Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxShetLover schreef:Aii, dat is hier een dorp verder gebeurd. Beterschap voor beide!
Iemand die ik ken was ook een keer aan het mennen toen de paarden aan de kletter gingen en ze is blijven zitten. Kar sloeg om en ze is meters meegesleurd, ze kon pas later loslaten. Ik zou dan toch liever eerder eraf springen.
karuna schreef:Je hebt wel snelsluitingen maar dan moet je eerst bij de zweng komen om die los te krijgen. Tenzij je stuntman of vrouw bent niet aan te raden. Het is idd een no go om als koetsier je kar te verlaten. Maar als het echt helemaal mis dreigt te gaan en je kan kiezen samen met je paard verongelukken of alleen paard denk ik dat ik toch kies om zelf kans te hebben te overleven.
Maar zou gezien de locatie en de huifkarsoort misschien huurmateriaal kunnen zijn.
Kuggur schreef:Saddlechariot is zo gemaakt, maar gewicht is een beperkende factor in wat los kan bij nood en tegelijk wel alles vast houd als nodig. Rolweerstand chariot ligt onder de 25kg (anders breken de zekeringen in je tuig, aangezien tuig/kar ontworpen zijn om de klappen op te vangen bij problemen), maar huifkar weegt fors meer en ook de rolweerstand (dus hoeveel trekkracht is nodig om ding in beweging te zetten) is flink meer.piezze schreef:Dat gaat niet zo genakkelijk. Paard zit niet met 1 riempje aan de kar vast, zeg maar.
Okay, ik dacht dat er een soort verbinding in zat die met één handgreep in nood het paard los kan maken.
Maakt mennen nog linker dan ik al dacht