Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9469
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:26

GabberGill schreef:
Morganlefay schreef:
Enne GabberGill ooit stierenvechten gezien of hoe er met ons (slacht)vee wordt omgegaan???

Kijk ik niet naar, maar daarin is mijn mening ook dat het respect in spanje zeer laag naar de dieren is. Hier in Nederland ook nog steeds. Hoor je mij zeggen dat alleen.de Chinezen erg laag scoren voor diervriendelijkheid?

Hóóó! Ik woon in spanje en ik raad je nu écht dringend aan je meer te verdiepen in hoe de zaken er daadwerkelijk aan toe gaan. In spanje bestaan een aantal absurde tradities. Tradities die steeds minder publiek trekken. Nederland heeft ook een aantal vreemde dingen m.b.t dieren die een spanjaard nooit zal begrijpen. De nederlandse en spaanse asiels zitten allemaal even vol. Beide landen hebben dierentuinen, manegepaarden en zwerfdieren. Ga jij maar eens vertellen wie het het beste/slechtst doet. Denk na voordat je roept.

GabberGill

Berichten: 5836
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:29

Palmera schreef:
Hóóó! Ik woon in spanje en ik raad je nu écht dringend aan je meer te verdiepen in hoe de zaken er daadwerkelijk aan toe gaan. In spanje bestaan een aantal absurde tradities. Tradities die steeds minder publiek trekken. Nederland heeft ook een aantal vreemde dingen m.b.t dieren die een spanjaard nooit zal begrijpen. De nederlandse en spaanse asiels zitten allemaal even vol. Beide landen hebben dierentuinen, manegepaarden en zwerfdieren. Ga jij maar eens vertellen wie het het beste/slechtst doet. Denk na voordat je roept.


Rustaaaaaaagh ik was nog aan het typen.

GabberGill

Berichten: 5836
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:32

Staat nog niet helemaal zoals ik bedoel maar mijn handen beginnen te slapen. Het is dis lichtelijk kort door de bocht.

tamary

Berichten: 29207
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 02:31

Meer dan een beetje, bedenk je ook dat de reden dat wij er van horen is dat er mensen in het land zelf! absoluut tegen dit hele gebeuren zijn. En dat staat ook al in het artikel, het zijn Chinezen die het deden en Chinezen die het tegen hielden. Als die allemaal hetzelfde dachten als jij beweerd, dan hadden die echt niet ingegerepen.

Elisa2

Berichten: 37477
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:17

Afschuwelijk..arm dier..in het "wild" zou hij in ieder geval nog kans hebben gehad om te vluchten.

GabberGill

Berichten: 5836
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:14

Ik bedoel meer dat het daar allemaal nog door de vingers gezien wordt. Dat zou hier niet kunnen. Stierengevechten worden in spanje door de vingers gezien en dat zouden we hier ook niet doen. Het staat er ook erg kort door de bocht en bedoel het ook niet naar elke chinees of spanjaard of iemand uit frankrijk. We hebben overal ellende wat dieren betreft alleen het ene land is strenger in zijn regels wat dieren betreft dan het andere land.

Ragdollcat
Berichten: 14677
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:28

De tijgers moeten ook eten en het vlees moet ergens vandaan komen.......maar het is walgelijk dat het op deze manier is gegaan.

En dat zou ook niet mogen gebeuren in gevangenschap en of door een mens gehouden dieren.
Als je vlees gaat voeren, dan voer je vlees of een dier dat tevoren snel en vakkundig is gedood.

In China geven ze heel vaak levende geiten, schapen, kippen, paarden, koeien aan de roofdieren.

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:49

Gewoon even een vraag uit interesse.. Ik heb niet heel veel verstand van reptielen o.i.d., maar die worden hier in Nederland toch ook met levende muizen, konijnen of cavia's gevoerd? En ook in een hok zonder vluchtmogelijkheid, dus dat is naar mijn idee vergelijkbaar.
Heb het filmpje niet gekeken en ik hoef het ook niet te zien, walgelijk. Arme ezel, wat zal die bang zijn geweest.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:53

Vreemd dat de nieuwsredactie een gruwelijk filmpje mag plaatsen. (hoef je als gewoon lid niet te proberen) Voegt niets toe.... beschrijving is al gruwelijk genoeg.... :r

Zoolgangster

Berichten: 9703
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:58

Riraito schreef:
Dieren in het wild sterven ook niet pijnloos. Maar wanneer je dieren houdt, moet je onnodig lijden voorkomen. Ze hadden de ezel eerst moeten slachten...


Tijgers in het wild leren van hun moeder hoe ze dieren moeten doodmaken. En ja, dat gaat niet altijd even netjes, maar zoals het in deze dierentuin gaat is onnodig wreed, dus inderdaad, ze hadden die ezel eerst moeten doden.

GabberGill

Berichten: 5836
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:09

SaraViavia schreef:
Gewoon even een vraag uit interesse.. Ik heb niet heel veel verstand van reptielen o.i.d., maar die worden hier in Nederland toch ook met levende muizen, konijnen of cavia's gevoerd? En ook in een hok zonder vluchtmogelijkheid, dus dat is naar mijn idee vergelijkbaar.
Heb het filmpje niet gekeken en ik hoef het ook niet te zien, walgelijk. Arme ezel, wat zal die bang zijn geweest.

Mensen die ik ken met een reptiel geven diepvriesvoer. Doen het in de magnetron zodat het reptiel het toch wilt eten.

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:10

GabberGill schreef:
SaraViavia schreef:
Gewoon even een vraag uit interesse.. Ik heb niet heel veel verstand van reptielen o.i.d., maar die worden hier in Nederland toch ook met levende muizen, konijnen of cavia's gevoerd? En ook in een hok zonder vluchtmogelijkheid, dus dat is naar mijn idee vergelijkbaar.
Heb het filmpje niet gekeken en ik hoef het ook niet te zien, walgelijk. Arme ezel, wat zal die bang zijn geweest.

Mensen die ik ken met een reptiel geven diepvriesvoer. Doen het in de magnetron zodat het reptiel het toch wilt eten.


Hm oké, ja ik ken iemand met een slang en weet dat ze regelmatig levende muizen koopt. Weet niet hoe die vervolgens gevoerd worden, maar verwacht eigenlijk ook levend.

Ragdollcat
Berichten: 14677
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:12

SaraViavia schreef:
Gewoon even een vraag uit interesse.. Ik heb niet heel veel verstand van reptielen o.i.d., maar die worden hier in Nederland toch ook met levende muizen, konijnen of cavia's gevoerd? En ook in een hok zonder vluchtmogelijkheid, dus dat is naar mijn idee vergelijkbaar.
Heb het filmpje niet gekeken en ik hoef het ook niet te zien, walgelijk. Arme ezel, wat zal die bang zijn geweest.



Er worden inderdaad weleens levend dier gevoerd aan de reptielen, maar ze slaan vaak snel toe en dat doen ze meestal bij de dieren die er snel raad mee weten.

Maar hier gaat het om een ezel dat onnodig lang heeft moeten lijden bij de tijgers die niet precies weten hoe te handelen. Ze hadden het tevoren vakkundig en snel moeten doden voordat het voor de tijgers gegooid werden.........of als stukken vlees.

Anoniem

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:15

Slang is wel wat anders vind ik, een slang dood vrijwel meteen en dus lijdt het dier niet heel lang. Deze ezel wel, omdat de tijgers gewoon niet weten wat ze er mee aan moeten.

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:20

amoj schreef:
Slang is wel wat anders vind ik, een slang dood vrijwel meteen en dus lijdt het dier niet heel lang. Deze ezel wel, omdat de tijgers gewoon niet weten wat ze er mee aan moeten.


Ja tuurlijk! Vind ik ook hoor, maar zoals ik al zei was het gewoon even een vraag uit interesse.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:21

Jennyj01 schreef:
Dit bewijst wel weer dat het hele fenomeen dierentuin volledig achterhaald is.

Want?
Door dierentuinen lopen er nu weer prezwalski paarden in Mongolië (oa de Praagse zoo heeft zich hier hard voor gemaakt).
Of neem de Amoer panter, waarvan er in het wild door stroperij nog ca 60 exemplaren leven. Dierentuinen proberen deze soort voor uitsterven te behoeden.

Hoe staat dat in relatie tot een levende ezel voor de tijgers gooien op deze manier?

GabberGill

Berichten: 5836
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:02

GabberGill schreef:
SaraViavia schreef:

Mensen die ik ken met een reptiel geven diepvriesvoer. Doen het in de magnetron zodat het reptiel het toch wilt eten.


Hm oké, ja ik ken iemand met een slang en weet dat ze regelmatig levende muizen koopt. Weet niet hoe die vervolgens gevoerd worden, maar verwacht eigenlijk ook levend.


Klopt, maar daarin komt het stukje weer naar voren dat een slang wel weet hoe hij het moet doen

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:39

LadyMadonna schreef:
Jennyj01 schreef:
Dit bewijst wel weer dat het hele fenomeen dierentuin volledig achterhaald is.

Want?
Door dierentuinen lopen er nu weer prezwalski paarden in Mongolië (oa de Praagse zoo heeft zich hier hard voor gemaakt).
Of neem de Amoer panter, waarvan er in het wild door stroperij nog ca 60 exemplaren leven. Dierentuinen proberen deze soort voor uitsterven te behoeden.

Hoe staat dat in relatie tot een levende ezel voor de tijgers gooien op deze manier?


Omdat een fokprogramma iets anders is als een pretpark met dieren. De prezwalski paarden lopen ook in Groningen gewoon in een natuur gebied. Dat hoeft niet in een zoo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:45

Ja leuk, laten we Amoerpanters in een natuurgebied gooien...

Maar dan ng: wat heeft het te maken met een levende ezel voor tijgers te gooien?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:50

Dat de dieren in dierentuinen zijn overgeleverd aan de hersenspinsels van "beesten". Onder het mom natuur, fokprogramma enz. Entertainment en kijkcijfers.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:52

Ik snap je niet geloof ik....

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:55

Nou dat hoeft ook niet hoor.

Palmera

Berichten: 9469
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:56

Jennyj01 schreef:
Dat de dieren in dierentuinen zijn overgeleverd aan de hersenspinsels van "beesten". Onder het mom natuur, fokprogramma enz. Entertainment en kijkcijfers.

Jenny, ik ben het gedeeltelijk met je eens. Er zijn dierentuinen waar de dieren veel te weinig ruimte en uitdaging hebben en het echt tijgertje/olifantje in kooi kijken is. Een sneue bedoening. En waar dit topic omdraait is zonodig nóg verdrietiger.

Er zijn ook dierentuinen waar de dieren alle ruimte hebben. Deze dieren kun je hoe dan ook niet meer in het wild uitzetten. En ja, er zijn terechte fokprogramma's bij. Dat een paar het slecht doen wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:57

Jennyj01 schreef:
Nou dat hoeft ook niet hoor.

:?
Tja, dan kan je ook niet discussiëren. Ik sta altijd open voor andere standpunten, maar dan moet ik wel begrijpen wat er bedoeld wordt...
Als dat te veel moeite is houdt het idd op...

Iris82

Berichten: 39857
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:57

Citaat:
Disgruntled shareholders at a zoo in China have fed a live donkey to tigers in a protest against the management.

They also planned to feed a sheep to the tigers, before security at the zoo in Changzhou, just outside Shanghai, stopped them.

The donkey’s ordeal was filmed by a member of the public and the footage has since gone viral in China.

In the video, the shareholders can be seen pushing the donkey out of the back of a truck and down a wooden ramp before it falls into a moat in the tiger enclosure. It is quickly set upon by two tigers, and struggles for about 30 minutes before dying.

Conditions in many Chinese zoos are notoriously cruel, and guests often throw food or other objects at animals. Many animals are locked in simple metal cages or placed in barren pits.

The shareholders invested in the zoo two years ago. They have received no financial returns since then after the zoo became embroiled in a lawsuit, the zoo’s management said in a statement. All of its assets were frozen by the local court, meaning they could not be sold to pay investors.

The group of shareholders believed the court and the zoo were “conspiring to cheat small investors of their investments”, the statement said.

“Since we can’t have any benefits, we thought why not feed them to the tigers, at least we can save on animal feed,” one unidentified shareholder told local media.