Politie-inval in Borculose stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Politie-inval in Borculose stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 09:17

de gelderlander
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers

De politie heeft donderdag in alle vroegte een hennepkwekerij aangetroffen in een schuur aan de Barchemseweg in Borculo, op het terrein waar ook een paardenstal en een kliniek gevestigd zijn.

Dat gebeurde tijdens een inval om 06.30 uur 's morgens, die werd uitgevoerd naar aanleiding van een melding. Er zijn inmiddels twee personen aangehouden.

Hoewel er geen planten in de schuur aangetroffen werden omdat er net geoogst was, vond de politie de resten en alle apparatuur die nodig is voor een hennepkwekerij.

Lees verder op De Gelderlander.

karuna
Drukke kabouter

Re: Politie-inval in Borculose stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:43

Ok dat is wel een heel byzondere vrij druk bezochte plek. En daar dan een hennep kwekerij beginnen. Gedurfd. Maar gelukkig gevonden. Even wat opgezocht. Kliniek is pas kort geleden weer heropend. Geen idee hoe lang het duurt voor een hennepoogst klaar is maar je zou bijna gaan denken dat meteen na openen de teelt is begonnen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:48

karuna schreef:
Ok dat is wel een heel byzondere vrij druk bezochte plek. En daar dan een hennep kwekerij beginnen. Gedurfd. Maar gelukkig gevonden. Even wat opgezocht. Kliniek is pas kort geleden weer heropend. Geen idee hoe lang het duurt voor een hennepoogst klaar is maar je zou bijna gaan denken dat meteen na openen de teelt is begonnen.

Kun je niet beter bij een thee clubje gaan ofzo? Kun je de hele dag roddelen en verhalen verzinnen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:52

janderegelaa schreef:
Kun je niet beter bij een thee clubje gaan ofzo? Kun je de hele dag roddelen en verhalen verzinnen.

:')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:53

Ik ken de kliniek toen het nog van de vorige eigenaren was. Denk 8 of 10 jaar geleden dat ik daar met mijn verzorgdpaard ben geweest voor onderzoeken. Heb daar ook wel eens in de binnenbak gereden met verzorgpaardje.
Geen handige plek om een hennepkwekerij te beginnen, want het is inderdaad best 'druk'.
Ben er later met James* ontzettend vaak langs gereden toen ik nog in Borculo woonde en buitenritjes maakte.
Zit dan ook best wel verbaasd dit berichtje te lezen "DAAR???" :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:01

janderegelaa schreef:
karuna schreef:

Hoezo? Kliniek is in februari geopend. Een gemiddelde weetplant tot oogst heeft zeker een week of 14 nodig. :+ gewoon dingen combineren.

Heeft niks met roddelen of theeclubje te maken. Daarnaast ik ben geen thee drink groeps mens. _O- heb wel wat beters te doen

Ik ben domweg verbaasd dat juist op een dergelijke locatie een kweker zit.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:39

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:44

Ze mogen ook niks meer tegenwoordig ;-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:46

Aha dat scheelt met het bericht hierboven. Maar dan nog een vreemde plek die erg druk bezocht is door veel mensen. :?

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:50

Hier fiets ik elke dag langs, idd een vreemde plek... Er worden hier wel regelmatig vuilniszakken met resten van een hennepkwekerij langs de weg gedumpt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:52

Het is gewoon in 1 van de verhuurde gebouwen.Toevallig zit in de andere gebouwen een Hengstenhouderij en een Kliniek,die er niks mee te maken hebben of hoeven te hebben.
Dealers hebben 1 gebouw gehuurd om te Telen, gebeurt zó vaak.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:02

Inderdaad Gohya. Titel is erg misleidend. Politie inval in de stal, staat er, maar in het nieuwsbericht staat er dat het niet in de stal/houderij was, maar alleen op hetzelfde terrein waar een stal en een kliniek ook gevestigd zijn. Wat betekend dat het mogelijk niks met de stal en de kliniek te maken heeft, maar het gewoon verhuurd is en derden daar een kwekerij zijn gestart. Nieuwsartikel en vooral de titel schetst een verkeerd beeld. Blijkt ook wel weer, gezien de reacties hier die de kliniek er meteen mee in verband trekken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:45

Dat is altijd lastig met huurders.
Zo krijgt de stal wel mooi een slechte naam zeg.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:53

Kwekerij is zo gemaakt hoor. Schuurtje, licht er in, potjes beetje water en oogsten maar.

Ik ben ze (o.a. voor mijn werk) regelmatig tegen gekomen in woningen, slooppanden of garageboxen. Vreselijk hoe brandgevaarlijk de meeste bezig zijn.
De grootste had 135.000 planten waarvan 8000 moederplanten.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:04

Leuk die mensen die direct conclusies trekken en niet verder kijken dan hun neus lang is :+

Ze hebben inderdaad de hennepkwekerij in een verhuurde schuur opgerold en zowel eigenaar van het terrein en kliniek hebben er niks mee te maken.

Wel rot voor je naam, maar dat is tegenwoordig risico van verhuren...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 06:25

Wat een onzin weer...voor eigen gebruik mag toch? Elk paard 3 jointjes per dag en je zit er al snel aan, hoor. Ik snap de ophef niet.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:02

Hoe mensen die gelijk conclusies trekken? Er was maar 1 persoon die dat deed.

Ik vertel alleen dat ik eens bij die kliniek ben geweest, dus de plaats ken. Heb niks gezegd over dat de mensen die er nu op zitten er iets mee te maken hebben. Was alleen verbaasd over de lokatie, omdat het o.a. aan een gebied ligt waar je mooi kan rijden en wandelen, dus druk plekje.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:42

Misschien moet je je dan ook niet aangesproken voelen Chasey, als je geen conclusie hebt getrokken, het ging dan kennelijk niet over jou ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:48

Is het in Nederland ook zo dat de verhuurder op draait voor dit soort geintjes? :)
In België zijn er meerdere gevallen geweest dat de verhuurder ook mee mocht opdraaien. Ondanks dat die niet in het gebouw mag komen zonder toestemming van de huurder wordt er hier blijkbaar verwacht dat die zulke dingen wel weet. :?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:52

Ayasha schreef:
Is het in Nederland ook zo dat de verhuurder op draait voor dit soort geintjes? :)
In België zijn er meerdere gevallen geweest dat de verhuurder ook mee mocht opdraaien. Ondanks dat die niet in het gebouw mag komen zonder toestemming van de huurder wordt er hier blijkbaar verwacht dat die zulke dingen wel weet. :?

Dat ligt geloof ik een beetje aan hoe alles geregeld is, maar meestal is het idd de eigenaar die voor de kosten bij schade op draaid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:11

Belachelijk eigenlijk... :\ Dat de overheden verwachten dat je helderziende bent (want ik denk niet dat veel huurders zeggen "ohja, enneh, in die bijkeuken hebben we nu een wietplantage staan he :j Die gebruikten wij toch niet."

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:15

Ayasha schreef:

Een familielid van mij zit diep, diep in de problemen, omdat in zijn pand die hij verhuurde een kwekerij aangetroffen werd. Hij is verantwoordelijk gesteld... Terwijl dat hij er niets van wist.
Maar zijn leven is er wel kapot door.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:16

Is niks geks aan hoor, wietplantage in/bij een stal, er zijn wel genialere dingen. Dat het druk bezocht is toch alleen maar goed als dekmantel?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:39

Ayasha schreef:
Belachelijk eigenlijk... :\ Dat de overheden verwachten dat je helderziende bent (want ik denk niet dat veel huurders zeggen "ohja, enneh, in die bijkeuken hebben we nu een wietplantage staan he :j Die gebruikten wij toch niet."

Waarom denk je dat de lui pandjes huren?
Er gaat zoveel geld in om dat ze ook pandjes kunnen kopen maar dat is natuurlijk link voor ze ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:57

IHN schreef:
Wat een onzin weer...voor eigen gebruik mag toch? Elk paard 3 jointjes per dag en je zit er al snel aan, hoor. Ik snap de ophef niet.

Je mag vijf (!) plantjes hebben voor eigen gebruik.

Dat is nogal iets anders dan een hele schuur vol denk je niet?