Para-dressuur amazones doen goede zaken in Duitsland

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14970
Geregistreerd: 20-04-16

Para-dressuur amazones doen goede zaken in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 11:01

Bokt.nl / knhs.nl
Parasport

In het Duitse Mannheim hebben de Nederlandse para-dressuur amazones afgelopen vijf dagen goede zaken gedaan. Rixt van der Horst scoorde met twee overwinningen en een tweede plaats het beste, maar ook Lotte Krijnsen en Annemarieke Roling presteerden zeer verdienstelijk. Als kers op de taart werd Duitsland afgetroefd in de landenwedstrijd.

Rixt van der Horst reed haar trouwe Uniek N.O.P. naar overwinning in twee proeven en eindigde als tweede in de kür. Lotte Krijnsen werd afgelopen zaterdag in haar eerste proef met Rosenstolz nog derde, maar wist in de tweede proef op maandag en in de kür die vandaag verreden werd naar de tweede plaats te rijden. Annemariek Roling werd met mooie scores twee maal vierde en een keer derde met haar Doo Schufro.

Rixt van der Horst vertelt enthousiast over de wedstrijd in het Duitse Mannheim. "Ik vind het altijd een fijne wedstrijd in Mannheim. Er is veel te doen en er wordt ook gesprongen en dressuur gereden, die drukte maakt het een mooie oefening. We gaan eigenlijk altijd met een team naar Mannheim, dit jaar leek het er op dat ik alleen zou gaan, maar gelukkig kon ik Annemarieke en Lotte overhalen om mee te gaan. Met zijn drieën hebben we ook nog de landenwedstrijd kunnen winnen van de Duitsers, dat was extra mooi. Over mijn eigen proeven met Uniek ben ik ook echt tevreden, maar het kan nog veel beter. De eerste dag had ik nog wat foutjes in het achterwaarts en de middendraf, en de tweede dag was hij heel fris, maar dat kon ik wel goed managen dus daar was ik weer heel blij mee. Over de kür was ik ook heel tevreden. Het was de eerste keer dat ik mijn nieuwe kür reed die is gemaakt door Jacqueline Vrieze en dat liep meteen goed. We hadden een groot juryverschil en werden tweede in die proef, maar we zijn super tevreden."

Gerelateerd bericht:
[VN] Nederlandse paradressuurruiters winnen Nations Cup Mannheim