Wedstrijd

Nienke Schaafsma met Nátt frá Hefill. Foto door Taeke Otter
Het snelheidsmonster Nienke Schaafsma die dit wedstrijdseizoen met haar Nátt frá Hefill het ene na het andere record aan gruzelementen rijdt en daarnaast een WK ticket op zak heeft in de telgangproef PP1 over 100 meter, is de nieuwe Nederlands Kampioen 2017 IJslandse Paarden in de PP1. Daarmee heeft ze de Nederlands Kampioene Annefloor Bouman van 2016 van haar titel beroofd met een prachtige score van 7,08. Het zilver is gewonnen door Sigurður Marinusson, voormalig Wereldkampioen in deze proef. Hij reed met Hellen frá Bessastöðum een score van 6,96. Sanne Ponjee uit Nettetal (DLD) neemt het brons mee naar huis. Zij behaalde een puntentotaal van 6,04 met Luna frá Ponjée.
De overige finales van de proeven worden zondag verreden. Zondagmiddag zullen de overige Nederlandse Kampioenen 2017 bekend gemaakt worden.
Korte Reactie van Nienke Schaafsma:
Voor Nienke Schaafsma kan dit seizoen niet meer stuk. Deelname aan de WK equipe en Nederland mogen vertegenwoordigen op de Wereldkampioenschappen IJslandse Paarden dit jaar is een droom die uitkomt. En nu de Nederlandse Kampioenstitel in de proef PP1. Zij is alleen maar heel blij en ook ontspannen. “Nátt frá Hefill is fit en heeft er zin in. Dat is voor mij het belangrijkste, dat mijn paard fit en fris blijft en er zin in heeft”. “Ik heb nog nooit op internationaal niveau zoiets meegemaakt en ben van plan er van te gaan genieten”. “Natuurlijk ga ik mijn uiterste best doen een medaille voor Nederland te winnen”. “Gewoon mijn kop er bij houden en rust in de voorbereiding houden. Nátt doet het fantastisch dit jaar. Zo mooi om dat mee te maken”.