Bokt community

Afgelopen maand gaf Peelie het stokje door aan Mirranda voor de 10 vragen. Ben je benieuwd naar haar eerste Bokt bericht of naar haar haflinger in de subtop? Lees dan vooral verder!
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Nadat ik 16 jaar geleden mijn eerste haflinger Steffan kocht ben ik eerst lid geworden van het haflingerforum. Dat was een leuk bescheiden forum met veel actieve leden. Maar de server crashte met enige regelmaat en dan kon je weer geheel opnieuw beginnen met het aanmaken van een profiel. Na de zoveelste crash was ik er een beetje klaar mee en heb ik mij aangemeld bij Bokt. Tot die tijd vond ik Bokt wat aan de grote kant en had ik ook nog niet de moeite genomen om het hele forum eens door te lopen op alle mogelijke topics, maar inmiddels al vele jaren elke dag op Bokt te vinden.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Als ik het goed heb is dit mijn eerste reactie op een bericht wat ging over kleurmutaties:
Citaat:Mijn haflinger heeft dat ook en ook bij hem lijken het er steeds meer te worden. Je ziet het alleen in de periode dat ze van vacht wisselen. Als de nieuwe zomer of wintervacht er eenmaal is dan zijn ze weer weg.
Ik noem ze altijd de aan en uitknopjes op mijn paard
Toen ik ze een paar jaar geleden voor het eerst ontdekte dacht ik eerst dat het misschien een schimmelinfectie was, maar het is gewoon pigmentverlies.
Hij transformeert dus langzaam tot hafpaloosa
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Dan zit ik toch wel dichtbij de 1 hoor. Denk niet dat ik ooit een echt beschamend bericht heb geplaatst.
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Van mijn haffies die succesvol in de sport lopen, maar verder ben ik geen opvallend aanwezig type, kraak ik nooit iemand af, ben ik geen succesvol fotografe of wat dan ook. Best saai eigenlijk als ik het zo bekijk.
5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Bokt betekend voor mij een stukje dagelijkse ontspanning, hobby en interesses delen en een naslagforum. Bijzonder handig in geval van ziektes of andere zaken om ervaringen en tips van anderen te kunnen lezen. Maar zeker ook om zelf bepaalde ervaringen kwijt te kunnen of iemand eens een hart onder de riem te steken bij tegenslag of verdriet.
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Haha, jazeker wel en eigenlijk ben ik met mijn 49 jaar nog steeds een en al penny hoor!!
Mijn motto: Haflingers moet je verzamelen.
Na mijn eerste haffie heb ik er nog 2 gekocht en inmiddels weer nog 2 veulens. Allen uit bewezen sportlijnen. Mijn oudste van 23 is dan alles behalve sport typisch. Dat is een ouderwetse tank, maar de vaste waarde en betrouwbare goedzak. Verder eerst een hengstveulen (Aragon van het Dolland) van Abel aangekocht en een paar jaar daarna nog een merrieveulen (Mara van het Dolland) van Steinbach. Beiden gefokt door Jan en Ria Maathuis. Mijn laatste nieuwe aanwinsten zijn 2 veulens van 2016 en die heb ik bij Haflingergestuet Stange aangekocht. Beide ook weer uit toplijnen uiteraard, maar die mogen dan eerst maar weer gezond opgroeien.
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou ik absoluut wat minder werken en op een mooi plekje wonen met veel grond waar ik oude en afgedankte haflingers zou opvangen naast fokkerij en sport. Daarnaast ben ik een echte dierenliefhebber, dus het zou mij niet vreemd zijn als ik dan ook nog wat leuke schaapjes, geitjes, Dexter minikoeien en ezeltjes zou hebben. Mijn leven zou absoluut om dieren draaien, dat is duidelijk. En daarin zou ik de mensen die mij dierbaar zijn ook een plekje gunnen en laten meegenieten van al het moois.

Foto gemaakt door Sassofotografie
8. Hoe ervaar jij het om een Haflinger te hebben die op subtop niveau uitgebracht wordt door een andere ruiter tussen de dressuurkanonnen?
In 1 woord geweldig! Toen Aragon als 3 jarige netjes was ingereden door Mariska Krowinkel en 1 dag thuis was heb ik een vervelend ongeluk gehad met rijden. Daarbij mijn knieschijf gebroken en dat is een nogal lange geschiedenis geworden met als resultaat in 2013 een knieprothese en verplaatsing van de kniepees. Aangezien ik voorlopig uit de running was heeft Mariska hem verder getraind en toen hij 4,5 jaar was voor het eerst op wedstrijd uitgebracht. Binnen 1,5 jaar liep hij Z en liet blijken over een bijzonder werkwillig karakter te beschikken. Na 2 succesvolle EK’s in Stadle Paura en Vermezzo heeft ze de overstap naar de Subtop gemaakt. Aragon heeft nog steeds meer potentie en groeit nog elke keer weer naar een betere prestatie. Met de Prix de St. Georges in het vizier hopen we natuurlijk dat ook dat nog haalbaar gaat worden. Maar wat ik bovenal zo leuk vind is dat er inmiddels al meerdere ruiters met hun haflinger de overstap naar de Subtop succesvol hebben gemaakt en dat we hiermee de weg vrijmaken voor datgene wat de haflinger ook verdient: erkenning als sportpaard!
Dus elke wedstrijd die ze met hem rijdt ben ik van de partij en sta ik met kippenvel te genieten van mijn kanjer.
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
MartineC1711
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Ben je ooit bewust gevallen voor een haflinger en met welk doel is dat geweest. Had je ooit gedacht op Z niveau te starten en zou je, als je ooit weer voor de keuze zou staan, toch weer voor een haflinger gaan?