[VIDEO]Onduidelijkheid over verkeersborden voor ruiters

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Nieuwsredactie

[VIDEO]Onduidelijkheid over verkeersborden voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 19:30 Tip de Nieuwsredactie

*bokt / omroep gelderland
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers
Afbeelding

In de gemeente Zaltbommel is onduidelijkheid ontstaan over nieuwe verkeersborden in natuurgebied Munnikenland bij slot Loevestein. De bordencombinatie betekent dat hier geen ruiters naar binnen mogen, echter is dit bijna niemand duidelijk.

Geen fout
Tijd voor wat opheldering. Verkeerswethouder Han Looijen legt uit dat er geen fout is gemaakt. Ruiters horen volgens de wetgeving bij een landbouwvoertuig. Het bord met de ruiter en een rode rand eromheen is volgens de wethouder geen officieel verkeersbord meer.

Niet aansprakelijk
De bordencombinatie staat bij twee wildroosters die de runderen en paarden in het natuurgebied moeten houden. Voor ruiters zijn de wildroosters niet te gebruiken. Mocht een ruiter onverhoopt toch met zijn paard in het wildrooster belanden, dan is Zaltbommel juridisch niet aansprakelijk, legt Looijen uit.

De uitleg
En dan de uitleg volgens de website van de gemeente Zaltbommel:

Het bovenste bord betekent dat ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 kilometer per uur en brommobielen, fietsen en gehandicaptenvoertuigen er niet in mogen. Op dit bord vallen ruiters dus onder landbouwvoertuigen (icoontje van de tractor).

Op het onderste bord betekent de tractor 'voertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u' en staat de tractor wél alleen voor landbouwvoertuigen en niet voor de bredere categorie. Zo ook voor de fiets en de brommer. De twee borden betekenen samen: ruiters mogen hier niet in.

Omdat de borden toch wat omslachtig kunnen overkomen, is nu ook het onofficiële bord met de ruiter te paard bij de wildroosters geplaatst.

Ibbel

Re: [VIDEO]Onduidelijkheid over verkeersborden voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:48

Hi-la-risch :+ Hoe bedenk je het...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:55

OMG dat snapt toch niemand. Ik zie een bord Verboden in te rijden voor tractors, fietsers en bromfietsers met uitzondering van tractors, fietsers en bromfietsers. :D
Zet dan een bord neer Verboden voor Ruiters.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:55

Omg dat snapt toch geen hond!

Nature horse paradise in Zeewolde heeft plekjes vrij! Meer info via pb of kijk op http://www.naturehorseparadise.com

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:03

Tot zover de eenduidigheid van symbolen :') Wat een grap

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:12

Ja, dat is een heel helder bord.
Echt.
8)7

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:17

Huh dus op het bovenste bord staat de tractor wel voor paarden, en op het onderste bord opeens niet meer? Heel logisch ja. :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:18

Wow ik heb inmiddels 3x de uitleg gelezen maar het blijft abracadabra voor mij.

Doe niet zo ingewikkeld en plaats er een bord bij ruiters niet toegestaan...

plp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:37

Haha dat meen je niet. Dat snapt toch niemand.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:40

Tsja ik als scootmobieler mag er kennelijk wel in of toch niet of wel? :o? Dit begrijpt toch geen mens meer? En als normale auto mag je hier dus wel in.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man, STROOIGOED

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:43

Een bordje "verboden voor ruiters" was te simpel gedacht? 8)7

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:46

Uh maar de bovenste is een gebodsbord voor trekkers etc, en daar onder staat dat t weer is uitgezonderd voor dezelfde voertuigen als t gebodsbord _O-

Met andere woorden totaal niet te begrijpen, ik zou er niet uit halen dat t een verbod is voor ruiters :=

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:47

mirjamalvaro schreef:
Huh dus op het bovenste bord staat de tractor wel voor paarden, en op het onderste bord opeens niet meer? Heel logisch ja. :o?

NathalietjeB schreef:
Uh maar de bovenste is een gebodsbord voor trekkers etc, en daar onder staat dat t weer is uitgezonderd voor dezelfde voertuigen als t gebodsbord _O-

Met andere woorden totaal niet te begrijpen, ik zou er niet uit halen dat t een verbod is voor ruiters :=

Dit inderdaad! :D Gevalletje van niet willen toegeven dat ze een fout hebben gemaakt :+
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 08-06-17 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:47

Haha lekker vaag :+ Dat hetzelfde trekkersymbool op 2 verschillende borden wat anders kan betekenen.. :?
Al moet je ook niet met je paard over het wildrooster willen maar dat terzijde..

¤ You can close your eyes
for things you don't want to see,
but you can't close your heart
for things you don't want to feel ¤

.
http://www.bokt.nl/tools/timeout.php
♡♥♡♥♡♥ ~Ovide~ ♥♡♥♡♥♡
Sinds 29-11-2015 van mij <3

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:14

Nou, dit is toch het toppunt van duidelijkheid jongens. Ik snap niet dat jullie dit niet negrijpen.

Nee maar even serieus. Wtf heeft die ontwerpen gesnoven. _O-

Zoals mijn Poolse collega zou zingen:

[o]

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 07:15

Goh en ik dacht dat in België sommige verkeersborden elkaar al tegen spreken. Mag je daar nu met een tractor in of niet? Rood is nog altijd een verbodsbord volgens mij. Wie heeft dat in godsnaam bedacht. Zullen de boeren lekker blij mee zijn. :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 07:19

Ik dacht eerst dat dit bord een voorbeeld foto was van een onduidelijke grappige situatie maar het gaat dus ook echt om deze borden??

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:01

Maar sinds wanneer is een ruiter een landbouwvoertuig? 8)7 8)7

In the circle of life, you should never take more than you need....................

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:30

Dat zou ik nu zelf ook nooit bedacht hebben dat je als ruiter een landbouwvoertuig bent.
En dan zeggen ze dat Belgen gek zijn :D

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:32

Erg duidelijk dit 8)7

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

Strooigoed

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:54

Citaat:
De uitleg

Het bovenste bord betekent dat ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 kilometer per uur en brommobielen, fietsen en gehandicaptenvoertuigen er niet in mogen. Op dit bord vallen ruiters dus onder landbouwvoertuigen (icoontje van de tractor).

Op het onderste bord betekent de tractor 'voertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u' en staat de tractor wél alleen voor landbouwvoertuigen en niet voor de bredere categorie. Zo ook voor de fiets en de brommer. De twee borden betekenen samen: ruiters mogen hier niet in.

Hmm, een paard in volle galop kan volgens mij wel een hogere snelheid halen dan 25 km/u. En ik ben me nog niet bewust van een algemeen geldende snelheidsbeperkende regel voor galopperende paarden.
Is dan de conclusie dat je er wel in mag met een galopperend paard? :)*

De lieve <:) laat je weer genieten; Iedereen houdt wel van zoet; Dus geven de :D{ :D{; [&] [&] en strooigoed!

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:09

Roodvos schreef:
Citaat:
De uitleg

Hmm, een paard in volle galop kan volgens mij wel een hogere snelheid halen dan 25 km/u. En ik ben me nog niet bewust van een algemeen geldende snelheidsbeperkende regel voor galopperende paarden.
Is dan de conclusie dat je er wel in mag met een galopperend paard? :)*

Bijna, je mag erin met een paard die niet sneller mag/kan dan 25 km/uur :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:46

Nou ben ik benieuwd waar in de verkeersregels staat dat een paard op het ene icoon gezien moet worden als landbouw voertuig en op het andere juist weer niet.

Ook interessant in het kader van het aanvragen van de bouw van een schuur, niet voor je paard als stal, nee, voor het neerzetten van een landbouw voertuig...

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:20

Angela schreef:
Nou ben ik benieuwd waar in de verkeersregels staat dat een paard op het ene icoon gezien moet worden als landbouw voertuig en op het andere juist weer niet.

Het bovenste bord is altijd (in ieder geval in die 30 jaar dat ik een rijbewijs heb)al een gebod voor ruiters geweest. Maar dat dan het bord eronder ruiters juist weer niet bedoelt maakt de boel inderdaad erg verwarrend

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:23

Angela schreef:
Ook interessant in het kader van het aanvragen van de bouw van een schuur, niet voor je paard als stal, nee, voor het neerzetten van een landbouw voertuig...

Ook leuk met de buren.
Uw paard /3 stinkt!
Paard :? . Nee hoor, dat is een landbouwvoertuig :j .

Enneh, dames, willen jullie gebod (blauw bord witte rand = iets wat je MOET doen) niet verwarren met verbod (wit bord rode rand = iets wat niet mag). :)

De lieve <:) laat je weer genieten; Iedereen houdt wel van zoet; Dus geven de :D{ :D{; [&] [&] en strooigoed!

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]