Ponypark Slagharen verder zonder pony's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ponypark Slagharen verder zonder pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 17:32

Financieel Dagblad
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers

Afbeelding
Foto door Amanda

Wie aan Slagharen denkt, zegt al snel ‘ponypark’. Maar het houten vakantiehuisje-met-een-pony-erbij is binnenkort verleden tijden. De dieren passen niet meer in de huidige opzet van het familiepark.
"Na de herfst stoppen we definitief met de shetlandpony’s", zegt directeur Wouter Dekkers in een gesprek met het FD. De pony’s waren al eens van het vakantiepark verdwenen, maar de vorige directeur haalde de dieren in 2014 weer terug omdat er vraag naar was.

De huidige directeur van Attractie- en Vakantiepark Slagharen zegt dat het bedrijf veel te danken heeft aan de pony's, maar de dieren dragen ook bij aan het imago waar het park nou juist van af wil: ouderwets, stoffig en oubollig. Met dat profiel redt Slagharen het niet tussen alle andere vakantieparken in de regio, die kampen met overcapaciteit en prijsdumping. Ooit waren er bijna 800 pony's op het park, nu zijn dat er nog maar 80.

Dekkers praat graag over het ‘nieuwe’ Slagharen. Zoals de bouw van bijna honderd vakantiehuizen, een project van ruim € 8 mln. Slagharen moet afrekenen met het verleden en het park moderniseren. Dekkers wijst op de bezoekersstatistieken. Die lagen lange tijd boven de één miljoen. "Maar daar zaten wel 200.000 bezoekers bij die een gratis ticket hadden gekregen van de loterij. Daar moeten we vanaf, het idee dat je gratis naar het park kunt. Dit jaar komen er maximaal 50.000 bezoekers via de loterijen."

In 2016 zijn er miljoenen in het park gestoken en dit jaar spant de kroon. Dekkers somt de projecten op: de nieuwe achtbaan Gold Rush, een waterpark, een opknapbeurt voor de restaurants en renovatie van de wigwams. Hij schat de totale investeringssom op 20 tot 25 miljoen euro, waarvan alleen al 14 miljoen voor de achtbaan en de nieuwe vakantiehuizen.

"Voor de huidige tachtig pony's gaan we een goed tehuis zoeken", verzekert hij.

khirshanta

Re: Ponypark Slagharen verder zonder pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:37

Ik ben benieuwd, is al bekend wat de plannen zijn voor de verkoop? Zit misschien een leuke pony bij voor ons

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:39

Ik denk dat dit een goede stap in de goede richting is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:42

Geen ponyparkcity he maar ponypark slagharen. Hoop dat ponyparkcity ook z'n pony's verkoopt.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:45

Voor een seconde schrok ik en dacht ik dat het om ponyparkcity ging. Anders was ik nu meteen met een trailer die kant op gereden.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:49

Dat is goed nieuws, hopelijk volgt het andere park ook. Het is niet van deze tijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:52

Ponyparkcity draait te goed , dat sluiten ze echt niet

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:55

Ik denk dat het niet zo zeer de pony's zijn die het oud bollig maken, maar het hele park heeft weinig uitstraling.
De attracties zijn weinig vernieuwend en niet echt aantrekkelijk. Om van de ene kant naar de andere kant te gaan met attracties loop je bijna een km langs stomme winkeltjes.
Voor het zelfde entree geld kies ik liever een ander park. Ik ben er wel vaak geweest, maar dat was puur omdat het dan zo'n gratis ticket was en ik het dan wel een leuke prijs / kwaliteit verhouding vond. (lees benzine geld)
Ze kunnen dat geld beter investeren in meer uitdagende attracties, ik denk dat je daar meer de bezoekers mee trekt.
Ik vind het wel fijn om te horen dat de pony's daar weg gaan. Pony's passen in deze tijd niet echt in zo'n park.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:57

Nu nog pony park city dicht!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:00

Rebecca schreef:
Ponyparkcity draait te goed , dat sluiten ze echt niet

Dat kan ook zonder pony's, als je er alleen komt om op een shetlandertje te zitten kan je beter naar een manege gaan lijkt me..

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:03

Ponyparkcity draait niet zonder pony's, zonder pony's is het een oud en stoffig park waar niks te doen is. De pony's maken het leuk en zijn voor veel mensen de enige reden om er heen te gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:07

bridgetF schreef:
Ik denk dat het niet zo zeer de pony's zijn die het oud bollig maken, maar het hele park heeft weinig uitstraling.
De attracties zijn weinig vernieuwend en niet echt aantrekkelijk. Om van de ene kant naar de andere kant te gaan met attracties loop je bijna een km langs stomme winkeltjes.
Voor het zelfde entree geld kies ik liever een ander park. Ik ben er wel vaak geweest, maar dat was puur omdat het dan zo'n gratis ticket was en ik het dan wel een leuke prijs / kwaliteit verhouding vond. (lees benzine geld)
Ze kunnen dat geld beter investeren in meer uitdagende attracties, ik denk dat je daar meer de bezoekers mee trekt.
Ik vind het wel fijn om te horen dat de pony's daar weg gaan. Pony's passen in deze tijd niet echt in zo'n park.

Slagharen heeft sinds vorig jaar een nieuwe eigenaar en is echt druk bezig met vernieuwen :j
Er zijn al nieuwe attracties bij gekomen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:08

Ik schaam me dood, maar ik had nog nooit van ponyparkcity gehoord...net gegoogeld ziet er best leuk uit. Waarom willen jullie dat de paardjes daar weg gaan? Denk dat ze het beter hebben dan de meeste manege paarden ( al ben ik er nog nooit geweest )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:11

Omdat meiden van 16 jaar met hun hol op een Shetlander gaan zitten en er lekker het hele park mee door crossen. Dan spoor je toch niet. En geen hond die er wat van zegt. Ze worden de hele dag van hot naar her gesleept en zelfs 's avonds hebben ze geen rust.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:12

oh, ok, ja dat zie je niet op de site, daar staat tot 12 jaar.....

ja dan veranderd mijn mening wel ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:13

Ik ben benieuwd hoe meneer Trump dit vind.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:13

Cinnepin schreef:
Ik schaam me dood, maar ik had nog nooit van ponyparkcity gehoord...net gegoogeld ziet er best leuk uit. Waarom willen jullie dat de paardjes daar weg gaan? Denk dat ze het beter hebben dan de meeste manege paarden ( al ben ik er nog nooit geweest )

Ik ben er jaren lang meerdere keren per jaar geweest. Achteraf een hoop geld natuurlijk, heb altijd dezelfde pony gehad.
Pony's staan in een enorme inloop stal met weiland.
Helaas heb je niet op alles invloed zoals; kinderen die de hele dag door rijden, veel galloperen & natuurlijk de te grote kinderen. Wat dat betreft zou er meer toezicht moeten zijn.

Ik ben zelfs na mijn 12e blijven gaan ( tot ik 15 was ) en heb toen alleen maar met de pony gewandeld. Ik vond het altijd heerlijk, heb er heel veel vriendinnen aan over gehouden.

In mijn ogen, ja de pony's hebben het vaak beter als menig manegepaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:16

Ponyparkcity heeft een 'harde' kern (meiden die een dag van te voren al komen zodat ze hun lievelingspony hebben) , en dan de rest . Heb het al jaren niet eerlijk gevonden , 1 pony per huisje en 1 pony extra kost 35 euro per dag . Dikke business := ,vaak zijn de pony's ook op als je te laat hem ophaalt .

Ik kwam er 20 jaar geleden al , toen was de hele sfeer anders .

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:26

Ik hoorde jaren geleden ( lees 2011/2012 ) ook bij de "harde kern" , maar toen was het een paar uur van te voren in de rij zitten en niet een dag van te voren. Ik hoor nu zelfs verhalen over dat er meiden zijn die er 2 dagen van te voren gaan zitten. Dit is ook 1 van de redenen geweest waarom ik niet meer ga.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:39

[***] schreef:

Misschien mis ik het hoor, maar wat heeft Trump hier precies mee te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:41

Wij zijn er 1 keer geweest en wisten niet dat er een harde kern kwam. Gevolg, het kind dat we bij hadden kreeg 2 keer een te kleine pony toegewezen (we hadden op voorhand aangegeven hoe groot ze was en gevraagd of er geschikte pony's waren voor haar) en toen we die inruilde, kregen we een pony die wel groot genoeg was maar haar gemeen eraf bokte. Achteraf gezien vond ik gans het gedoe geld en tijdverspilling.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:42

Ja, omdat al die pony's rugproblemen hebben, en ik geloof er ook niks van dat ze daar aan tandarts behandelingen doen...

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:46

Destination schreef:
[***] schreef:

Misschien mis ik het hoor, maar wat heeft Trump hier precies mee te maken?

The Netherlands second van Arjen Lubach gezien? :D

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:53

Beter! Nu Ponyparkcity nog. Moet je voor de gein eens filmpjes gaan bekijken op Youtube over Ponyparkcity.

Een voorbeeld: meiden van 18 die zelfstandig naar dat park toe rijden in hun auto om vervolgens een week lang met een pony aan een touwtje rond te lopen. Of er zelfs op gaan rijden.
Het zijn allemaal meiden van tussen de 14 en 18 die op die pony's zitten en dan nog net niet met de voeten aan de grond komen. Vreselijk! Ga dan lekker naar een ponykamp ofzo.

Gelukkig hebben ze geen bitjes meer aan de halsters!!! Dat was 18 jaar geleden nog wel zo.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:24

heb een paar filmpjes bekeken...er lopen wel hele kleine pony's tussen waar je mijn inziens niet op kan rijden. Maar er lopen ook hele leuke pony's tussen. Heb pony's compleet uitgeput zien liggen..maar zoals ik al zei, ben er nooit geweest dus kan niet echt zeggen wat ik er van vind. Overigens zag ik geen 1 te magere pony, wat ik op manege's wel een zie