Toytown van Zara Tindall overleden

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Toytown van Zara Tindall overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-17 13:02 Tip de Nieuwsredactie

Bokt.nl / BBC News
In memoriam

Afbeelding
Zara Tindall en Toytown. Foto door Henry Bucklow.

Zara Tindall’s paard Toytown is om medische redenen ingeslapen op 25-jarige leeftijd.

Tindall (de kleindochter van de koningin) en Toytown wonnen individueel goud in de Eventing bij de European Eventing kampioenschappen in 2005 en de World Equestrian Games in 2006. Sinds 2011 was Toytown met wedstrijdpensioen.

‘Het breekt mijn hart dat ik afscheid moest nemen van mijn beste vriend en het paard van mijn leven, Toytown. Hij was de meest geweldige atleet met het grootste hart’, zo luidt het statement van Tindall. ‘Hij maakte mijn carrière en ik kan niet dankbaarder zijn voor de geweldige tijd die we samen hebben gehad. Ik zal je voor altijd missen.’

Ze kocht Toytown als zevenjarige in 1999, maar blessures van het paard zorgden ervoor dat ze in 2004 en 2008 niet deel konden nemen aan de Olympische Spelen. Toch wonnen ze in 2005 zowel individueel en teamgoud op de Europese kampioenschappen, gevolgd door individueel goud en teamzilver een jaar later en teamgoud in 2007.

Tindall’s man en voormalig rugbyspeler zegt op Twitter: ‘Verdrietig om vaarwel te zeggen tegen onze grote man vandaag, hij was een groot deel van ons leven met zoveel hoogtepunten!'

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie