Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:26

xMereltje schreef:
beatje schreef:
Er moet echt dringend iets gebeuren aan vrachtwagens en hun bestuurders.Niet alleen trailers maar ook andere automobilisten worden toch steeds dodelijk getroffen door vrachtwagens die op file's rijden.


Maar vergeet zeker niet zelf goed de spiegels in de gaten te houden wanneer je aan de staart van de file staat ...

En wat moet je doen dan als je een vrachtwagen met 80 op je af ziet komen?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:26

Destination schreef:
xMereltje schreef:


Maar vergeet zeker niet zelf goed de spiegels in de gaten te houden wanneer je aan de staart van de file staat ...

En wat moet je doen dan als je een vrachtwagen met 80 op je af ziet komen?

Alarmlichten aan, rem herhaaldelijk intrappen zodat ze flitsen, dan val je in ieder geval meer op.
Genoeg ruimte voor je zodat je niet in de volgende ramt

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:27

Jongens, niet alleen volvo maar ook MAN mercedes etc kunnen deze volremelektronic krijgen/hebben.
En alsnog kan dat niet verhinderen dat je ergens bovenop knalt alleen kan het zijn dat de schade iets minder is.

En ik ben zelf ook bezig met mijn vrachtwagenrijbewijs, ik heb hier in iedergeval mijn medeleerlingen al kunnen uitleggen hoe ze met paarden/trailers om kunnen gaan. Dus een aantal wannebee veilige chaufers komen eraan!

@ elcamino, ze moeten na 4.5 uur minimaal 45 minuten pause houden.
Mogen 2 keer per week 10 uur achter het stuur zitten en hebben op zon dag minimaal 1.5 uur pause gehad.
Ze mogen 6 dagen werken. Kunnen totaal op 56 uur rijden per week komen MAAR!!! De week ervoor en erna mogen ze dan slechts 34 uur rijden.
Dus een doornsede van 45 uur rijden per week.
Per week mogen ze 3 nachtenrusten verkorten naar 9 uur. De andere nachten zijn minimaal 11 uur

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:31

xMereltje schreef:
beatje schreef:

Maar vergeet zeker niet zelf goed de spiegels in de gaten te houden wanneer je aan de staart van de file staat ...

En wat moet je doen dan als je een vrachtwagen met 80 op je af ziet komen?


Als ik zie dat er een auto op me afgedonderd komt zou ik de vluchtstrook inrijden. Linkerbaan kan je weer zover mogelijk de berm in.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:35

Gillbo schreef:
Bah bah wat naar. Verschrikkelijk

Een trailer heeft ook de bescherming van een krant tijdens een ongeluk. Misschien dat daar ook eens naar gekeken zou moeten worden.
Of hoort een dergelijke trailer wel op de snelweg? Moet je dit risico willen nemen


Nee. Een paard van 200.000€ zou ik niet in een trailer maar in een stevige vrachtwagen vervoeren (een ander paard ook trouwens).

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:36

Wat ontzettend sneu voor het arme paard. :-(

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:37

Tegen de tijd dat jij gereageerd hebt om die pechtstrook op te rijden zit die vrachtwagen al in je kofferbak. Zeker als je stilstond en met een trailer trek je niet op van 0 naar 100 in een paar seconden.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:39

xMereltje schreef:
Als ik zie dat er een auto op me afgedonderd komt zou ik de vluchtstrook inrijden. Linkerbaan kan je weer zover mogelijk de berm in.

Zo snel lukt je dat niet met een trailer en al helemaal niet als er een Rettungsgasse is, dan sta je al zoveel mogelijk aan de kant.

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:41

Enigste wat je kun doen is alarmlichten aan doen...

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:47

xMereltje schreef:
xMereltje schreef:

En wat moet je doen dan als je een vrachtwagen met 80 op je af ziet komen?


Als ik zie dat er een auto op me afgedonderd komt zou ik de vluchtstrook inrijden. Linkerbaan kan je weer zover mogelijk de berm in.


Idd het enige dat je kan doen. Heb het ooit moeten doen toen ik in de mist voor het rode licht stond en in de spiegel een vrachtwagen zag aankomen die het licht niet gezien had. Op het laatste moment heeft hij me gezien en is hij links voorbijgereden (door het rode licht).

Copernicus

Berichten: 74
Geregistreerd: 25-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:53

Wat een drama, kunnen mensen gewoon niet uit hun doppen kijken? |(
Update:
Trailers hebben ook geen 10 voor veiligheid, miss een vrachtwagen?

bethje31
Berichten: 636
Geregistreerd: 17-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:03

Arm paard. Als ik zelf met paarden zou rijden zou ik niet de snelweg op gaan met een kleine trailer, ze zijn zo kwetsbaar. Een vrachtwagen voor op de snelweg en een kleine trailer alleen voor lokaal verkeer..

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:04

HorssesLover schreef:
Wat een drama, kunnen mensen gewoon niet uit hun doppen kijken? |(
Update:
Trailers hebben ook geen 10 voor veiligheid, miss een vrachtwagen?

Weet je wel wat een vrachtwagen kost? Voor iemand met 2 paard of 1 paard is een trailer toch stuk handiger.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:08

petraaken schreef:
HorssesLover schreef:
Wat een drama, kunnen mensen gewoon niet uit hun doppen kijken? |(
Update:
Trailers hebben ook geen 10 voor veiligheid, miss een vrachtwagen?

Weet je wel wat een vrachtwagen kost? Voor iemand met 2 paard of 1 paard is een trailer toch stuk handiger.

maar is handiger dan belangrijker dan veiligheid, dat moet je je afvragen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:11

Als een vrachtwagen vol op een vrachtwagen inrijd is het nog maar te bezien of de paarden het overleven hoor. Nog steeds dikke kans van niet.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:20

bruintje123 schreef:
Als een vrachtwagen vol op een vrachtwagen inrijd is het nog maar te bezien of de paarden het overleven hoor. Nog steeds dikke kans van niet.

maar beter zichtbaar en beschermd dan een trailer.
Een ongeluk kan altijd gebeuren, alle veiligheid is dan in principe schijnveiligheid maar hier boven worden de beroepschauffeurs genoemd als dat ze beter op moeten letten maar ook de paardenbranche moet blijven nadenken van levende dieren. Het is niet alleen te wijten aan de vrachtenwagens
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 08-08-17 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:20


KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:24

Chasey schreef:
beatje schreef:
Er moet echt dringend iets gebeuren aan vrachtwagens en hun bestuurders.Niet alleen trailers maar ook andere automobilisten worden toch steeds dodelijk getroffen door vrachtwagens die op file's rijden.


Ja idd. Het valt op dat het wel vaak gebeurd de laatste tijd.

Maar ik zie ook veel chauffeurs gewoon lekker appen.
Maarja vroeger was het de krant of kaart op het stuur.


Dit, door appende of facebookende bestuurders.

Wat een vreselijk ongeluk.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:32

Volgens mij kan je toch best gaan toeteren als je een voertuig op je ziet afstevenen?
Een toeterend voertuig doet toch altijd opkijken lijkt me,en als je bv naar een scherm kijkt,dan ze je een extra licht evenmin....

Och,de gsm of smartphone doet het verkeer geen goed.
Op een snelweg,hoeveel mensen die eender welk voertuig besturen zie je niet bezig met hun mobieltje?
Als men na een ongeluk de telefoongeschiedenis van de bestuurders zou nagaan,zou men volgens mij versteld staan hoeveel er net bezig waren met bellen,surfen of berichten sturen/net lezen....

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:36

Nou ja niet alleen vrachtwagenchauffeurs hoor. Automobilisten en fietsers kunnen er ook wat van. Die zijn misschien nog wel erger.
Laatst haalde ik DAvid op van school en dan moeten we altijd de snelweg over. Dus als we op de fiets gaan dan blijven we daar altijd staan kijken. Nou in een halve minuut had ik al 8 mensen met de telefoon in klauwen geteld. Onvoorstelbaar. Daar mag best strenger ongecontroleerd worden.
Als je weet dat je zo snel afgeleid wordt door dat ding, mik hem dan in je kofferbak. Dan hoef je de verleiding ook niet te weerstaan. Dan kan je er ook niet door afgeleid worden :j Ik doe dat wel eens, mik ik hem in mijn tasje en dan in de kofferbak. Weg met dat ding. En ik laat hem ook regelmatig thuis. Hoef niet altijd bereikbaar te zijn. :evaw:

edit. Ik ben een motorrijder. En als je op de motor zit kan je heeeel goed bij iedereen naar binnen loeren. Vooral als je achter mensen rijdt. En man, man, man wat zitten er veel mensen met die telefoon te kutten.
En ik zie zelfs wel eens vrouwen hun make up doen tijdens het rijden?! 8)7
Laatst bijgewerkt door Chasey op 08-08-17 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeS_

Berichten: 4708
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:36

Sclimpre schreef:
Nee. Een paard van 200.000€ zou ik niet in een trailer maar in een stevige vrachtwagen vervoeren (een ander paard ook trouwens).

Dat iemand een paard ter waarde van 200k heeft, wil nog niet zeggen dat ze ook zoveel geld op de bank hebben staan... Paard kan ook z'n been breken in de wei...

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:46

Ik durf echt niet te kijken. Vind het zo al erg genoeg. Wat een nachtmerrie voor dier en mens (eigenaar, persoon die de trailer reed en aanrijder). Ik vind het totaal niet relevant wat het paard waard was. Het enige wat ik daaruit hoop op te maken is dat hij een goed leven heeft gehad.

lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:48

Ik zag het net op facebook voorbij komen. Vreselijk om zo je paard te verliezen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:57

Nee de waarde boeit inderdaad niet. Het ongeluk is heel erg. Al was het een paard dat naar de slacht zou gaan. Bij wijze van...
De foto's kunnen inderdaad wel heel akelig overkomen, dus als je niet durf moet je ze ook niet kijken. Want op 1 foto is het paard goed in beeld. En het ziet er inderdaad uit (zoals eerder gezegd) dat hij de rug gebroken heeft. Hoop dat het paard zsm ingeslapen is.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:57

Bah, wat een verschrikkelijk nieuws.
Zelf onlangs ook een kop-staart-botsing meegemaakt in een file. Het gebeurt in seconden, er hoeft maar één iemand niet goed op te letten of iets verkeerd in te schatten en je bent er klaar mee.
De nieuwe technologieën in auto's gaan er hopelijk in de toekomst voor zorgen dat dit soort ongelukken steeds minder vaak voorkomen.