Meer ruimte voor paarden tijdens Zuidlaardermarkt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Meer ruimte voor paarden tijdens Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 13:48

rtv drenthe
Overige
Ingezonden door bokker Froukje

De paardenmarkt in Zuidlaren is dit jaar een uur korter. Ook krijgen de paarden dit jaar meer ruimte. Dat wil het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tynaarlo, blijkt uit een evaluatie over de Zuidlaardermarkt.

Uur korter
De paardenmarkt duurt dit jaar tot 15.00 uur, in plaats van 16.00 uur. Twee uur daarna moeten de paarden van het marktterrein zijn. Volgens het college van Tynaarlo wordt hiermee het dierenwelzijn vergroot.
Vorig jaar werd de handel ook al ingekort. Toen werd de paardenmarkt verkort van 18.00 uur naar 16.00 uur.

Groter terrein
Het terrein van de paardenmarkt wordt dit jaar vergroot met de brink tussen het Achterom, de Zuiderlaan en de Zuiderstraat. "Hierdoor ontstaat er meer ruimte voor de paarden, de handelaren en het publiek dat de markt bezoekt." De vrachtwagens die eerder op dat terrein stonden, worden dit jaar verplaatst naar de Emmalaan en bij het zwembad Aqualaren. Het vergroten van het terrein kost de gemeente 9.900 euro.
Vorig jaar werd de paardenmarkt ook al verder van de kermis gehouden. De dieren hebben hierdoor minder last van het licht en geluid.

Register
Verder wil het college van B en W dat er wordt nagedacht over een zogeheten in- en uitslagregister. Daarmee moet het duidelijk worden wie bij welk paard hoort.
Ook mogen paarden en pony's niet verstrikt raken in de touwen. Daarom wordt aanbevolen om een enkel touw te gebruiken bij de palen.

Froukje
Forever young

Re: Meer ruimte voor paarden tijdens Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:03

Godzijdank hebben ze zich wat aangetrokken van de te kleine ruimte, want dat was echt geen pretje afgelopen jaar :n

Ben benieuwd hoe het er dit jaar uit gaat zien.

dierliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:07

Nieuwsredactie schreef:
Register
Verder wil het college van B en W dat er wordt nagedacht over een zogeheten in- en uitslagregister. Daarmee moet het duidelijk worden wie bij welk paard hoort.

Ik ben heel benieuwd hoe ze dit voor zich zien, de meeste paarden wisselen namelijk meer dan 1x van eigenaar...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:12

dierliefde schreef:
Nieuwsredactie schreef:
Register

Ik ben heel benieuwd hoe ze dit voor zich zien, de meeste paarden wisselen namelijk meer dan 1x van eigenaar...

Misschien iets van een naamkaartje aan het halster bij verkoop.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:24

Ik was nog nooit op de paardenmarkt maar in ieder geval vind ik dat dit heel positief klinkt,
ze willen wel hun best doen goie oplossingen te vinden als ik dit zo lees .

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:45

Klinkt goed, we zullen zien.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 00:21

Gelukkig groter ja ! Was gevaarlijk en belachelijk klein vorig jaar. Ben benieuwd dit jaar hoe het eruit ziet.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 05:12

Hopelijk doen ze dan ook iets aan het meer nooduitgangen. Dat was nu ook link.

Wel top dat ze er zo over nadenken

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:31

Hoe ze een register voor zich zien weet ik niet.

Er zijn paarden en pony's bij die binnen 10 min 4x van eigenaar veranderen....

Meer ruimte is altijd goed, afgelopen jaar was waardeloos. Vooral dat je het marktterrein niet op mocht, en er toch routes waren om erop te komen.

Alle grote handelaren mochten al lossen, mensen die verder weg stonden moesten wachten met dus als gevolg dat de grote handelaren de besten al gekocht hadden.....