Gaston Glock wint miljoenenrechtszaak van ex-vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Gaston Glock wint miljoenenrechtszaak van ex-vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 21:03

Bokt.nl / Equnews.nl
Juridisch

De langslepende rechtszaak tussen Gaston Glock en ex-vrouw Helga is onlangs gewonnen door de aangeklaagde Gaston Glock, die tevens de hoofdsponsor is van onder andere Hans Peter Minderhoud, Edward Gal en Gerco Schröder.

In 2011 startte Gaston Glock’s ex-vrouw Helga de rechtszaak voor een "magere" 500 miljoen dollar. Naar aanleiding van de scheiding tussen Helga en Gaston Glock werd een dispuut gestart om de familie eigendommen en het gedeeltelijke eigendom van de wapenfabriek te verdelen. De Oostenrijkse wapenfabrikant is een van de grootste wapenproducenten ter wereld en heeft een bloeiende afzetmarkt in de Verenigde Staten.

De bezwaarstelling van Helga was dat heel wat geld van het bedrijf verduisterd zou zijn via internationale constructies. Ze gaf ook aan dat Gaston na de scheiding het bedrijf en zijn erfenis zo had herzien dat zij en hun drie kinderen die ze samen hebben geen controle over het bedrijf zouden kunnen krijgen.

De rechtbank van Atlanta maakte in maart gehakt van de aanklacht door het een "shotgun aanklacht" te noemen. Volgens rechter Thomas Thrash Jr. was de aanklacht vaag, niet volledig en gewoonweg slecht onderbouwd. De rechtbank sloot af met de woorden dat als Gaston Glock via illegale wijze geld in eigen zak gestoken zou hebben, dit het bedrijf zou treffen en niet Helga persoonlijk.

Het FD schreef in 2014 het artikel 'Van paarden, poen en pistolen' over Glock Horse Performance Center, de juridische strijd tussen Helga en Gaston en de wijze waarop het Glock imperium ontstaan is. Het artikel is hier te lezen.

Nagini

Re: Gaston Glock wint miljoenenrechtszaak van ex-vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 02:43

Ik begrijp echt niet waarom niet Voorpagina nieuws hoeft te zijn.

Het heeft toch niets met paarden te maken? Ja de kerel is een sponsor, maar daar gaat het artikel niet over.
Af en toe heb ik het idee dat alles wat ook maar heel, heel ver weg gerelateerd is met paard als voorpagina nieuws komt.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:10

|o Het staat toch bij algemeen nieuws, heb eerder het idee dat de volgorde van de kopjes op de voorpagina anders moeten. Eerst sport/fokkerij etc. en dan algemeen nieuws dan zouden er een hoop minder van dit soort reacties komen.

Indirect zou een andere uitspraak wel degelijk invloed kunnen hebben op de paardensport. Het is geen kleintje in de paardenwereld zullen we maar zeggen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:00

Bij mij staat het toch echt bokt nieuws, voorpagina nieuws.

Die kerel stikt in het geld. Die mist wat miljoenen niet.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:04

Nagini schreef:
Bij mij staat het toch echt bokt nieuws, voorpagina nieuws.

Die kerel stikt in het geld. Die mist wat miljoenen niet.

Knap dat jij dat kan bepalen voor hem :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:12

Die hele zaak van Visser is toch ook uitgebreid besproken.... waarom zou deze dan niet mogen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:27

Ik dacht even dat ik op de website van Privé beland was in plaats van Bokt.nl. Ik vind Bokt niet echt de plaats voor riool-journalistiek. Jammer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:38

Tazzey schreef:
Ik dacht even dat ik op de website van Privé beland was in plaats van Bokt.nl. Ik vind Bokt niet echt de plaats voor riool-journalistiek. Jammer.

Dat vind ik wel. Het is ook leerzaam voor mensen die ook in een juridisch gevecht beland zijn,wat onder paardenmensen helaas veel voorkomt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:54

Maar er is niets leerzaams aan dit artikel. Het gaat over een scheiding.

@jessdaniels: wellicht even het kapitaal van dhr Glock opzoeken?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:12

Nagini schreef:

Hopenlijk voor jullie belanden jullie nooit in een scheiding....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:23

Dat heeft toch nergens met dit artikel te maken?

Tenzij je 49 jaar getrouwd bent en je kerel er vandoor gaat met een jonge chick en je m wil aanklagen voor 500 miljoen.

Verder kun je hier echt geen lering uit trekken.
Ja misschien een duidelijkere "will" opzetten met je eigen rechten erin of een prenup tekenen.

Maar dan nog heeft dit 100% niets met paarden te maken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:32

anjali schreef:
Tazzey schreef:

Dat vind ik wel. Het is ook leerzaam voor mensen die ook in een juridisch gevecht beland zijn,wat onder paardenmensen helaas veel voorkomt.

Als jurist zie ik de toegevoegde waarde niet van een stukje roddel journalistiek. Als je in een scheiding beland dan zijn er meer betrouwbare plaatsen waar je informatie kunt vergaren. Dit stuk biedt geen enkele vorm van inhoudelijke juridische informatie.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:58

Nagini schreef:

Maakt toch niet uit wat zijn kapitaal is :') hoe kan jij nou voor hem bepalen dat hij wel wat miljoentjes kan missen lol

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:00

Liezel1 schreef:
Die hele zaak van Visser is toch ook uitgebreid besproken.... waarom zou deze dan niet mogen?

De zaak Visser draaide voornamelijk om de stal en de paarden. Dit artikel heeft geen fluit met paarden te maken. Helemaal niks, nakkes, nada.

Paarden zijn zelfs geen onderwerp van de scheiding.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:18

jessdaniels schreef:
Nagini schreef:

Maakt toch niet uit wat zijn kapitaal is :') hoe kan jij nou voor hem bepalen dat hij wel wat miljoentjes kan missen lol

Je bent zout op slakken aant leggen en ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoelde in mn eerste post.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:20

Als je een bepaald artikel op Bokt niet interessant vindt dan lees je het toch gewoon niet. smaken verschillen nu eenmaal en iedereen wil weer wat anders lezen .

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:32

Tazzey schreef:
Dit stuk biedt geen enkele vorm van inhoudelijke juridische informatie.

Als je de link opent wat in het stuk staat kom je in een zeer interessant artikel met veel juridische- en achtergrondinformatie.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:42

De waarde van die informatie is vrijwel nihil, daar komt bij dat je er in Nederland niets aan hebt omdat ons rechtssysteem heel anders is.