Het gaat niet goed met de gezondheid van jachtpaard Paddy die ruim een week geleden door een hond werd aangevallen in de wei in Leusden. Ook is er nog geen zicht op de eigenaar van de hond. "Er zijn geen enkele tips bij de politie binnen gekomen", zegt Lidija van Harten-Pens, eigenaar van Paddy.
De Engelse volbloed kwam zondagochtend 21 mei zwaargewond van de wei. Hele happen vlees waren uit zijn nek en borst verdwenen. Ook huid was weggescheurd. "Negen uur 's ochtends was het, toen ik mijn man in paniek hoorde roepen: 'Lidija, Lidija kom snel, er is iets vreselijks gebeurd'. Ik was twee van onze paarden uit de wei aan het halen en hij had Paddy gepakt. Ik schrok me kapot. Ik zag de stukken vlees aan Paddy's borst hangen. Een afschuwelijk gezicht", vertelt eigenares Van Harten. Zowel Van Harten als de in allerijl gewaarschuwde dierenarts kwamen tot de conclusie dat Paddy was aangevallen door een hond. Volgens Lidija van Harten heeft een buurvrouw een vreemde figuur zien lopen over de dijk bij het weiland van Paddy, precies rond de tijd dat het paard gewond moet zijn geraakt. "De man was plotseling verdwenen en had een zwaargebouwde hond bij zich. Dat hebben we aan de politie doorgegeven."
Volgens de eigenaresse verloopt de genezing van haar paard slecht. "De huid is gehecht, maar doordat er letterlijk een gat zit waar het vlees is weggebeten, zijn de hechtingen opengesprongen en loopt er enorm veel pus uit."
De wonden worden meerdere keren per dag verzorgd. "Het ziet er inmiddels vreselijk uit. De dierenarts gaat kijken of lichttherapie kan helpen."
Gelukkig zijn er mensen die met hun neus bovenop de wond hebben gestaan (en het zelfs gehecht hebben) en die zullen het wel het beste weten, denk je niet?
Lees het andere topic erover eens door zou ik zeggen.
Tamaar88
Geplaatst: 01-06-17 17:33
Amaris schreef:
Gelukkig zijn er mensen die met hun neus bovenop de wond hebben gestaan (en het zelfs gehecht hebben) en die zullen het wel het beste weten, denk je niet?
Mijn paard heeft ook eens open gelegen. Daarvan werd gezegd dat het door een hoefijzer van een ander paard veroorzaakt was. Achteraf bleek dat iemand mijn paard verminkt had met een mes. Zeg niet dat dat in dit geval ook zo is. Maar ik vond de wonden te netjes gescheurd.
Als ik me niet vergis zijn de wondranden recht gemaakt door de dierenarts ivm hechten en dat zie je op de foto.. vandaar dat het er zo "netjes" uitziet.
Mijn pony is eens door mijn hangbuikzwijn gebeten, hing tot op het schouderbeen open. Gelukkig vroor het die dag, anders had hij het niet gered. Wij dachten dat het een mes was, maar de dierenarts vond dat niet kloppen. Later drong het pas tot ons door dat het ons eigen varkentje moet zijn geweest. Had grote hoektanden. Waarmee ik wil zeggen dat dingen soms anders lijken, maar dat de dierenartsen wel weten waarover ze praten.