Glock’s Johnson TN goedgekeurd voor Selle Francais

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Glock’s Johnson TN goedgekeurd voor Selle Francais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 08:07

Bokt.nl / Facebook Team Nijhof
Fokkerij
Ingezonden door Ketaki

Afbeelding
Foto door Focussed

Team Nijhof liet gisteren op hun Facebookpagina weten dat de KWPN goedgekeurde dekhengst Glock’s Johnson TN N.O.P. (v. Jazz) nu ook goedgekeurd is bij het Selle Francais.

Johnson is als jonge hengst op stal gekomen bij ruiter Hans-Peter Minderhoud. In 2005 is hij als 3-jarige hengst goedgekeurd bij het KWPN, Oldenburger en Westfaler stamboek. Tijdens het KWPN hengstenkeuring van 2005 werd Johnson uitgeroepen als Kampioen van de dressuurpaarden. Hierna is Johnson door Hans-Peter Minderhoud voorbereid op een carrière in de dressuursport. De hengst kwam in 2006 uit in zowel de hengstencompetities als de Pavo Cup. Bij de 4-jarige dressuurpaarden behaalde hij een 3e plaats tijdens de Pavo Cup. In 2007 wordt Johnson afgevaardigd naar het Wereldkampioenschap Jonge Dressuurpaarden en behaalt daar een 6e plaats bij de 5-jarigen. En in 2008 is Johnson niet te kloppen in de hengstencompetitie. De bruine afstammeling van Jazz behaalt met Hans-Peter Minderhoud de overall titel in de Hengstencompetitie klasse M. In 2009 werd Johnson reservekampioen in de Hengstencompetitie klasse Z. Een jaar later, in 2010, maakte Johnson zijn debuut in de Prix St. Georges. Dit debuut sloot hij winnend af met een score van bijna 70%. In 2011 wist Johnson onder Hans-Peter Minderhoud de reservetitel op het Nederlands Kampioenschap dressuur in de lichte tour op zijn naam te schrijven. Inmiddels wordt Johnson succesvol in de Grand Prix uitgebracht.

Maar ook in de fokkerij doet Johnson het goed. De eerste nakomelingen van Johnson werden geboren in 2006. Uit deze jaargang zijn reeds al vier zonen goedgekeurd als dekhengst bij diverse stamboeken. Bretton Woods is van de nakomelingen toch wel de meest succesvolle. De in eerste instantie voor het AES goedgekeurde hengst, kwam bij het KWPN niet verder dan de tweede bezichtiging, maar deed vervolgens heel Nederland versteld staan van zijn fenomenale kwaliteiten door met Emmelie Scholtens de Prinsenstad dressuur en de VSN finale te winnen. In het najaar van 2010 werd Bretton Woods ook als dekhengst goedgekeurd bij het KWPN.

In april 2014 heeft Glock Johnson voor 50% gekocht, zodat het paard voor de komende jaren nog zeker onder het zadel van Hans Peter Minderhoud zal blijven. De andere 50% van het eigenaarschap is in handen van Team Nijhof.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:47

Mooi paard is het toch. Maar ik snap het niet met de rassen. Als je een kwpner hebt en dan ineens is het ook een selle francais.. ik bedoel dan is het toch allemaal hetzelfde bloed? Is er iemand die mij dit kan uitleggen?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:28

Snooki schreef:
Mooi paard is het toch. Maar ik snap het niet met de rassen. Als je een kwpner hebt en dan ineens is het ook een selle francais.. ik bedoel dan is het toch allemaal hetzelfde bloed? Is er iemand die mij dit kan uitleggen?

Het zijn stamboeken, KWPN is geen ras. :)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:57

Ja oke maar als Johnson de vader is heb je dan een kwpner of selle francais of mix? Als de moeder bv ook kwpner is

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:57

Snooki schreef:
Ja oke maar als Johnson de vader is heb je dan een kwpner of selle francais of mix? Als de moeder bv ook kwpner is

kwpn, tenzij je het veulen laat inschrijven bij het SF :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:59

Snooki schreef:

Dat ligt eraan waar het veulen staat ingeschreven.