3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:59

Onali schreef:
Change3x schreef:
Pony had bij een volwassene ook kunnen losrukken dus alsjeblieft zeg....

Arm kind! Hopelijk komt ze er gauw weer bovenop.


Dat klopt, maar de volwassene had wel het intellect en de kracht om het kind wat erop zit eraf te trekken en een 10 jarige niet ;)


In theorie wel.
Maar een 6 jarig kind bij ons op stal brak de arm terwijl er 2(!) volwassenen naast liepen die beide te laat reageerden.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:00

Tsja ik wil mijn bijna driejarige niet eens in de buurt hebben van pony's en paarden. Laat staan erop. Maat ken ook driejarige die best wel rondje kunnen stappen. Je weet niet wat er gebeurt is. Was het buiten of in een bak? Waren er volwassenen? Was er toestemming? Dus wel kunnen die ouders die nu doodsangsten uit staan aanvallen. Maar zolang er geen feiten bekend zijn kunnen we niet oordelen?

_Ismayy

Berichten: 25
Geregistreerd: 24-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:30

Pfff, vreselijk zeg zo jong :(

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:38

Vreselijk voor het meisje en de ouders...

Mijn dochtertje 'rijdt' al een beetje sinds haar 4e jaar, ze is nu bijna 5. Ook in draf en al een beetje lichtrijden. Ze heeft een goede balans voor haar leeftijd. Evengoed loop ik er altijd zeer dicht naast, ik ben me ervan bewust dat ze kan vallen, maar dat kan ze ook van een klimrek en dan heeft ze geen cap op... De weg op gaan doe ik absoluut niet. Ze rijdt op een zeer brave pony, maar ik houd voortdurend de lichaamstaal van de pony in de gaten en loop ter hoogte van het zadel, just in case en houd de pony altijd vast aan een touw.

Mamiita
Berichten: 60
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:09

Heftig nieuws. Toch weer een wake-up call voor iedereen, altijd voorzichtig zijn!!

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:15

idd,altijd makkelijk gezegd van 'had niet mogen blablabla',maar ik denk dat elke paardenouder met eigen pony op kinderformaat,op de leeftijd van 3j,zijn kind al op een pony zette.

hier een zoontje van 4.5j,hij rijdt en draaft ook regelmatig op 'zijn' pony.
is helemaal gek op dat beest.
en ja,ik besef ook heel goed dat hij er zo afligt als ze plots iets onverwachts zou doen,maar er sterven ook volwassenen na een ongelukkige val van een paard.
het is nu niet dat er wekelijks zo'n jonge kinderen een ernstige val maken.

het is een ongeluk,met geen schuldigen,enkel slachtsoffers.

ik hoop dat het kindje er goed doorkomt....

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:52

Vind sowieso niet dat een kind van 3 al thuis hoort op een pony. Sorry, maar sommige zien de evaren er echt niet van in!maargoed :=

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:01

Klopt meestal omdat de ouders het dus zóó leuk vinden . Kind van 3 hoort sowieso gewoon onder toezicht op een stal te zijn. Anders thuislaten!

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:02

We weten niet eens of ze misschien gewoon thuis was.
Net zo goed staat dat dier in de achtertuin of bij de buren heeft het buurmeisje dat kind op de pony gezet.
We weten helemaal niets op basis van het bericht.
Net zo goed was het meisje 38.
Die fout stond ook eens in een nederlandse krant. Een meisje was ernstig gevallen, dat meisje was bijna 40.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 00:18

Wat een oordelen zeg.

Waarom zou een kind van 3 onder begeleiding nou weer niet op een pony mogen zitten :p dat is toch juist prachtig. Cap op en vasthouden. Ja ze kunnen vallen, Maja, ze vallen ook van schommels, trappen, speeltoestellen en stoelen maar dan zonder cap dus tja, that's life...

Ongelukken kunnen altijd gebeuren, super zielig voor dit kind en haar ouders, ik hoop van harte dat het goed komt.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 00:30

Sizzle schreef:
Welke idioot fietst er met een peuter in een stoeltje aan het stuur en ook nog zonder helm........
(Ja dat is in veel andere landen gewoon verboden).


Nu je het zegt... onbegrijpelijk toch? Ik zie ze wel gaan die ouders, Kindje voor en een kindje achter vast in een zitje. Ik zie dan al die kleine blonde bolletjes op het asfalt ketsen als die fiets omgaat. Snap er echt niks van. Wat kost een fietshelmpje nou....

V.w.b. het ongeval. Je weet niet alles van de situatie. Ongetwijfeld was het een hele brave bomproof pony en hebben de ouders van het kleintje er geen kwaad in gezien. Ouders misschien geen paardenmensen...
Heel sneu dit.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 01:04

Stamper schreef:
Vind sowieso niet dat een kind van 3 al thuis hoort op een pony. Sorry, maar sommige zien de evaren er echt niet van in!maargoed :=


tylando schreef:
Klopt meestal omdat de ouders het dus zóó leuk vinden . Kind van 3 hoort sowieso gewoon onder toezicht op een stal te zijn. Anders thuislaten!


Nee, oke, wat mag een kind van 3 dan wel? Thuislaten en dan? De hele dag vastbinden, opsluiten met kussens en stootrubbers ofzo? 24/7 een helm op.

Ik ben een hele voorzichtige moeder, altijd al geweest en zelfs nu zoonlief 20 is nog steeds, want elke leeftijd heeft zijn risico's. Maar hij zat wel va een paar maanden voorop en had va zijn 3e een eigen pony. Hij is 20, dus is goed gegaan en die verhalen hoor je niet. En als je wel zulke foto's zou plaatsen, krijg je van de helft een bak bagger over je heen.

Is het erger als een kind van 3 valt, dan een kind van 10? Of een volwassene van 40??

Er gebeuren zoveel nare ongelukken, die je had kunnen voorkomen, maar daarom heten het ook ongelukken. Het is altijd vreselijk.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:51

Zeg ik dat t kind niet meer mee mag? Waar lees je dat? Zeg alleen maar dat zo'n kind niet zonder toezicht op een stal hoort rond te banjeren.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:10

tylando schreef:
Zeg ik dat t kind niet meer mee mag? Waar lees je dat? Zeg alleen maar dat zo'n kind niet zonder toezicht op een stal hoort rond te banjeren.

Waar staat dan dat gebeurd is....

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:14

Algemene reactie op post erboven. Gaat niet over artikel.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:22

tylando schreef:
Algemene reactie op post erboven. Gaat niet over artikel.

En wat draagt dat bij aan dit topic dan.
Of denk je nu dat er ouders zijn die denken: oh dat is een goede tip Goed onthouden, mijn driejarige nooit zonder toezicht ergens laten spelen

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:26

Zo beetje vriendelijker kan ook wel he!!! Zeg alleen op stal rondbanjeren zonder toezicht. ( lezen zucht....)

Mss kunnen de tip idd best wel gebruiken :=
Als ik op sommige stallen kijk!!
Laatst bijgewerkt door tylando op 27-05-17 10:30, in het totaal 2 keer bewerkt

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:29

Oh mag ik me dat niet afvragen? Ik vind de reacties bijzonder hier en zeker als ze niks met het ongeluk te maken hebben waarvoor dit topic geopend is.

Er is overigens net een topic geopend met een 3jarige op een pony.
Ik zie daar echt geen groot risico in.
Niet meer dan wanneer dit kindje 6 of 7 zou zijn

Onali

Berichten: 18469
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:33

Het is verschil bij dat topic is dat er 2 volwassenen persoon bij zijn ipv een 11 jarig kind.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:56

Een drama voor het meisje en dr ouders!

Ik volg dit topic als stille meelezer en ik denk dat het een lastige discussie is als het gaat om de vraag of een driejarig kind wel of niet op de rug van een pony thuishoort.

Maar als ik voor mezelf spreek, dan kan ik er eigenlijk ook met de pet niet bij waarom paardengekke ouders hun dierbare kind zo graag op die pony willen zetten. Ja kind vind het fantastisch leuk, oh joh. Kinderen vinden wel meer leuk, ik vind dat geen goede reden. Pony is doodbraaf en ik sta ernaast; ik ben als 9jarige onder een "doodbrave" pony terecht gekomen die zich opeens achterover gooide terwijl buurman de pony vasthield. Niets ernstigs aan overgehouden trouwens. Maar voor mij komt daar wel het verschil met kinderen die van een klimrek stuiteren om de hoek kijken, namelijk dat je met een levend dier te maken hebt die ongeacht kennis en kunde van ouder/begeleider heel overwachts uit de hoek kan komen. Een klimrek staat over het algemeen stil ( :+ ) en het komt dan alleen op de motoriek van het kind aan, iets dat een kind zal moeten leren.

Wat ik dan wel weer heel lastig vind is de vraag waar je in hemelsnaam de grens moet trekken, een kind van 10 kan net zo goed een lelijke smakker maken. Maar een kind van drie op een pony zetten... je hebt toch als ouder een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel tov je kind? Ik denk dat ik, mocht ik kinderen krijgen, mij wel de vraag zou stellen of ik ermee zou kunnen leven als mijn driejarige koter iets overkomt omdat ík het zo leuk vind om hem/haar met lachebekkie op die pony te zien rondhobbelen...

Aan de andere kant, ik mocht (na heeeel lang zeuren) op mijn 6e beginnen met paardrijden. Mijn moeder heeft het nooit toegejuicht en heeft nog altijd haar hart in haar keel als ze mij (of wie dan ook eigenlijk) op de rug van zo'n onvoorspelbaar monster ( :') ) ziet. En toch ben ik haar heel dankbaar dat ze zich over haar eigen angst heen zette. Dus het is zeker een hele moeilijke discussie.

Lynn_Nikita

Berichten: 25484
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:53

Niet alle ouders dwingen hun kinderen om te rijden. Mijn dochter van 3 gaat elke dag mee voeren en wil dan ook poetsen en erop zitten. Ik heb haar nooit gedwongen om dit te doen zij wil zelf en heeft en ook een eigen shet. Stuk veiliger als zij die wil poetsen of erop wil zitten dan op een grote van mijzelf
idem met mijn zoon en zijn nu helaas overleden pony, Ook vanaf 4 en zat daar wekelijks meerdere malen op, met cap. En ja, tuurlijk vind ik het gaaf dat zij ook gek op de paarden zijn, het was ook prima geweest als dat niet zo was


Over het bericht:
Ik was er hier niet bij, ik weet niet of een 10 jarig kind alleen was met het kindje wat erop zat, kan ook best dat het onduidelijk in het artikel staat en het kind de pony vast had en ouders oid erbij stonden.
zal niet het eerste krantenartikel zijn wat niet klopt.

Ik hoop dat het kindje snel herstelt

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:25

Wat een gezelligheid zeg!
Jeetje,ik snap Tylando wel. Gebeuren maar zat dat ouders niet opletten en kind weg is,of doodleuk de wei in rennen als ze hun zin niet krijgen. Maneges horen ze toch ook onder toezicht, tenminste was in mijn tijd wel iniedergeval!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:31

tylando schreef:
Zeg ik dat t kind niet meer mee mag? Waar lees je dat? Zeg alleen maar dat zo'n kind niet zonder toezicht op een stal hoort rond te banjeren.


Eerst zelf ook goed begrijpend lezen en niet anderen verwijten hoe ze reageren, terwijl je zelf ook meteen zo reageert.

Volgende week valt er een kind uit een klimrek en zeggen mensen; tja, moet je al die moeders op een bankje zien zitten met hun hoofd naar het telefoonscherm en niet naar het kind.

Een kind van 3 kan prima mee naar stal. Die van ons ging altijd mee. Maar ik ging zelf bijv niet rijden en hem rond laten lopen.

Juist door ze heel jong mee te nemen, leren ze veel. Je moet juist oppassen voor de vriendjes of vriendinnetjes die het niet gewend zijn.

Onze zoon wilde graag goed helpen. Als ik ergens rond zijn 3e tm 5e bijv hem voer liet pakken, ging dat echt tot op de korrel precies. Hij is nu 20 en handiger met paarden dan menig volwassen vrouw die op latere leeftijd een paardje heeft gekocht. Hij begrijpt paarden beter en heeft een meer natuurlijke reactie op hun gedrag.

En als paarden moeder, vond ik het inderdaad enger toen hij los moest leren fietsen. Hij had al lang en breed een pony, toen hij zonder zijwieltjes ging fietsen. Maar daar ben ik niet bij geweest, want dat vond ik dus eng. Zelfde als voor het eerst alleen naar school, op kamp gaan etc.

Ouder zijn is soms best moeilijk en je bent er echt niet overal bij. Kinderen gaan naar de creche, naar school, bij vriendjes spelen, op schoolkamp etc. Op een klas van 30 kinderen, is vaak 1 leraar. Bij uitstapjes 5 ouders erbij en dan moet je nog overal ogen en oren hebben.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:34

Waar zeg ik dan dat een kind niet mee mag naar stal??????

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:19

@Lynn_Nikita: ik weet niet of je op mij reageert, zo ja: ik zeg niet dat ouders hun kinderen dwingen om te rijden. Ik vind het juist alleen maar logisch dat een kind, die zijn/haar ouder regelmatig op een paard ziet en/of tussen de paarden opgroeit, het juist superleuk vind om ook op die paardenrug te zitten. Dus ik heb het nergens over dwingen. Maar wat ik zeg, kinderen vinden wel meer leuk. Dat vind ik geen reden om een driejarig kind op een pony te zetten. Waar ik ook weer bij moet melden dat ik het lastig vind om (voor mezelf evt in de toekomst) een grens te trekken, ik zat immers op mn zesde ook op een pony en was dolgelukkig toen het mocht van mn ouders, maar heb ook op jonge leeftijd een nare smak gemaakt van een doorgaans doodbrave kinderpony.