de la Fazenda reed ze een mooie score van 74.425%. Voor Sem Stiener was zijn eerste internationale kampioenschap en hij eindigde als elfde met de ruin Waldemar met een score van 73.150%.
Uitslag Kür op Muziek finale Junioren, EK Dressuur Roosendaal
Goud Daphne van Peperstraten (Ned) - Greenpoint’s Cupido (v.Johnson), 78.800%
Zilver Linda Erbe (Dui), Fierro (v.Fuerst Wettin), 76.858%
Brons Alba Albollo Fontela (Spa), Elvillar CS, 76.700%
Klik hier voor de volledige uitslag.