Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hoe bedenk je het...
Wat een grap
mirjamalvaro schreef:Huh dus op het bovenste bord staat de tractor wel voor paarden, en op het onderste bord opeens niet meer? Heel logisch ja.
NathalietjeB schreef:Uh maar de bovenste is een gebodsbord voor trekkers etc, en daar onder staat dat t weer is uitgezonderd voor dezelfde voertuigen als t gebodsbord![]()
Met andere woorden totaal niet te begrijpen, ik zou er niet uit halen dat t een verbod is voor ruiters
Gevalletje van niet willen toegeven dat ze een fout hebben gemaakt

Citaat:De uitleg
En dan de uitleg volgens de website van de gemeente Zaltbommel:
Het bovenste bord betekent dat ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 kilometer per uur en brommobielen, fietsen en gehandicaptenvoertuigen er niet in mogen. Op dit bord vallen ruiters dus onder landbouwvoertuigen (icoontje van de tractor).
Op het onderste bord betekent de tractor 'voertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u' en staat de tractor wél alleen voor landbouwvoertuigen en niet voor de bredere categorie. Zo ook voor de fiets en de brommer. De twee borden betekenen samen: ruiters mogen hier niet in.
Roodvos schreef:Citaat:De uitleg
En dan de uitleg volgens de website van de gemeente Zaltbommel:
Het bovenste bord betekent dat ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 kilometer per uur en brommobielen, fietsen en gehandicaptenvoertuigen er niet in mogen. Op dit bord vallen ruiters dus onder landbouwvoertuigen (icoontje van de tractor).
Op het onderste bord betekent de tractor 'voertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u' en staat de tractor wél alleen voor landbouwvoertuigen en niet voor de bredere categorie. Zo ook voor de fiets en de brommer. De twee borden betekenen samen: ruiters mogen hier niet in.
Hmm, een paard in volle galop kan volgens mij wel een hogere snelheid halen dan 25 km/u. En ik ben me nog niet bewust van een algemeen geldende snelheidsbeperkende regel voor galopperende paarden.
Is dan de conclusie dat je er wel in mag met een galopperend paard?
Angela schreef:Nou ben ik benieuwd waar in de verkeersregels staat dat een paard op het ene icoon gezien moet worden als landbouw voertuig en op het andere juist weer niet.

Angela schreef:Ook interessant in het kader van het aanvragen van de bouw van een schuur, niet voor je paard als stal, nee, voor het neerzetten van een landbouw voertuig...
stinkt!
. Nee hoor, dat is een landbouwvoertuig
.