Bluestone Luke op 16-jarige leeftijd overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Bluestone Luke op 16-jarige leeftijd overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 10:45

horseandhound.co.uk
In Memoriam

Bluestone Luke, het zestienjarige eventingpaard van Kerry Varley, is woensdag onverwachts overleden. Bluestone Luke was slechts 1,55 meter hoog, maar ondanks zijn geringe hoogte liep hij zes keer een 4*-cross uit.

Vanmorgen werd op 'Lukey's' eigen Facebookpagina een bericht gepost: "Met intens verdriet melden wij dat afgelopen nacht Lukey overleden is. Het was Kerry's once of a lifetime paard en bovenal haar beste vriend. We weten zeker dat hij daarboven heerlijk rond galoppeert, alle wedstrijdarena's mijdend."
Kerry Varley startte vijf keer met Lukey op Burghley Horse Trails en liep de cross vijf keer foutloos uit. Vorig jaar startte de combinatie ook op Badminton.

"Ik kan niet geloven dat hij er niet meer is," zegt een geƫmotioneerde Kerry, die Lukey tien jaar geleden kocht, zou dit jaar het rijden weer fanatiek oppakken na de geboorte van haar baby. "Gisteren hebben we nog gereden en alles was goed. Na de training rende hij weer door de weide en toen ik vanmorgen bij de weide kwam, was hij er niet meer. Hij was de reden dat ik wakker werd 's morgens."

De doodsoorzaak van Lukey is nog onbekend. Momenteel wordt er autopsie verricht op het lichaam van Lukey.

KayleePloeg

Berichten: 1
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Bolsward

Re: Bluestone Luke op 16-jarige leeftijd overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:02

Ah wat sneu. veel sterkte gewenst

emilieke
Berichten: 322
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: beveren-waas (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:57

veel sterkte, dit is niet leuk |(
Ik hoor tegenwoordig veel dat paarden zomaar het leven laten ...
Onlangs is mijn shetlander ook gestorven :( gewoon plots, de dag ervoor was er niks aan te zien.