Transfer
Severo Jurado Lopez en Lorenzo. Foto: Annette Boe Ostergaard/FEI
De Spaanse dressuurruiter Severo Jurado López heeft vandaag afscheid moeten nemen van zijn paard Lorenzo (v. Lord Loxley). De teugels van de 11-jarige vosruin worden overgenomen door de Amerikaanse Charlotte Jorst.
Het afscheid was niet onverwacht, omdat Jurado López al vanaf het begin wist dat hun avontuur van korte duur zou kunnen zijn. Wat de ruiter echter niet had verwacht, was de snelle carrière van beide. Tijdens CDI Odense, nauwelijks een jaar geleden, debuteerden ze met twee overwinningen. Samen reden ze tot aan de Olympische Spelen in Rio, waar ze zesde werden in de Grand Prix Special en vijfde in de kür.
Na de Spelen biechtte Jurado López al op dat de toekomst van Lorenzo onzeker was: 'Dat hij een veelbelovende toekomst voor zich heeft, is duidelijk. Of dat met mij is, weet ik niet'. Inmiddels is duidelijk dat die toekomst met Charlotte Jorst is. Jorst is in Denemarken geboren, maar heeft nu de Amerikaanse nationaliteit. Met Lorenzo hoopt de amazone naar de World Equestrian Games te kunnen.
Op Facebook schrijft Jurado López: 'Lorenzo gaat naar een nieuw thuis! Het is een onwijze en nog steeds ongelooflijke reis geweest, die we samen hebben gemaakt. Ik ben dankbaar voor elke dag! We gaan hem allemaal enorm missen, maar we zijn er zeker van dat Charlotte hem een geweldig nieuw thuis zal geven. Er is niets meer te zeggen dan dank je wel, Lorenzo, en enorm bedankt aan iedereen die deze droom mogelijk heeft gemaakt!'
Bekijk hier een video van Lorenzo met zijn nieuwe amazone: