Glock nu ook mede-eigenaar KWPN hengst Dream Boy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Glock nu ook mede-eigenaar KWPN hengst Dream Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 11:00

*ghpc
Transfer

Afbeelding
Dreamboy met Gerdine Maree, foto door Focussed

Al sinds januari 2016 wordt de beeldschone Dream Boy (Vivaldi x Ferro) door Hans Peter Minderhoud gereden. Sinds vandaag is de negenjarige KWPN-hengst, die tot dusver helemaal in het bezit was van T.J.M. Coomans, J.T.M. Maree en Stal Brinkman, nu ook voor een deel van Glock en daardoor een vaste waarde van team Glock.

Al als zesjarige blonk deze prachtige zwarte hengst uit, onder zijn toenmalige amazone Gerdine Maree, won hij het brons op de wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden in Verden. Eén van de hoogtepunten van afgelopen jaar, waren de Nederlandse Kampioenschappen in Ermelo, waar Dream Boy, inmiddels onder ruiter Hans Peter Minderhoud, de zilveren medaille in de Lichte Tour won.

Niet alleen in de sport, maar ook in de fokkerij weet Glock's Dream Boy te overtuigen. In 2016 namen elf van zijn dochters deel aan de nationale merriekeuring, waaronder vier provinciale kampioenes en twee reserve-kampioenes. Ook bij de KWPN-hengstenkeuring wist een zoon van Dream Boy de reservekampioentitel mee naar huis te nemen. Vijf van zijn nakomelingen stonden bovendien in de VSN-finale (Verenigde Sportpaardenhandel Nederland) in de top-tien.

"Dream Boy voldoet aan alle voorwaarden voor een Grand Prix paard. Hij heeft een enorm talent, ongelofelijke ambitie en een geweldig karakter. Wat een heerlijke dag! Ik ben zo gelukkig, dat hij bij ons blijft", aldus Hans Peter Minderhoud.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:56

Heel leuk voor HPM natuurlijk, wat ik me dan wel afvraag; Hoe kan een paard nou een ongelooflijke ambitie hebben? >;)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:16

__elise__ schreef:
Heel leuk voor HPM natuurlijk, wat ik me dan wel afvraag; Hoe kan een paard nou een ongelooflijke ambitie hebben? >;)

Ik denk dat hij meer iets bedoeld in de richting van leergierig en het snel oppakken van nieuwe onderdelen? Maar dat is slechts mijn interpretatie :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:27

__elise__ schreef:

Dat het paard wil werken!!

Electra63

Re: Glock nu ook mede-eigenaar KWPN hengst Dream Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:15

Ik kreeg vorig jaar tijdens HK Den Bosch echt kippenvel van Dream Boy <3

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:44

Erg leuk dat hij bij HP blijft.

Ik heb een nakomeling van hem en ben er heel blij mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:24

Wat een knappert <3

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:35

Electra63 schreef:
Wat een knappert <3

Dank je :o