Vrachtwagen botst op paardentrailer bij Balkbrug

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Vrachtwagen botst op paardentrailer bij Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 15:46 Tip de Nieuwsredactie

RTV Oost
Ongeval
Ingezonden door bokker Latruda

Op de N48 is een vrachtwagen achterop een paardentrailer gereden. Dit gebeurde bij de afslag naar Balkbrug. Een vrouw raakte licht gewond, maar hoefde niet naar het ziekenhuis.

Het ongeluk gebeurde nadat er een vrachtwagen met pech in de berm stond. Hierdoor moest het verkeer om de vrachtwagen heen. Hierbij is een andere vrachtwagen op de bus met paardentrailer gebotst. De vrachtwagen en de trailer liepen allebei schade op.

Een inzittende van de bus is ter plaatse aan haar verwondingen geholpen. De andere inzittenden en het paard in de trailer zijn met de schrik vrijgekomen.

meisje2000

Re: Vrachtwagen botst op paardentrailer bij Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:50

Blij dat het zo is afgelopen en dat er geen zwaargewonden of zelfs doden bij zijn gevallen

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:06

Bah ben ik altijd bang voor, onoplettende mensen in het verkeer... gelukkig goed afgelopen. Brr

www.MelanievandeBunt.com Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid | Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019
Jimmy/Tommy 2 span: Drs ZZ+32 | Vdh Z+3
Jimmy | Tommy | Herbie | Carlin | Charlie | Matcho | Santos

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 05:14

Ik verbaas me er ook vaak over hoe dicht een vrachtwagen achter je zit als je met trailer rijdt.
1 vindt mijn paard dat niet echt geweldig en 2 als je op de rem moet voor welke reden dan ook, dan zitten ze zo op je trailer!

Hou toch afstand!!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:05

Je zou denken dat een beroeps chauffeur beter moet weten...
Helaas zie ik ze veel bellend of in de papieren zoekend aan het stuur.
Nog maar niet te spreken over de gehaaste types welke inderdaad zo bumperkleven.
Heb het vorig jaar meegemaakt met de sleurhut achter onze vorige auto, die was helaas niet zo vlot... tot toeteren, seinen en afsnijden aan toe omdat we bijv. de berg minder hard opkwamen... of geen ruimte willen geven met invoegen ondanks de mogelijkheid.

Heel erg jammer dat er levende have bij betrokken is :(

Close the door, shut the world away, all the fight's gone from this wounded heart Oma ik mis je

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:29

Niet zo snel oordelen.... misschien wilde de trailer wel de vrachtwagen met pech inhalen en besloot op het laatste moment dat tóch niet te doen.... en kon hij niet meer remmen.... of iets anders....Het is niet hard gegaan lijkt me want er was lichte schade, wellicht inschattingsfoutje.
Je weet de toedracht niet dus ga niet direct de schuld geven aan de chauffeur..... zie zat mongolen met een trailer rijden....En de meeste mensen in personenauto's doen ook heel veel andere dingen dan op het verkeer letten.

Ik wens iedereen heel veel sterkte en hoop alles meevalt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:51

Of het nu om vrachtwagens, bestelwagens of een gewone auto of motor gaat iedereen wilt altijd aan de trailer kleven is onze ervaring. Vanmorgen ook nog het bewijs ervan gezien.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:59

Ik oordeel niet hoor. Het is een constatering en zou zeer aannemelijk kunnen zijn.
IK zie teveel mensen ( en zeker niet alleen chauffeurs) die niet met het verkeer bezig zijn.

Close the door, shut the world away, all the fight's gone from this wounded heart Oma ik mis je

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:55

Ja das waar, hier zitten ze ook achterop me reet elke keer....
Heb nog wel 2 stickers erop:
"if you're gonna ride my bumper you'd better put a saddle on it" en
"caution horses, do not tailgate"
Maar het helpt geen moer!
Daarom rij ik ook vaak iets harder, heb ik in ieder geval geen last van de vrachtwagens op de snelweg.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:50

KarinLF schreef:
Ik verbaas me er ook vaak over hoe dicht een vrachtwagen achter je zit als je met trailer rijdt.
1 vindt mijn paard dat niet echt geweldig en 2 als je op de rem moet voor welke reden dan ook, dan zitten ze zo op je trailer!

Hou toch afstand!!

Inderdaad!!!

Gelukkig is het in dit geval goed afgelopen.
Tijdje geleden reed er hier bij Eersel ook iemand tegen een trailer, die vervolgens kantelde. Godzijdank goed afgelopen maar er rijden zoveel onoplettende en/of ongeduldige mensen rond helaas!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:09

Veel mazzel gehad.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:21

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:57

KarinLF schreef:

Hou toch afstand!!

Dit inderdaad! Ik ben ooit met mijn trailer de vluchtstrook opgeschoten, omdat er een vrachtwagen op mijn bumper zat en het verkeer voor mij ineens heel hard remde. Ik vertrouwde er niet op dat de chauffeur achter me op tijd stil zou staan dus ben snel opzij gegaan. Die truck kwam dus pas halverwege naast mijn trailer tot stilstand. Dat had een platte pony kunnen zijn.
Volgens mij was die man er zelf ook flink van geschrokken, want daarna hield hij wel een hele nette afstand. Toch vraag ik me dan af waarom je als beroepschauffeur zo'n risico niet van tevoren ziet.

Edit: overigens weet ik natuurlijk niet de precieze omstandigheden over het ongeluk bij Balkbrug, ik weet alleen helaas uit ervaring dat het vaak wel klopt wat KarinLF zegt.

<3 Tirzah & Serena <3

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 05:28

ElCamino schreef:
Niet zo snel oordelen.... misschien wilde de trailer wel de vrachtwagen met pech inhalen en besloot op het laatste moment dat tóch niet te doen.... en kon hij niet meer remmen.... of iets anders....Het is niet hard gegaan lijkt me want er was lichte schade, wellicht inschattingsfoutje.
Je weet de toedracht niet dus ga niet direct de schuld geven aan de chauffeur..... zie zat mongolen met een trailer rijden....En de meeste mensen in personenauto's doen ook heel veel andere dingen dan op het verkeer letten.

Ik wens iedereen heel veel sterkte en hoop alles meevalt.

Het is ook geen oordeel, maar als deze vrachtwagenchauffeur genoeg afstand zou hebben dan was hij er niet achterop geknald!

Ik ken de situatie daar, ik woon zelf in Balkbrug en deze vrachtwagen is er achteropgeknald omdat er geen afstand werd gehouden

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:25

Nou ik denk dat heel veel mensen wel eens een "oops" momentje hebben gehad, met optrekken en dat de auto voor je tóch plots stopt. Helemaal wanneer je in de rij staat te wachten voor bv een straat of in dit geval achter een auto met pech.... en met een vrachtwagen is de impact gewoon veel groter. Dus het hoeft helemaal niet met te weinig afstand te maken te hebben.... we hebben het niet gezien dus oordelen is makkelijk vanaf de pc...

Volvolady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:37

Mij is geleerd waar je ogen niet waren moet je mond niet praten... ik ben zelf vrachtwagenchauffeur... word een beetje moe van iedereen die maar oordeeld over ons met de telefoon in de hand en papieren zoeken... ja wij moeten alles tegelijk doen. Sorry dat wij zo druk zijn zodat jullie te snel
Oordelende mensen eten en alles nodig hebben...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:43

Gelukkig goed afgelopen.

Ik heb ook gemerkt met de trailer dat vrachtwagens geen afstand houden, echt doodeng vind ik het en zo asociaal. Ga ook alleen de snelweg op als het echt niet anders kan.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 05:52

Volvolady schreef:
Mij is geleerd waar je ogen niet waren moet je mond niet praten... ik ben zelf vrachtwagenchauffeur... word een beetje moe van iedereen die maar oordeeld over ons met de telefoon in de hand en papieren zoeken... ja wij moeten alles tegelijk doen. Sorry dat wij zo druk zijn zodat jullie te snel

Maar wij worden een beetje moe van de vrachtwagenchauffeurs die toch vaak echt heel dicht op "onze" trailers zitten, ik had het gisteravond weer, op dezelfde weg waar deze topic over gaat!
Ik denk dan lazer op , waarom moet je zooooo dicht op mijn trailer , en dus paard, moet zitten, hou afstand!
Wij trailerrijders grijpen deze incidenten niet zomaar uit de lucht! En ja ik weet dat ook vrachtwagenchauffeurs het druk hebben, maar dat maakt nog niet dat er allerlei handelingen naast het besturen van je vrachtwagen geoorloofd is!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:57

Volvolady schreef:

Gut gut wat een lange tenen.
Ook ik ben chauffeur van beroep en het is dus mijn eigen constatering dat véél mensen niet bezig zijn met waar ze mee bezig moeten zijn in het verkeer. En voor een beroeps chauffeur vind ik dat extra kwalijk. Zo heilig zijn die helaas ook niet altijd (meer. )

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:08

corine1981 schreef:
Volvolady schreef:

Gut gut wat een lange tenen.
Ook ik ben chauffeur van beroep en het is dus mijn eigen constatering dat véél mensen niet bezig zijn met waar ze mee bezig moeten zijn in het verkeer. En voor een beroeps chauffeur vind ik dat extra kwalijk. Zo heilig zijn die helaas ook niet altijd (meer. )

Volvolady heeft ook echt gisteren speciaal een account aangemaakt om hierop te reageren? >;)

www.MelanievandeBunt.com Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid | Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019
Jimmy/Tommy 2 span: Drs ZZ+32 | Vdh Z+3
Jimmy | Tommy | Herbie | Carlin | Charlie | Matcho | Santos

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie