Paarden van defensie losgelaten in Leicestershire

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paarden van defensie losgelaten in Leicestershire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 20:17

Horse and Hound / Bokt.nl
Ongeval

De politie in het Engelse Leicestershire onderzoekt een incident dat op vrijdagavond in Meton Mowbray, Leicestershire plaats vond. Die avond zijn 21 paarden van defensie losgelaten uit hun weiland. In de tijd dat de paarden rondliepen, raakten zij betrokken bij meerdere botsingen.

De paarden werden rond kwart over elf ’s avonds losgelaten vanuit hun weiland, dat onderdeel is van het trainingscentrum van defensie. De paarden liepen 11 kilometer langs een hoofdweg naar Six Hills, waar ze werden gevangen. Een aantal van de paarden raakte onderweg betrokken bij botsingen voordat ze gevangen konden worden.

In een bericht op Facebook schrijft Lorraine Howwit, die in botsing kwam met de paarden: 'Gelukkig is iedereen veilig. De paarden zijn terug en worden behandeld. Het paard dat ons heeft geraakt moet gewond zijn, de stukjes paardenhaar hangen nog steeds aan de auto van mijn moeder, welke afgeschreven is.'

'Ik heb heel veel geluk gehad dat ik dit nog na kan vertellen. Ik dacht dat mijn moeder en ik het ongeluk niet zouden overleven. Gelukkig zijn we alleen maar heel erg geschrokken en hebben we wat pijn van de botsing.'

De politie van Leicestershire bedankt iedereen die heeft geholpen om de paarden te vangen, om half 3 ’s nachts waren ze allemaal weer thuis. Een politieagent verklaarde: 'De paarden worden nagekeken om vast te stellen of ze geen ernstige verwondingen hebben maar tot nu toe lijkt het mee te vallen.'

'Een aantal van de paarden was betrokken bij botsingen, maar tot nu toe heeft nog niemand met verwondingen zich gemeld.'

De politie zoekt nog naar mensen die betrokken zijn geweest bij een ongeluk met de dieren of hiervan getuige zijn geweest.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:50

Wat een gekken lopen er toch rond. Gelukkig voor zover nu bekend geen zwaar gewonden of erger.
Hopelijk knappen de gewonde paarden snel op.

_Dracarys

Re: Paarden van defensie losgelaten in Leicestershire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:29

Echt idioot

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:51

Wat een idioten!
Hopelijk genezen de gewonde paarden snel en hopen dat de daders gevonden worden.

Copernicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:52

Echt idioot! Wie doet zo iets