Bokt community

Het veulen van ivy_power89.
Deze maand in Bokkers Vertellen is bokker ivy_power89 aan het woord. Vorig jaar kocht zij in Barcelona een barock pinto merrie inclusief diepvrieszaad van de prachtige hengst Bellman BP12. Op zichzelf al een bijzonder verhaal, maar daar komt nog een schepje bovenop. Zij besloot haar veulen te vernoemen naar de Harvey Specter uit de serie Suits. Via Facebook kwam dit bij familie van dé Harvey Specter, acteur Gabriel Macht, terecht. De familie van de acteur vond het zo leuk dat zij haar veulen naar hem vernoemd heeft dat ze onlangs zelfs post van hen ontving!
'Laat ik maar even bij het begin beginnen.
Vorig jaar Juni ben ik naar Barcelona geweest om daar mijn huidige merrie Lykke von Cisco te bekijken en eventueel aan te kopen. Ik had mijn eigen merrie net verkocht en per toeval heb ik Lykke op facebook voorbij zien komen. Lykke is een barock pinto merrie, en omdat ik destijds zelf al een barock pinto hengst had, was ik als liefhebber meteen verliefd.
De eigenaren van Lykke waren ook in bezit van een barock pinto dekhengst, namelijk Bellman BP12. Ik heb natuurlijk een half uur mogen rond rijden op lykke en heb de dag afgesloten met een half uur genieten op Bellman. Wat een machtig paard! De deal die wij voorafgaand gemaakt hadden betrof aankoop van de merrie, met diepvries rietjes van Bellman. Eigenlijk was dit voor mij een droom combinatie. Lykke is gefokt in Noorwegen, haar vaderlijn was vrijwel niet te vinden in Nederland, en Bellman zelf was ook nog niet gebruikt in Nederland, terwijl deze hengst binnen het stamboek de hoogste punten had en ook hele goede veulens gaf.
Die zelfde avond heb ik de koop rond gemaakt en een week later stond Lykke al in Nederland.
De rietjes van Bellman waren 3 dagen eerder al bij mijn dierenarts afgeleverd.
Lykke was nog geen 24 uur in Nederland toen ik opmerkte dat zij hengstig leek. Dus naar de DA waar zij dezelfde avond nog geïnsemineerd is. Iets met een onderbuik gevoel…….. 10 dagen later stond zij wederom onwijs hengstig in het land, dus weer naar de DA. Die vond het vrij bijzonder, maar Lykke had alweer een mooi ei zitten en 2 dagen later is zij weer geïnsemineerd. Toen na 18 dagen bleek dat zij hartstikke drachtig was, kon mijn geluk niet op en begon het lange wachten.
Ik heb Lykke begin Februari naar bokker Joto gebracht. Omdat de periode waarin het veulen zou komen voor mij ook zo ontzettend druk zou zijn, dat ik het in goed vertrouwen uit handen heb gegeven.
Lykke heeft ons onwijs voor de gek gehouden, geen melk, geen tekenen van onrust. Ze stond nog rustig te eten toen ik op 26 mei rond 18.15 uur op de webcam keek, en om 18.30 uur belde Jolise dat de voeten er al uit staken.
Ik ben toen gestopt bij een tankstation (ik zat al in de auto voor een andere afspraak) en heb de geboorte zo toch nog kunnen zien.
Daar werd mijn droom geboren, een zwart bonte hengst met een bloed mooie kop.
Mijn geluk kon niet meer op, hij was alles wat ik wilde, wat was ik blij!

De gesigneerde kaart van de acteur Gabriel Macht.
Toen wij de rietjes van Bellman ontvingen, heb ik met mijn man afgesproken dat als het een hengst zou zijn, hij Harvey Specter zou gaan heten. 2017 was het jaar waarin de veulens met een H moesten beginnen, en wij waren grote fan van de serie “Suits” dus dat besluit was snel gemaakt.
Wat ik nooit had verwacht is dat door een aankondigingen op facebook via via het bericht van de geboorte van Harvey Specter, bij de familie van de echte Harvey Specter (acteur Gabriel Macht) terecht is gekomen.
Ik ben vervolgens benaderd door de oom van Gabriel Macht, welke mij weer door verwees naar de moeder van Gabriel Macht. Ik moest toch wel even mijzelf knijpen toen ik foto’s doorstuurde naar de moeder van Dé Harvey Specter.
Ik ben niet een extreem wanhopige fan, dus ik was ook niet van plan om hun te bestoken met allerlei vragen en liefdes verklaringen, maar ik vond dit wel echt zo ontzettend leuk!
De tijd ging voorbij, er kwam de vraag of ik hun op de hoogte wilde houden van het opgroeien van mijn Harvey en daarna viel het stil.
Tot ik vorige week een pakketje uit Amerika ontving, met een gesigneerde foto van Gabriel Macht en 2 brieven erbij gevoegd.
Ja toen kon ik wel zeggen dat ik best een beetje trots was, het is niet iets wat je dagelijks gebeurd!
Ik had ook never nooit verwacht dat het geven van een naam aan een veulen zo’n wending kon krijgen!
Harvey mag komende tijd nog even genieten in Drenthe, we gaan waarschijnlijk nog naar de keuring, waarna hij een paar jaar de tijd krijgt om op te groeien tot een grote stoere kerel. En dan ga ik zien wat de tijd ons verder gaat brengen, als hij zich goed ontwikkeld dan bieden we hem nog aan op de hengstenkeuring over 3 jaar.
Maar eerst zorgen dat het een grote knappe kerel gaat worden!'