Katharina Birkenholz breekt rug bij stalongeluk

Moderators: Essie73, MirandaT, Warboel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Katharina Birkenholz breekt rug bij stalongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 18:45 Tip de Nieuwsredactie

Bokt.nl / eurodressage.com
Ongeval

De Duitse Grand-Prix amazone Katharina Birkenholz is ernstig gewond geraakt bij een stalongeluk begin april. Ze is minimaal zes maanden uit de running. Het ongeluk gebeurde tijdens CDN Landshut 2017.

"Toen ik mijn paard Fifth Avenue aan het voorbereiden was voor de competitie in Landshut, klapte de opstapkruk waar ik gebruik van maakte om en viel ik op mijn rug," vertelt ze aan Eurodressage. "Mijn rug is op verschillende plekken gebroken." Katharina werd geopereerd om haar rug te stabiliseren. "Ik lig er zes maanden uit, maar na die zes maanden kan ik het rijden weer oppakken."

In 2015 werd er een ruggenmergtumor geconstateerd bij Katharina's paard Don Adrosso. Het dier werd in maart ingeslapen, waarna de 11-jarige Oldenburger Fifth Avenue op haar pad kwam tijdens een Internationale Lichte Tour wedstrijd. In mei 2015 verreed Katharina haar laatste internationale competitie op CDI Villach, waarna besloten werd dat zij en Fifth Avenue terug zouden keren naar de Grand Prix. Kort daarna ging Katharina met zwangerschapsverlof. In november beviel ze van zoon Maximilian.

Fifth Avenue werd verhuisd naar haar trainer Uwe Schwanz, die 'Fiffy' nu uitbrengt om meer kilometers te maken in de Grand Prix. "Ze hebben hun eerste wedstrijden als combinatie al gewonnen," zegt Katherina. "Ik weet zeker dat de toekomst veel moois gaat brengen met dit geweldige paard en ik hoop dat ik voor het einde van het jaar weer in de ring kan verschijnen met Fiffy."

Afbeelding

opisop_shop

Re: Katharina Birkenholz breekt rug bij stalongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:09

Wat een domme pech zeg!

www.equitouch.nl paarden(sport)massage in Groningen & Drenthe
Bonte Wisse Z startgerechtigd :) Darren <3
Dagmar 2012 ♥♥♥♥ Valerie 2014

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:54

Jeetje, zoiets verzin je niet. :wow: :x
Ik dacht bij stalongeluk meteen aan een ongeluk zoals geplet worden tussen een paard en een wand/deuropening, maar een omvallende opstapkruk... Dan durf je toch helemaal niets meer... :x

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 06:07

Ik zeg: bodyprotector om bij invlechten :=
Jeetje, wat een pech, dat verzin je niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Deijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:58

xyzutu2 schreef:
Ik dacht bij stalongeluk meteen aan een ongeluk zoals geplet worden tussen een paard en een wand/deuropening, maar een omvallende opstapkruk... Dan durf je toch helemaal niets meer... :x

Ja dat dacht ik ook :')

Fotograaf voor: http://www.facebook.com/YrsaIrisPhotography
R.I.P Deijs // 27-04-16

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:45

xyzutu2 schreef:

Had ik ook verwacht! Toen ik opstapkruk las, dacht ik, die is ongelukkig gestruikeld en het paard schrok en is op haar gaan staan... Maar niet eens :+

Hoe bedoel je pech inderdaad!!!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:54

Afgezien van de dikke pech die deze dame is overkomen, heet haar trainer werkelijk Herr Schwanz? _/-\o_

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:52

hoogendroog schreef:
Afgezien van de dikke pech die deze dame is overkomen, heet haar trainer werkelijk Herr Schwanz? _/-\o_

Hahaha dat is wat ik dacht. Gevolgd door t paard Fiffy.

Ongelukkig ongeval joh!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie