Dinsdagmorgen werd pony Crystal van de Sunshine Riding School in het Engelse Luton gewond gevonden. De pony heeft brandwonden van sigaretten en is geslagen met takken. Kimberly McGuinness, de manager van de manege, beschrijft de indringers die dit gedaan hebben als ‘psychopaten’.
McGuinness vertelde dat ze eerst dacht dat de 10-jarige merrie schuurplekken had van haar tuig. ‘Ik wilde de verzorgers al gaan aanspreken toen ik me realiseerde dat dat er nog een zelfde plek aan de andere kant zat, en nog twee bij haar ogen en een op haar kont. Allemaal perfect rond. Ik heb de dierenarts meteen gebeld.’
Naast de brandwonden was ook te zien dat Crystal is geslagen met takken. ‘We konden haar rechterkant niet aanraken’, zei McGuinness. ‘Ze is links kreupel. We denken dat dit komt omdat ze zichzelf probeerde te verdedigen terwijl ze werd geslagen met stokken op haar buik en achterhand. Het is gewoon gruwelijk.’
McGuinness legt uit dat Crystal die nacht buiten stond, in een afgezonderd weiland, omdat het paard in de stal naast haar de stalmuur kapot had geschopt en dit gerepareerd moest worden.
Ze hebben takken en iets wat op een sigaret lijkt gevonden in het weiland waar Crystal stond. Deze vondsten zijn overgedragen aan de politie voor DNA onderzoek.
Crystal krijgt wat dagen vrij om bij te komen in de hoop dat dit voorval haar vertrouwen in de mens niet te veel geschaad heeft. Crystal is een lieve pony waar de bange en teruggetrokken ruiters altijd op mogen rijden.
McGuinness heeft de politie verteld dat zij de daders wil laten vervolgen en waarschuwt iedereen om goed op te letten.
Ik word zo verdrietig van de wereld. Hopelijk blijft de pony inzetbaar, zeker voor bange ruiters.
Pepperrr
Geplaatst: 06-07-17 15:26
Gadverdamme wat word ik toch kotsmisselijk van die mensen die dit doen...
Woodwick
Geplaatst: 06-07-17 15:27
Dit soort dingen maken me altijd zo kwaad. Waarom zou je zoiets doen, verschrikkelijk gewoon Hopelijk gaat het snel de goede kant weer op met het paardje! En zodra ze de daders krijgen hetzelfde met hun doen, weten ze ook hoe het voelt..
mairead
Geplaatst: 06-07-17 15:29
Wie doet er nou zoiets?
En als personen een willekeurige pony al zo behandelen, wat zullen ze dan hun vriendin (of vriend) thuis al niet aan kunnen doen?