Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:14

Alsof je in de "hitte van de strijd" gaat zien of het een merrie/hengst/ruin betreft. Ken best een hoop merries die voor mannelijk door kunnen gaan, wat vrouwen betreft trouwens net zo... ;)

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:18

Ik bescheur het nu al om deze film. Friezen en warmbloeden _O- _O- _O-

:')

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:19

MiniMeLona schreef:
Hihi echt hoor, de regisseur maakt zich drukker om de ballen van de paarden zelf, dan om het feit dat de gemiddelde bp van bijna elke vrouw een vierkante kerel maakt...

:') :')

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:26

Waren de paarden in die tijd dan wel van die ranke sjieke knollen zoals de huidige kwpners?

Dacht dat er in die tijd meer het zwaardere type was.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:29

Dat lijkt mij ook Rocamor.
Beetje stevig paard lijkt mij ook beter kloppen.
En ook geen 170 groot.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:33

Voor Lord of the Rings was ruim de helft van de ruiters een vrouw, en dat hebben ze perfect weten te verdoezelen. Haar in de helm stoppen, breed harnas aan en het gezicht wat bijtekenen, dat is alles. Paardenshots worden toch meestal vanaf de zijkant gemaakt, echt niemand die daarop gaat letten. Volgens mij is dat een veel makkelijkere oplossing dan kerels zoeken die dit willen én kunnen rijden, terwijl er al zoveel aanmeldingen van vrouwen zijn.

Edit: oh, zei Roquen ook al. :D
Laatst bijgewerkt door Sokje_6 op 29-07-17 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

renatuuh

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:34

Waarom opnemen in Friesland en Eindhoven als het over Wijk Bij Duurstede gaat. Dat was vroeger dorestad :x

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:38

Ik zie me al tussen de 100 kwpn hengsten rijden op één van m'n ijslandertjes, we zouden natuurlijk wel ontzettend dapper en stoer zijn..... _O-

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:39

Kuggur schreef:
Ik zie me al tussen de 100 kwpn hengsten rijden op één van m'n ijslandertjes, we zouden natuurlijk wel ontzettend dapper en stoer zi2jn..... _O-

Ze hebben vast ook een underdog nodig :')

Wendy1708

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:40

Misschien boort de regisseur met Bokt ook wel totáál de verkeerde markt aan, met de overdosis vrouwen. Er zijn echt mannen genoeg die kunnen rijden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid mannen die er op prinsjesdag rijden, politie, cavalerie :j Maar die zitten doorgaans niet op Bokt :D

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:41

Palmera schreef:
Kuggur schreef:
Ik zie me al tussen de 100 kwpn hengsten rijden op één van m'n ijslandertjes, we zouden natuurlijk wel ontzettend dapper en stoer zi2jn..... _O-

Ze hebben vast ook een underdog nodig :')

Ik denk dat je meer aan "comic relief" moet denken ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:42

Maar die hebben zich dan weer niet aangemeld en blijkbaar wel al voldoende vrouwen.
Behalve als ze in een berenvel rond moeten rijden kunnen vrouwen ook wel voor man doorgaan.

Wendy1708 schreef:
Misschien boort de regisseur met Bokt ook wel totáál de verkeerde markt aan, met de overdosis vrouwen. Er zijn echt mannen genoeg die kunnen rijden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid mannen die er op prinsjesdag rijden, politie, cavalerie :j Maar die zitten doorgaans niet op Bokt :D

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:42

Wendy1708 schreef:
Misschien boort de regisseur met Bokt ook wel totáál de verkeerde markt aan, met de overdosis vrouwen. Er zijn echt mannen genoeg die kunnen rijden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid mannen die er op prinsjesdag rijden, politie, cavalerie :j Maar die zitten doorgaans niet op Bokt :D


En die rijden doorgaans ook niet op KWPN hengsten....

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:46

Broer en man zouden dit wel kunnen, allebei baardige stoere mannen met paardenskills.

Maar de een is net vader en de ander bijna vader dus ik vrees dat ze op het nest willen blijven zitten.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:50

Kuggur schreef:
Ik zie me al tussen de 100 kwpn hengsten rijden op één van m'n ijslandertjes, we zouden natuurlijk wel ontzettend dapper en stoer zijn..... _O-


Jouw Ijsco zou qua stokmaat en type beter in de buurt komen van de werkelijkheid. :j

Het gemiddelde oorlogspaard in de 7e eeuw was ca. 1.40m hoog. Zeker niet groter dan 1.50m.

Maar goed, het is een film, en ze zullen voor een bepaald plaatje willen gaan en niet voor wat historisch gezien klopt.

Einder

Berichten: 113
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Borgloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:52

Kuggur schreef:
Ik zie me al tussen de 100 kwpn hengsten rijden op één van m'n ijslandertjes, we zouden natuurlijk wel ontzettend dapper en stoer zijn..... _O-

En historisch een pak realistischer :D

Wendy1708

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:59

Sommige dames hier lijken zich wel wat beledigd en gepasseerd te voelen door de vraag van de regisseur naar mannen, hengsten en bepaalde rassen en de opmerkingen van hem over, de niet gewenste, "paardenmeisjes". :P ik lach me kapot. Als hij ze hier in NL niet vindt, zijn er vast, in de ons omringende landen nog wel wat mannen te vinden om aan de 100 genodigden te komen.

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:02

Wendy1708 schreef:
Sommige dames hier lijken zich wel wat beledigd en gepasseerd te voelen door de vraag van de regisseur naar mannen, hengsten en bepaalde rassen en de opmerkingen van hem over, de niet gewenste, "paardenmeisjes". :P ik lach me kapot. Als hij ze hier in NL niet vindt, zijn er vast, in de ons omringende landen nog wel wat mannen te vinden om aan de 100 genodigden te komen.


Ik vraag het mij af hoor, 100 mannen, met eigen paard, hengst, alleen KWPN of Fries, bomproof en moet overweg kunnen met andere hengsten, eigen vervoer (want locatie is Eindhoven of Friesland), en meerdere dagen beschikbaar (dus vrije dagen opnemen). Ik wens de beste man veel succes :7

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:04

In de omringende landen zijn nog minder friezen en KWPN-hengsten.
Ik denk ook niet dat de meeste zich gepasseerd voelen maar de selectie eisen niet logisch vinden.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:10

karlli schreef:
Ik vraag het mij af hoor, 100 mannen, met eigen paard, hengst, alleen KWPN of Fries, bomproof en moet overweg kunnen met andere hengsten, eigen vervoer (want locatie is Eindhoven of Friesland), en meerdere dagen beschikbaar (dus vrije dagen opnemen). Ik wens de beste man veel succes :7


En dan heb je ook nog het bijkomende logistieke probleem; waar ga je die 100 hengsten meerdere dagen stallen?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:12

In Eindhoven zou dat nog wel kunnen bij het oude hippisch centrum in Deurne, half uurtje rijden

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:13

Die man pakt het niet handig aan. Voor Prinsjesdag zie je iets vergelijkbaars op het Scheveningse strand als er geoefend wordt. Ik weet niet wat de timing voor deze film is, maar als je daar een beetje handige marketing doet, heb je binnen no-time het benodigde aantal ruiters en paarden. Zijn misschien niet allemaal hengsten maar dat zie je als ze langs rennen toch niet. En die ruiters, zoals hier als gezegd, zelfs in Lord of the Rings waren veel meer vrouwelijke ruiters dan je zo op het eerste (en tweede) gezicht zou denken.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:19

Rocamor schreef:
Waren de paarden in die tijd dan wel van die ranke sjieke knollen zoals de huidige kwpners?

Dacht dat er in die tijd meer het zwaardere type was.


Ik zie oa totilas al gaan in een uitgestrekte draf op het strijdveld. :')

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:20

Ik zeg de kans voor Edward Gal om Totilas te vragen om mee te doen 8)7

Die wil ik wel in het strijdgewoel zien... Nieuwe carriere voor hem +:)+

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:20

Je had in die tijd wel Friezen die toen nog alle kleuren hadden. Ook gangenpaarden, gespikkeld, bont, kwam toen veel meer voor dan nu. Stokmaat was zo rond de 1.40 - 1.50. Ik zou zeggen: lees je in, en vraag om Quarters/Paints/Appies, alle kleuren, lekker compact gebouwd, merendeel is bomproof en er zijn ook nog eens zat mannelijke Westernruiters.