Rebecca Edwards in het zadel van Headmore Delegate

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Rebecca Edwards in het zadel van Headmore Delegate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 14:32

Bokt.nl / eurodressage.com
Ruiters

Alice Oppenheimer geeft haar eigen gefokte Grand Prix-ruin Headmore Delegate te rijden aan de Britse Young Rider Rebecca Edwards. Edwards hoopt al langer op een plek in het Britse team voor het Europees Kampioenschap voor Young Riders in Roosendaal, deze zomer.

Na een succesvol 2016 besluit Oppenheimer dat het beter is om de druk wat te verminderen bij de 14-jarige Hannoveraan en hem uit te brengen in de Lichte Tour. De combinatie komt al sinds 2013 uit in de internationale Grand Prix. "Headmore is een geweldig paard en hij heeft me prachtige ervaringen gebracht. Nu wil ik doen wat goed voor hem is. Er was voor hem verandering nodig om weer van zijn werk te kunnen genieten."

Nu Edwards plaatsneemt in het zadel van Headmore heeft Oppenheimer alle tijd om zich te focussen op haar jongere paarden, waaronder de eveneens eigen gefokte 8-jarige Headmore Dirubinio, die momenteel uitgebracht wordt in de Lichte Tour. "Mijn moeder en ik hebben de rijstijl van Rebecca altijd bewonderd. Toen ze hem voor het eerst kwam rijden, was er direct een klik. Je ziet de combinatie opbloeien. Rebecca zal hem in ieder geval dit jaar rijden, waarna we zullen evalueren. Het geeft mij tijd om me te focussen op mijn jongere paarden."

De 20-jarige Edwards was in 2015 en 2016 al onderdeel van het Britse Young Riders team met de PRE-hengst Ufano. Edwards en Headmore zijn al opgevallen bij de Britse selecteurs.