Doorgeefstokje van de maand juli: MartineC1711

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Doorgeefstokje van de maand juli: MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 13:19

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Martine met haar haflinger.

Afgelopen maand gaf Mirranda het stokje door aan MartineC1711 voor de 10 vragen. Ben je benieuwd naar haar eerste Bokt bericht of naar haar vroegere penny gedachtes? Lees dan vooral verder!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Na wat speurwerk zag ik dat ik mezelf op 23 februari 2010 heb geregistreerd om 11.30 uur. Nu ruim 7 jaar geleden dus, al lijkt het veel langer!! Het moment weet ik nog wel (onder werktijd, foei!), na jaren van meelezen toch maar de stap gezet om ook te registreren. De precieze reden weet ik dan weer niet meer want ik zag dat mijn eerste bericht dateert van ruim 2 maanden later…

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
MartineC1711 schreef:
Ik had echt geen idee dat dit zo duur zou zijn!!
Ik geloof dat wij alleen zand hebben gestrooid.. maarja dat is na regen dan ook echt een blubberparadijs! :Y)

Dat bericht heb ik dus geplaatst op 29 april 2010 en ging over de aanleg van een rijbak. Ik weet nog dat we toen een soort van rijbak/paddock hadden maar dat die vaak meer water dan zand bevatte.. := En ik een goedkope oplossing zocht om hem beter te krijgen. Uiteindelijk is daar niks van terecht gekomen en hebben we nu een hele nieuwe rijbak die wél goed is..

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten
ik denk een 6,5.. Ik heb wat berichten teruggelezen en zie wel wat penny-reacties maar niet echt iets om me voor te schamen volgens mij!

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Volgens mij ben ik niet heel bekend op bokt, ik plaats niet veel maar lees wel veel mee. Áls ik dan eens wat plaats dan is het voornamelijk in topics over haflingers.. Toen ik nog naar de ZomerInstructieweken in Ermelo ging zat ik ook wel veel in die topics maar verder ben ik vrij stil..

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Een mooi tijdverdrijf en goed bereikbaar forum met ervarings”deskundigen”..
Ik vind het leuk en leerzaam om te lezen hoe anderen dingen ervaren en pik daar weer dingetjes uit voor mezelf.. Reviews van producten en diensten zoek ik vaak wel op. Ook in de tijd dat mijn pony ziek was en niemand echt wist wat ze mankeerde heb ik wel wat tips van Bokt gebruikt en ben ik veel wijzer geworden wat paardenwelzijn en –gezondheid betreft. Verder leest het gewoon lekker weg op de momenten dat ik WOG (werk ontwijkend gedrag) heb :Y)

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Jaaa zeker! Ik ben denk ik wel redelijk penny geweest.. Heb zo lang ik me kan herinneren een verzorgpony gehad en was altijd wel op zoek naar meer pony’s om te verzorgen! Zo heb ik menig briefje bij stallen achtergelaten maar uiteindelijk is het bij de eerste pony gebleven en die verzorg ik dus nog steeds! Ze wordt volgend jaar 30 en inmiddels staat mijn eigen merrie bij haar op stal, ik ben dus nooit meer weggegaan :+)
Ook hing mijn kamer vroeger vol met paardenposters en was ik ieder vrij uurtje bij mijn verzorgpony of op de manege te vinden..
Afbeelding

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou ik minder tijd willen besteden aan werk en meer aan hobby. Mijn ideale baan lijkt me dan ook in een ruitersportzaak (dat is redelijk penny zeker? :Y) ) en daarnaast genoeg tijd over te houden om wat meer te kunnen rijden en misschien wel meerdere paarden te hebben. Ook hoop ik in de dressuur zo ver mogelijk te komen met mijn haflinger merrie en wie weet eens een veulen met haar te fokken. Alles bij elkaar geen hele grote veranderingen eigenlijk maar ik ben dan ook zeker tevreden met alles wat ik nu heb!

8. Ben je ooit bewust gevallen voor een haflinger en met welk doel is dat geweest. Had je ooit gedacht op Z niveau te starten en zou je, als je ooit weer voor de keuze zou staan, toch weer voor een haflinger gaan?
Nou ik ben niet echt bewust gevallen voor de haflinger eigenlijk.. Ik ben er een soort van ingerold. De eigenaresse van mijn verzorgpony wilde graag zelf weer gaan rijden en kocht een haflinger merrie (geen idee waarom eigenlijk). Zodoende ben ik besmet geraakt met het haflingervirus en dat is nooit meer over gegaan! Ik weet ook niet goed of dat ooit nog over zal gaan, aan de ene kant kijk ik weleens stiekem naar van die mooie damespaardjes met een fijn koppie en swingende beentjes maar aan de andere kant ben ik super blij met mijn alleskunner en zou ik de gezelligheid van de haflingerevenementen niet willen missen! Daarnaast vind ik het juist een uitdaging om met een haflinger zo ver mogelijk te kunnen komen, júíst omdat ze niet het standaard dressuurpaard zijn.. Ik heb dan ook nooit durven dromen om Z te starten met haar, dat moet ik eerlijk toegeven! Onze rijcarrière is nooit van een leien dakje gegaan door haar gezondheid en omdat ze echt niet de makkelijkste is om te rijden. Ik geniet dus van iedere wedstrijd die we rijden en zie wel waar het schip strandt! Voorlopig lijkt het Z1 nog niet ons eindstation te zijn in ieder geval..

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Aan mijn vriendin en steun bij wedstrijden Floortje2002 met haar geweldige zwarte reus met een klein hartje..

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
We kennen elkaar natuurlijk al een tijdje en ik ben wel benieuwd wat je dromen zijn met Dyberlino? Welke doelen zouden jullie nog eens willen behalen? En welke dingen zou je anders doen dan je nu gedaan hebt?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:14

Superleuk stukje Martine ;)

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:15

Heel leuk om wat meer te weten te komen over een minder-bekende-bokker (zoals de meesten van ons :j)

Mooie uitstraling heeft je haflinger: enerzijds blij en geconcentreerd aan het werk, maar volgens mij zie ik toch ook duidelijk iets boevigs :D

Pferdchen

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:36

Inderdaad, heel leuk om te lezen. Het WOG is erg herkenbaar...

Martine_Levi

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:27

Bedankt! :D :o
@Selima; het kan inderdaad best een boefje zijn! Maar altijd een lief boefje <3

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:00

Martine! Leuk stukje! Haha ik zal alvast eens nadenken wat ik zal gaan typen.